Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   verlost van die stinkbakken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238874)

fred vanhove 23 mei 2017 07:36

verlost van die stinkbakken
 
Zouden we eindelijk verlost geraken van die stinkbakken.....Wie nu nog ene koopt is toch wel verwittigd .....
http://www.demorgen.be/wetenschap/st...ropa-b20452a7/

De schoofzak 23 mei 2017 07:43

Wie weet vinden ze morgen dank zij verfijndere technieken dan weer bij benzinemotoren een bepaalde stof, voorheen ondetectbaar, die nog gevaarlijker is dan de roetdeeltjes bij diesel.

Luistert hé, met wat ik rij kan me geen bal schelen.
Ik waardeer de mobiliteit die mijn auto en moto mij geven, in hoge mate.
Dat wetenschap en techniek mij adviseren met wat ik best rij, en ik zal het volgen.
Maar begin aub niet te zagen en mij schuldgevoelens te trachten aan te praten, omdat ik gisteren kocht wat mocht en wat behoorlijk leek, maar dat vandaag dus minder is.

.

fred vanhove 23 mei 2017 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8454566)
Wie weet vinden ze morgen dank zij verfijndere technieken dan weer bij benzinemotoren een bepaalde stof, voorheen ondetectbaar, die nog gevaarlijker is dan de roetdeeltjes bij diesel.

Luistert hé, met wat ik rij kan me geen bal schelen.
Ik waardeer de mobiliteit die mijn auto en moto mij geven, in hoge mate.
Dat wetenschap en techniek mij adviseren met wat ik best rij, en ik zal het volgen.
Maar begin aub niet te zagen en mij schuldgevoelens te trachten aan te praten, omdat ik gisteren kocht wat mocht en wat behoorlijk leek, maar dat vandaag dus minder is.

.

Maar al te dikwijls veranderen politici de regels terwijl de wedstrijd bezig is. Dat vind ook ik degoutant.
Echter nu heb ik de indruk dat mensen worden verwittigd dat je best geen diesel meer koopt.

Micele 23 mei 2017 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8454568)
Maar al te dikwijls veranderen politici de regels terwijl de wedstrijd bezig is. Dat vind ook ik degoutant.
Echter nu heb ik de indruk dat mensen worden verwittigd dat je best geen diesel meer koopt.

Nu?
Me dunkt dat ze tenlaatste 5 jaar geleden al duidelijk genoeg waren:

Citaat:

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...n-kanker.dhtml

WHO: Dieseluitlaatgassen veroorzaken kanker

12/06/12

Dieseluitlaatgassen veroorzaken kanker en behoren tot dezelfde potentieel dodelijke categorie als asbest, arsenicum, mosterdgas, tabak en alcohol. Dat heeft het agentschap voor kankeronderzoek (IARC) van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) vandaag bekendgemaakt.

Dadeemelee 23 mei 2017 08:38

In Duitsland zijn er plannen om Euro 6 diesels te subsidieren :)

DewareJakob 23 mei 2017 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8454566)
Wie weet vinden ze morgen dank zij verfijndere technieken dan weer bij benzinemotoren een bepaalde stof, voorheen ondetectbaar, die nog gevaarlijker is dan de roetdeeltjes bij diesel.

Luistert hé, met wat ik rij kan me geen bal schelen.
Ik waardeer de mobiliteit die mijn auto en moto mij geven, in hoge mate.
Dat wetenschap en techniek mij adviseren met wat ik best rij, en ik zal het volgen.
Maar begin aub niet te zagen en mij schuldgevoelens te trachten aan te praten, omdat ik gisteren kocht wat mocht en wat behoorlijk leek, maar dat vandaag dus minder is.

.

Ik rij wanneer ik niet anders kan. Als je ziet hoe vol de straten zijn in vergelijking met enkele tiental jaar geleden. Vooral de hoeveelheid niet-noodzakelijke kilometers zijn het probleem, of ze nu met benzine, diesel of door gelijk welke andere krachtbron worden gereden.
Als ik dan zie dat je voor een appel en een ei naar gelijk waar kan vliegen, dat er dag in dag uit tienduizenden vliegtuigen in de lucht hangen, dat er ter volksvermaak alle mogelijke formule-.. en andere rally's en races gereden worden dan smaakt de schuldgevoelens die ze ons aanpraten doordat we met de auto rijden heel, heel zuur.

Micele 23 mei 2017 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8454604)
In Duitsland zijn er plannen om Euro 6 diesels te subsidieren :)

Bron?

Ik weet wat de plannen van Duitsland zijn, meer en betere batterijen en dat in eigen land, dus meer eigene batterijfabrieken. Ipv altijd maar te importeren...

