Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   audi brengt tweede elektrisch model uit (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238364)

Eduard Khil 18 april 2017 16:38

audi brengt tweede elektrisch model uit
 
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/A...e-auto/9884066


het begint toch bij alle fabrikanten echt op gang te komen nu

Micele 18 april 2017 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8431350)
http://www.tijd.be/ondernemen/auto/A...e-auto/9884066


het begint toch bij alle fabrikanten echt op gang te komen nu

Mooi...

Ze moeten wel...

Vraag is waar gaan ze hun accupacks halen?

Google eens op batterijfabrieken in Europa... xx GWh tegen 2020 ofzo...
Plannen ja... maar de bouw is nog niets eens begonnen, vb:
http://www.waz-online.de/VW/Aktuell/...-Zellfertigung

Korea, Japan, China? Die hebben ze zelf nodig...

USA of beter Tesla-Gigafactory? Idem... en die maken meer dan enkel auto's...

Citaat:

https://www.tesla.com/nl_BE/gigafactory?redirect=no
De naam gigafabriek komt van de geplande jaarlijkse batterijproductie van de fabriek van 35 gigawattuur (GWh). "Giga" is een meeteenheid die staat voor "miljarden".

Tavek 18 april 2017 18:29

Tegen 2020 gaan we in bijna alle segmenten electrische wagens zien.

Keuze genoeg. Die 275k vlamingen met zonnepanelen weten waar naar toe met hun overtollige productie, ipv ze gratis naar het net te sturen.

Van zodra we 60 kWh wagens zien met een netto prijs van 20k zijn we vertrokken. Voor die wagens is de TCO goedkoper dan een benzine of dieselwagen van 15k (en dat is zowat de lagere prijsklasse)...het loont om meer te lenen ipv te betalen aan diesel/verzekering/onderhoud/tax.

Nissan komt in september met een 60 kWh versie van de Leaf.

Tavek 18 april 2017 18:29

Enne, deze audi's, ideaal voor de lease markt.

Als die er op springt wegens gunstig fiscaal regime, kan het heel snel gaan.

Tavek 18 april 2017 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8431366)
Mooi...

Ze moeten wel...

Vraag is waar gaan ze hun accupacks halen?

Google eens op batterijfabrieken in Europa... xx GWh tegen 2020 ofzo...
Plannen ja... maar de bouw is nog niets eens begonnen, vb:
http://www.waz-online.de/VW/Aktuell/...-Zellfertigung

Korea, Japan, China? Die hebben ze zelf nodig...

USA of beter Tesla-Gigafactory? Idem... en die maken meer dan enkel auto's...

Volkswagen zie ik nog een batterijproducent opkopen.

Ze zullen iets moeten doen.

Eduard Khil 18 april 2017 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8431430)
Enne, deze audi's, ideaal voor de lease markt.

Als die er op springt wegens gunstig fiscaal regime, kan het heel snel gaan.

inderdaad. De omslag bij ons zal gebeuren op aansturen van de leasemarkt.

Tavek 18 april 2017 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8431451)
inderdaad. De omslag bij ons zal gebeuren op aansturen van de leasemarkt.

Oh, maar als ze in vorst gemaakt worden, gaat de BE overheid er wel voor zorgen dat de lease markt er op springt.

Toevallig waren de Volvo V40's ook zeer goedkope leasewagen (ik betaalde 37 euro netto VA voor een 1.6 TDI..ze zaten NET onder de CO2 limiet)...gemaakt in Gent.

Met 600k leasewagens die om de 4 jaar vernieuwd worden kan je wel inbeelden dat Belgie een grote afnemer wordt.

Eduard Khil 18 april 2017 19:35

waarmee wederom zal bewezen worden: bedrijfswagens zijn goed voor het milieu en economie. :lol:

En die stinkgroenen willen dat afschaffen! Schande!

Micele 18 april 2017 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8431446)
Volkswagen zie ik nog een batterijproducent opkopen.

Ze zullen iets moeten doen.

Of zoiets, maar daarom gaan die nog niet plots massas accus kunnen produceren. Naja ik hoop eigenlijk van wel.

VW Gp is nog maar net in zee gegaan met Samsung SDI, momenteel een minder grote speler op de markt... zie onderaan.

Citaat:

http://pushevs.com/2017/01/09/volksw...cell-supplier/

Starting this month – with the new 35,8 kWh battery for the 2017 Volkswagen e-Golf – Volkswagen will begin to use Samsung SDI as its supplier for battery cells.

This means that Panasonic/Sanyo loses a big customer for their battery cells, but it doesn’t seem that important since Tesla and now Toyota – with the Prius Prime – will keep the demand high.

As a side note, I’ve to say that in my previous articles I wrongly assumed that Volkswagen would keep Panasonic/Sanyo as its battery cell supplier and I’ve to thank Grendizer for the heads up.

Moving on…

In the photo below we can see the Samsung SDI 37 Ah battery cell that will be used to build Volkswagen Group (Volkswagen, Audi and Porsche) battery packs


Samsung SDI moet ook nog genoeg leveren aan BMW... en niet te vergeten de talrijke hybride modellen van beide merken.
via bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._manufacturers

kelt 18 april 2017 20:24

.

Eduard Khil 18 april 2017 20:30

ik zou beter een batterijenfabriek oprichten als ik dat zo zie. Stinkend rijk ga ik worden!

