Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Life hacks (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238185)

Peche 8 april 2017 10:50

Life hacks

Kent u lifehacks die het leven kunnen vergemakkelijken.

Bv. Geen kleingeld voor de winkelkar? Neem de achterkant van uw sleutel. Het past en de sleutel is meteen verwijderbaar.

NieuwNoors 8 april 2017 11:58

Wat is het nut daarvan? Je krijgt toch gewoon je karretjes-geld terug na het winkelen?
Wat ik ooit eens gedaan heb, jaaaaaaaaaaaaren geleden: omdat mijnen Albeir een hele grote familie heeft, en we indertijd iedereen een kerstkaart stuurden: onze naam op de voorkant van de envelop schrijven. Op de achterkant de naam van de bestemmeling. Brief NIET frankeren. Gevolg: ongefrankeerde enveloppen worden (werden?) terug naar afzender gestuurd. Albeir's familieleden dus.
Achteraf gezien vind ik dat niet kunnen. Maar ja, ik ben nu ouder en wijzer he.

dalibor 8 april 2017 11:58

wat is een lifehack?

Mambo 8 april 2017 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8423411)
Wat is het nut daarvan? Je krijgt toch gewoon je karretjes-geld terug na het winkelen?
Wat ik ooit eens gedaan heb, jaaaaaaaaaaaaren geleden: omdat mijnen Albeir een hele grote familie heeft, en we indertijd iedereen een kerstkaart stuurden: onze naam op de voorkant van de envelop schrijven. Op de achterkant de naam van de bestemmeling. Brief NIET frankeren. Gevolg: ongefrankeerde enveloppen worden (werden?) terug naar afzender gestuurd. Albeir's familieleden dus.

Dat is nu nog eens een slimme tip.

NieuwNoors 8 april 2017 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8423485)
Dat is nu nog eens een slimme tip.

Bwa.....nu schaam ik me daarvoor wel.
Ik had dat gehoord via-via, en zowat iedereen deed dat in die tijd.
Was ergens jaren 2000-2003 zoiets.
Je moest wel natuurlijk de 'bestemmelingen' verwittigen. Maar die deden dat zelf ook, lol

Bobke 8 april 2017 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8423411)

Maar dan komen ze toch eerst bij u (Albeir dus) aanbellen of ge de boete wilt betalen?

Zeus 8 april 2017 13:49

Als je een auto, salon of ander duur spul koopt, doe dat dan op het einde van een kwartaal.

Verkopers willen hun doelstellingen halen en kennen makkelijker kortingen toe.

Zeus 8 april 2017 14:05

Aanslag op zilverbestek verwijderen: Vul je gootsteen met heet water en doe er een paar lepels soda bij. Wrap je zilverbestek in zilverpapier en plaats in het sodawater. Een paar minuten wachten, eventjes wrijven met de vaatdoek en het blinkt weer als nieuw.

Mambo 8 april 2017 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8423496)
Bwa.....nu schaam ik me daarvoor wel.
Ik had dat gehoord via-via, en zowat iedereen deed dat in die tijd.
Was ergens jaren 2000-2003 zoiets.
Je moest wel natuurlijk de 'bestemmelingen' verwittigen. Maar die deden dat zelf ook, lol

Schamen?

Ik vind het geniaal.

Heb ooit eens in een hachelijke situatie gezeten en moest een brief wegkrijgen.
Ik had 1 blad en 1 zegel.
Heb mijn boodschap er op gezet, dicht gevouwen als een envelop. Dichtgelijmd met confituur en verzonden.
Hij is aangekomen.

Dat was schamelijk.
Maar uit noodzaak.

Anna List 13 april 2017 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8423504)
Maar dan komen ze toch eerst bij u (Albeir dus) aanbellen of ge de boete wilt betalen?

idd

morte-vivante 13 april 2017 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8423535)
Aanslag op zilverbestek verwijderen: Vul je gootsteen met heet water en doe er een paar lepels soda bij. Wrap je zilverbestek in zilverpapier en plaats in het sodawater. Een paar minuten wachten, eventjes wrijven met de vaatdoek en het blinkt weer als nieuw.

tandpasta is makkelijker

Anna List 13 april 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 8427349)
tandpasta is makkelijker

ideaal om duikbrillen terug een helder zicht mee te geven ook.

Eyjafjallajökull 13 april 2017 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8427356)
ideaal om duikbrillen terug een helder zicht mee te geven ook.

Ook perfect voor de binnenkant van een autoruit.

Eduard Khil 13 april 2017 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peche (Bericht 8423338)
Bv. Geen kleingeld voor de winkelkar? Neem de achterkant van uw sleutel. Het past en de sleutel is meteen verwijderbaar.

ik heb altijd mijn slijpschijf mee in mijn achterzak, dat lost het probleem ook op

Tavek 13 april 2017 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8427372)
ik heb altijd mijn slijpschijf mee in mijn achterzak, dat lost het probleem ook op

En uw stroomgroep achter op uw fiets.

;)

Eduard Khil 13 april 2017 14:58

voor zij die look pellen een vervelend werkje vinden: glazen bokaaltje van gelijk wat nemen, de teentjes ongepelde knoflook erin en dan hard schudden. Pel komt eraf en je houdt de gepelde teentjes over.

Eduard Khil 13 april 2017 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8427373)
En uw stroomgroep achter op uw fiets.

;)

nog nooit van slijpschijven op batterijen gehoord? :lol:

Eyjafjallajökull 13 april 2017 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8427374)
voor zij die look pellen een vervelend werkje vinden: glazen bokaaltje van gelijk wat nemen, de teentjes ongepelde knoflook erin en dan hard schudden. Pel komt eraf en je houdt de gepelde teentjes over.

Werkt dat voor andzjoens ook ? :-D

Look pellen vind ik eigenlijk supersimpel...

Eduard Khil 13 april 2017 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8427377)
Werkt dat voor andzjoens ook ? :-D

the proof of the pudding...

Eduard Khil 13 april 2017 15:04

sinds kort gebruik ik voor het aansteken van mijn bbq een elektrisch verfafbrandpistool. Dat voegt geen chemische brol toe aan uw bbq (zoals van die aanmaakvloeistof of blokjes), je hebt géén houtjes, papier, karton meer nodig (kolen rechtstreeks aansteken) en het gaat supersnel (grote hitte + zuurstof inblazen = grote bbq in gang in minder dan vijf minuten)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be