![]() |
Geen franstalige boeven meer in Vlaamse gevangenissen
De Brusselse kortgedingrechter heeft de Belgische staat vrijdag verboden om een Franstalige gedetineerde vast te houden in de gevangenis van Brugge wegens schending van de wet op het gebruik van talen.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170408_02824311 Goed zo, alweer een stukje Belgische verbondenheid over de taalgrens dat doorgeknipt wordt. Nederlandstalige gevangenen in Vlaamse gevangenissen en Franstalige boeven in Waalse "prisons" :-) Alweer een stapje dichter bij de Vlaamse Onafhankelijkheid. |
Citaat:
|
Citaat:
zo niet een dwangsom aan hun been. |
Citaat:
Maar het zou zeker goed zijn dat alle fransprekende gevangenen (heel wat vreemdelingen) dan maar naar het zuiden getransporteerd worden...;-) |
Citaat:
Naar mijn weten ligt Vorst nog steeds in het tweetalig taalgebied Brussel-Hoofdstad |
Ik weet niet of er zo veel "Nederlandstalige" gevangenen zitten in Vlaamse gevangenissen...
|
Citaat:
om al hun Franstalige boeven op te vangen. |
Met dank aan de Witte en zijn M/V gedachtengespuis (dat was vriendelijk omschreven) om mijn beide handjes te kussen geen vlaming te zijn.
|
Citaat:
maar er moeten er inderdaad van alle soorten zijn op deze wereldbol:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De regionalisering van justitie en politie als sluitstuk van de volledige verdamping van "Belgie".
Merci Monsieur le juge Bruxellois! |
Citaat:
|
Citaat:
Vas y Mr.Le Juge ,"encore un peu du même petit tonneau " En zo zagen de Franstaligen de tak af ,waarop ze zelf zitten :-) |
Citaat:
|
Citaat:
De Vlaamse gevangenissen staan dan voor driekwart leeg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be