Eduard Khil 18 april 2017 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 8431494)
.

u heeft uw punt gemaakt

Gipsy 18 april 2017 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8431462)
Oh, maar als ze in vorst gemaakt worden, gaat de BE overheid er wel voor zorgen dat de lease markt er op springt.

Toevallig waren de Volvo V40's ook zeer goedkope leasewagen (ik betaalde 37 euro netto VA voor een 1.6 TDI..ze zaten NET onder de CO2 limiet)...gemaakt in Gent.

Met 600k leasewagens die om de 4 jaar vernieuwd worden kan je wel inbeelden dat Belgie een grote afnemer wordt.

Dat ge met een Volvo rijdt is nook niet zoiets om fier te gaan mededelen. Triestiger en banaler dan een Volvo bestaat niet. Enfin de Chinezen hebben er iets in gezien.

Tavek 18 april 2017 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8431524)
Dat ge met een Volvo rijdt is nook niet zoiets om fier te gaan mededelen. Triestiger en banaler dan een Volvo bestaat niet. Enfin de Chinezen hebben er iets in gezien.

Smaken verschillen. Ik vind uw amerikaans bakbeest een uitdrukking van kitsch en smakeloosheid. Maar gij dan weer niet. Daarom bestaan er verschillende automerken met verschillende modellen, gelukkig.

Koop ik prive een Volvo? Ik twijfel daar over. De V40 kreeg ik van de firma, dus, gekregen paard, mond. Voor 37 euro per maand reed ik naar Z-Frankrijk en terug op verlof. Dusja...

Eduard Khil 19 april 2017 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8431524)
Dat ge met een Volvo rijdt is nook niet zoiets om fier te gaan mededelen. Triestiger en banaler dan een Volvo bestaat niet. .

wat is er verkeerd met volvo? Ik rij er zelf niet mee, maar dat zijn toch OK auto's?
Of meneerke een beetje van een snob en is dit niet goed genoeg voor hem? :lol:

Micele 19 april 2017 09:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8431744)
wat is er verkeerd met volvo? Ik rij er zelf niet mee, maar dat zijn toch OK auto's?
Of meneerke een beetje van een snob en is dit niet goed genoeg voor hem? :lol:

Gipsy geeft nooit steekhoudende argumenten, hij poneert meestal stellingen en vragen waar men zeer zelden een antwoord kan op geven, laat staan dat er ooit een precies antwoord op bestaat.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bernar..._de_Fontenelle

https://www.potvancitaten.nl/s/het-i...geven-is-9624/

Natuurlijk is er niets mis met een Volvo, zelfs integendeel:

Citaat:

http://www.blikopnieuws.nl/auto/2380...es-of-bmw.html

maandag, 22. februari 2016 - 10:17 Update: 22-02-2016 11:13

"Volvo gaat langer mee dan Mercedes of BMW"

Soesterberg

Een Volvo gaat beduidend langer mee dan een Mercedes en een BMW. Het Zweedse automerk voert zowel bij de benzine- als de dieselmodellen de lijst aan van auto's waarmee in Nederland de meeste kilometers gereden worden.
Ook Saab en de Amerikaanse merken Chevrolet en Chrysler doen het verrassend goed, terwijl bekende Duitse merken als Audi, VW en Opel achterblijven.

Dat blijkt uit twee ranglijsten die de websites Autoverleden.nl en Autonamics.nl hebben opgesteld op basis van verzamelde data over occasions in Nederland. Een voor diesel- en een voor benzineauto's. ,,De uitslag is verrassend te noemen," stelt eigenaar Ben Veenman van beide sites. ,,Opvallend is dat Volvo in beide lijsten de eerste plaats inneemt, terwijl veel mensen zouden verwachten dat die plek voor Mercedes is gereserveerd."

Volvo gemiddeld 681.671

Bij de diesels wordt met een Volvo gemiddeld 681.671 kilometer gereden voordat het economisch niet meer rendabel is om de auto te laten onderhouden. Mercedes-Benz staat op een tweede plaats met 120.000 kilometer minder, op ruime afstand gevolgd door Renault, Audi en BMW. Volkswagen en Opel komen respectievelijk op plaats acht en dertien. Bij de benzineauto's voert Volvo de lijst aan met gemiddeld 404.244 gereden kilometers.
De voorspelbare repliek met een tegenvraag van Gipsy ken ik al:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 8431564)
Geloof je nu zelf die onzin?

Met een irrelevante tekst erbij die er niets mee te maken heeft...

Micele 19 april 2017 09:36

Oeps, nu verwissel ik Garry met Gipsy.

Soit, vraagje aan beide:

Aan Garry of Gipsy, de overeenkomst in Parijs verplicht al die landen die het ondertekent hebben hun CO2-uitstoot met minstens 80 % te doen dalen, bvb voor Duitsland is dat zelfs 95%:
"Om aan de overeenkomst van Parijs te voldoen zou Duitsland haar CO2-uitstoot met maar liefst 95 procent trachten te verminderen."

Citaat:

Um das Pariser Klimaabkommen aus dem Jahr 2015 zu erfüllen, müsste Deutschland seine CO2-Emissionen um bis zu #95 Prozent senken.
Garry of Gipsy, hoe denk je dat te doen zonder op grote schaal -tenminste- de electrische personenwagens te laten doorbreken?

Ik verwacht nu hoopvol een ietwat relevant antwoord. :-)

Micele 20 april 2017 10:49

Lijkt wel door die vraag te stellen dat Eduard zijn draad naar de kloten is. :-)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be