![]() |
Gateway
Ik wou hier een enquete plaatsen, maar door een Gateway kwam dit:
Citaat:
|
Tegen als het met overheidsgeld is.
Voor als het privé initiatief is. |
ik ben voor de vrije keuze tussen de twee. een vrije keuze zoals die enkele decenia geleden nog wel een vrij recht was in Vlaanderen.
|
Wat wil je scheiden dan ?
|
Jongens en meisjes.
En om toch verder te gaan. Vraag was: ben je voor of tegen gescheiden onderwijs 1. Voor 2. Tegen 3. Minderheden mogen gescheiden scholen oprichten meerdere keuzemogelijkheden. |
Tegen.
Maar ik denk ook niet dat die vraag nog erg relevant is, nu nog slechts een kleine groep religieuze idioten seksescheiding voorstaat. Wie opgroeit in zo'n omgeving is toch al om zeep. |
Citaat:
Ik ben wel voor het recht om zulke scholen, wat ook hun doelpubliek moge zijn, op te richten. (niet met overheidsmiddelen weliswaar) |
Citaat:
Ik ben pro gescheiden onderwijs omdat ik denk dat het beter onderwijs toelaat. Ik heb op een jongensschool gezeten en als ik dat vergelijk met de school van mijn kinderen nu, bemerk ik toch dat het daar voor jongens toch aangenamer was. Mijn zoon wordt soms ook zot van die melige vrouwelijke bazaar in zijn klas allemaal (meerderheid zijn meisjes). En ik vind dat jonge kereltjes een mannelijk rolmodel moeten hebben. En vooral, er wordt veel, veel meer gepest en er zijn veel meer cliques. De groepsdynamiek is anders. |
je moet jonges en meisjes helemaal niet scheiden. Je moet de plebejers scheiden van de elite.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een mannelijk rolmodel ?? Je klinkt als een geile dorpspastoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben resoluut tegen, ook voor minderheden. Dat mensen de zotste dingen doen vanaf hun meerderjarigheid, tot daaraan toe, maar kinderen moet men geen gosdienstige of andere sektaristische onzin opdringen. Trouwens volgens mij zijn gescheiden scholen tegen de Grondwet en de Rechten van de mens. Discriminatie naar sexe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat er hier konijnen zijn die dat meteen verbinden met moslims, zegt meer over hun obsessie dan over de harde feiten. Ik denk dat gescheiden onderwijs zijn voordelen heeft. Ik ken ook veel leeftijdsgenoten van mij, en de generaties van voor mij, die toch niet over straat lopen te huilen dat ze naar een jongensschool zijn moeten geweest. Meisjes leren anders en ze zijn vroeger rijp dan jongens. Ook had ik in de jongensschool veel meer meesters en was er ook veel meer aandacht voor zaken die jongens interessant vonden, wat op zich de motivatie om naar school te gaan ook verbeterde. De kameraderie in de klas was mooi meegenomen. Ik heb overigens nog geen enkel argument gezien in deze draad waarom gemengde scholen zoveel beter zouden zijn, buiten "het is politiek correct" of " we mogen niet toegeven aan die verdomde moslims !!!". |
Citaat:
Toch is het zo dat wij ons stukken beter vermaakten dan dat ik vergelijk met vrienden die naar gemengde scholen gingen. Jongens onder elkaar .....andere sfeer....meer lachen..... De meeste van mijn vrienden zijn het er trouwens over eens......toen er meer en meer meisjes op de universiteit kwamen sloeg de sfeer om..De tijd van de vrolijke loyale vriendschappen ging teloor..Je moest meer op je woorden letten....er waren meer meningsverschillen..jaloezie ..je werd verraden zonder te weten vanwaar dat weer kwam..Draai of keer het hoe je wil....vrouwen kunnen twee stenen doen vechten....:oops: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be