![]() |
Ongeziene currency crash
Wat er vandaag gebeurd is kun je volgens mij statistisch vergelijken met buiten wandelen bij heldere hemel, en getroffen worden door de bliksem.
Ik ken een groep Brazilianen die zich al een jaar voorbereiden op een reis naar Europa. Over enkele weken is het zo ver. Vandaag ging de familie naar de bank om gespaarde reais te wisselen tegen euros. Gedurende de afgelopen 5 maanden bleef de real vrij stabiel tussen 3.4 en 3.5 per euro. Gisteren kwam een omkopingsschandaal van de president aan het licht. Op 1 dag tijd knalde de real van 3.4 naar 3.77, ruim 10% verlies. Ik heb dat de afgelopen jaren nooit gezien, behalve bij de hyperinflatie van Venezuela. ![]() Wat moet die familie nu doen? Wachten? Of door de angst voor wat ergers toch maar toegeven? Dit kost hen honderden euros extra (per persoon) als het zo blijft. De tijd dringt. We willen de reis evt financieel draaglijker maken door uitstappen te cancelen. |
Sorry, alle forumleden met glazen bollen zijn momenteel net verbannen.
|
al hun geld aan mij geven, dan los ik het wel op
|
Citaat:
|
Tja, domme familie hé. Als je dat al zo lang op voorhand plant, wissel je valuta dan periodiek, in schijven.
En als je de last van een paar honderd extra eurootjes niet kan dragen, blijf je beter in uw eigen kot i.p.v. plezierreisjes te maken naar de andere kant van de wereld. |
Citaat:
|
Citaat:
(hopelijk verdraagt zijn hart dit) :lol: |
Citaat:
![]() |
Citaat:
De Britten hebben hun pond ook zeer snel aan waarde weten verliezen na de Brexit....Wat jij hier verteld is toch niet zo uitzonderlijk ? |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.xe.com/currencycharts/?fr...to=USD&view=5Y |
Citaat:
|
Citaat:
Was die familie hun reis dan niet een beetje te strak gebudgeteerd? |
Citaat:
Weer een bewijs van het nut van de Euro. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
1 november 2014: 1 EUR = 1.2520 USD 1 april 2015: 1 EUR = 1.0770 USD |
Citaat:
Nu dat is toch meer dan 10 % op 1 jaar.....dat is bijna 30 %. Ik ben daar veel mee bezig en weet ondertussen wat een jo jo munt die Euro is. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be