Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Dit verandert op 1 Mei ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238552)

Universalia 1 mei 2017 21:02

Dit verandert op 1 Mei ...

Dit verandert er op 1 mei: duurdere antibiotica en hogere boetes

Citaat:

Vanaf komende maandag, 1 mei, veranderen er een aantal zaken in ons land. Een van de maatregelen die ons allemaal zal raken, is dat we meer remgeld zullen betalen op antibiotica. Maar de meest opvallende is dat de verkeersboetes duurder worden.
Geen overdreven optie om dat artikel even door te lezen ... 8O

Henri1 2 mei 2017 05:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8440781)

En dan maar roepen en tieren dat de zieke burger erop vooruitgaat.

de vuile muilekoek 2 mei 2017 06:47

Citaat:

Solidariteit hé .. zo gaat dat..

subocaj 2 mei 2017 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8440891)

Zolang het miljonairs en miljardairs clubje er maar op vooruitgaat is er geen vuiltje aan de lucht.

Gelukkig is er nu een regering die daar fantastisch voor zorgt, want in de sociale zekerheid valt nog veel te rapen.

Sukkelaar 2 mei 2017 09:20

Mijn ervaring is dat huisartsen heel moeilijk antibiotica voorschrijven.

Vrijheideerst 2 mei 2017 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8440891)

Waar staat dat letterlijk?

U ben weer zaken door elkaar aan het klutsen, Henrike.

TREBRON 2 mei 2017 09:56

Citaat:

Persoonlijk ben ik dat gezaag van de Belgen over die 'dure boetes' kotsbeu.
Op enkele ongelukkige uitzonderingen na doen ze dat zichzelf aan. Niemand verplicht u van bv. te snel te rijden, te parkeren waar het niet mag en voorbii te steken op de pechstrook. De discipline is totaal zoek in dit land. Iedereen rijdt waar hij wil en zo snel hij wil. OK. Die luxe moet je dan ook maar betalen. Het begint al bij de jeugd, op de fiets zonder handen met een kap op het hoofd en oordopjes is en terwijl SMS'n , ondertussen rijden ze dan nog midden van de straat of op de verkeerde kant van het fietspad. Als die volwassen zijn trekken ze die 'je m'en fou' lijn gewoon door. Dus ik pleit voor nog duurdere boetes .

Vrijheideerst 2 mei 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8441009)
Op enkele ongelukkige uitzonderingen na doen ze dat zichzelf aan. Niemand verplicht u van bv. te snel te rijden, te parkeren waar het niet mag en voorbii te steken op de pechstrook. De discipline is totaal zoek in dit land. Iedereen rijdt waar hij wil en zo snel hij wil. OK. Die luxe moet je dan ook maar betalen. Het begint al bij de jeugd, op de fiets zonder handen met een kap op het hoofd en oordopjes is en terwijl SMS'n , ondertussen rijden ze dan nog midden van de straat of op de verkeerde kant van het fietspad. Als die volwassen zijn trekken ze die 'je m'en fou' lijn gewoon door. Dus ik pleit voor nog duurdere boetes .

Dure boetes voor daadwerkelijke overtredingen, niet voor 52 waar je 50 mag.

Ik ben groot voorstander van het herinvoeren van de "foutenmarge" die een jaar of 10 geleden afgeschaft is.

Ook zijn de maximumsnelheden vaak niet logisch.

quercus 2 mei 2017 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8441009)

En wat die antibiotica betreft: als het écht nodig is moeten ze voorgeschreven worden door een arts. Wat automatisch betekent dat de mutualiteit tussenkomt. Vrije verkoop van antibiotica (dus zonder voorschrift) mag dus ook gerust een heel stuk duurder.

pajoske 2 mei 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door subocaj (Bericht 8440927)
Zolang het miljonairs en miljardairs clubje er maar op vooruitgaat is er geen vuiltje aan de lucht.

Gelukkig is er nu een regering die daar fantastisch voor zorgt, want in de sociale zekerheid valt nog veel te rapen.

Denkt ge?

De eigenaars van gronden waar (zonevreemde) bosjes gegroeid zijn zien hun bouw en industriegronden veranderen in waardeloze bosgrond dank zij de Vlaamse (rovers-)overheid.

TREBRON 2 mei 2017 10:10

Go Theo Go
http://sceptr.net/2017/05/francken-t...emdelingenwet/

TREBRON 2 mei 2017 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8441013)

Ik ben groot voorstander van het herinvoeren van de "foutenmarge" die een jaar of 10 geleden afgeschaft is.

Dan heb je niet 52 maar 58 gereden...............
http://www.wegcode.be/boeteberekening
Als je 50 mag rij dan 50 en je krijgt geen boete. Fijn toch????

Vrijheideerst 2 mei 2017 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8441022)

Nou ja, er is te veel geflits en te weinig focus op echt zware overtredingen. ;-)

TREBRON 2 mei 2017 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8441023)
Nou ja, er is te veel geflits en te weinig focus op echt zware overtredingen. ;-)

Probeer eens 240 op de snelweg.............:-);-)

TREBRON 2 mei 2017 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 8441019)
Denkt ge?

De eigenaars van gronden waar (zonevreemde) bosjes gegroeid zijn zien hun bouw en industriegronden veranderen in waardeloze bosgrond dank zij de Vlaamse (rovers-)overheid.

Heeft Pajoske zijn gronden verwaarloosd en ziet hij nu een vette winst vliegen??????????:-):lol::lol:

Anna List 2 mei 2017 10:40

ik zou van Weyts graag horen of de boetes in Wallonië ook 'geindexeerd' worden, en of dat boetefonds waar hij zo euforisch over is om infrastructuurverbeteringen te financieren ook nog altijd federaal Belgisch is ...

#transfersdiewezelfcreëren #levebelgië #transfersverhogen

Vrijheideerst 2 mei 2017 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8441033)
Probeer eens 240 op de snelweg.............:-);-)

Ik hou het op 220. ;-)

Dadeemelee 2 mei 2017 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8441014)
En wat die antibiotica betreft: als het écht nodig is moeten ze voorgeschreven worden door een arts. Wat automatisch betekent dat de mutualiteit tussenkomt. Vrije verkoop van antibiotica (dus zonder voorschrift) mag dus ook gerust een heel stuk duurder.

Antibiotica mogen niet vrij verkocht worden.

En ik ben er ook voor om de verkoop ervan strenger te controlleren. Mijn huisarts is daar nogal strikt in, maar sommigen schrijven dat voor in geval van een simpele verkoudheid.
En dan zitten we in de miserie als er eens eens serieuze ziekte moet bestreden worden.

PORSCHE 2 mei 2017 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8441022)

De moordenaar, 58 gereden :D Schiet hem dood, hang hem op, geef hem een dodelijke injectie ... Mannen wat een gezever. Weet je wat dat aan DUURDERE boete geeft? 53 ipv 50 euro. Awel ja ik zal ze bij de'n hoop leggen. Of beter inkaderen en bij de rest hangen. Ik blijf erbij : met geldboeten kloot je de gewone werkmens die amper rondkomt. Maar niet de mensen die niet op enkele duizenden of tienduizenden euro's moeten zien. Zelfs niet de betere tweeverdieners. Iemand die een wagen van +100000 euro koopt en misschien 25000 euro/maand verdient = 53 euro is het kleingeld dat in zijn zakken zit. En hier vinden de geitenwollen sokkendragers het fictie maar elke boete onder de 100 euro die niet wordt betaald = wordt geseponeerd, verticaal geklasseerd in de papierversnipperaar. Dus who cares? En voor de zagers : rijbewijs afnemen dan maar? Wie heeft dat papieren vodje nodig? Hoe dikwijls ben je al voor een documentencontrole tegen gehouden? Je wint sneller de Euro Millions.

de vuile muilekoek 2 mei 2017 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8441013)

Citaat:

baja rijd 53 waar je maar mag 50 paf! een boete , allee :roll: dit is feitelijk een maatschappelijk dikke a sociale regel ...

en kinderachtige zever..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be