Bron persbureau Angela Merkel:
Citaat:

https://www.bundeskanzlerin.de/Conte...0-podcast.html

Presse- und Informationsamt der Bundesregierung
Samstag, 20. Mai 2017

Merkel will neue Batteriezellen aus Deutschland

Für Bundeskanzlerin Angela Merkel hat die Batterieforschung große Bedeutung für die Entwicklung der Elektromobilität. In ihrem neuen Video-Podcast erklärt Merkel, es wäre wünschenswert, bei der Erforschung neuer Typen von Batteriezellen "dabei zu sein". Dann gebe es auch bessere Chancen, "wieder eine moderne Produktion der nächsten Zellgeneration nach Europa oder Deutschland zu bekommen". Derzeit muss Deutschland Batteriezellen importieren.

Die Bundeskanzlerin weist auf die Entwicklung einer Lithium-Bipolar-Batterie hin, die ihr im Januar vorgestellt worden ist. Diese Batterien machten Reichweiten bis zu 1.000 Kilometer möglich – "und das wäre natürlich dann schon ein großer Fortschritt", sagt Merkel.

"Wir wissen, dass sich in der Automobilindustrie Grundlegendes ändern wird", erklärt Merkel. Deshalb habe die Bundesregierung bereits vor geraumer Zeit die Plattform "Elektromobilität" gegründet, "um einfach alle Akteure zusammenzunehmen". Das beginne bei der Forschung, "ganz besonders bei der Vernetzung der Forschung und bei der Überführung von Forschungsergebnissen – möglichst schnell – in die Praxis", sagt die Bundeskanzlerin.

Das Bundesforschungsministerium fördere die Batterieforschung jährlich mit 35 Millionen Euro, so Merkel weiter. "Wichtiger aber sind noch die Konstruktionen, dass wir also wirklich Cluster bilden und Zentren bilden." Die interdisziplinäre Kooperation sei dabei von größter Wichtigkeit. Die Bundeskanzlerin weist unter anderem auf die vier deutschen Batteriekompetenzzentren hin.

Am Montag (22.5.) nimmt die Bundeskanzlerin an der Grundsteinlegung für die zweite Batteriefabrik der "Deutschen ACCUmotive GmbH & Co. KG" in Kamenz teil.
Angela Merkel papers als wetenschapper:
https://www.scopus.com/authid/detail...Id=24432527000

Anna List 23 mei 2017 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8454604)
In Duitsland zijn er plannen om Euro 6 diesels te subsidieren :)

just :

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170522_02894667

Dadeemelee 23 mei 2017 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8454615)
Bron?

snip

Ge moet uw eigen draadjes beter lezen Micele:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=144

Micele 23 mei 2017 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8454638)
Ge moet uw eigen draadjes beter lezen Micele:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=144

dpg staat op negeer, toch allemaal onzin wat die verteld. :-)

Daarbij wat enkel een paar idioten in Beieren denken, heeft weinig met Duitsland te maken.

DewareJakob 23 mei 2017 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8454676)
Daarbij wat ze enkel in Beieren denken, heeft weinig met Duitsland te maken.

De Beiers voelen zich al evenveel Duitser dan een Vlaming zich Belg voelt. ;-);-)

Micele 23 mei 2017 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8454685)
De Beiers voelen zich al evenveel Duitser dan een Vlaming zich Belg voelt. ;-);-)

:-) Idd.

De milieubewegingen in D zijn sterker dan ooit, en voelen zich natuurlijk gesteund door de Duitse wetgeving.

Enkel als alle diesels -ook euro 6- uit de steden geband worden, voldoen bepaalde de steden aan de Duitse milieuwetgeving qua opgelegde luchtkwaliteitsgrenzen.

De steden worden daar vol geplaatst met meetapparatuur en die staan daar voor piet snot, want meerdere keren per jaar worden de NOx-grenzen met x-factor overschreden, veel te veel en veel te hoog en steeds meer volgens de wet. Het gaat tenslotte over de volksgezondheid, die al vele jaren onder het tapijt gekeerd wordt.

Daarom:
Citaat:

http://www.focus.de/auto/news/abgas-...d_6843728.html

Ab 2018 zuerst in Stuttgart

Umweltverbände schließen sich zusammen und fordern totales Verbot für alle Diesel-Fahrzeuge

...

Alle Diesel raus - auch Euro 6

Die Verbände wollen am kommenden Donnerstag eine Studie vorstellen, die "den Zusammenhang zwischen Feinstaub und der Grippewelle 2016 /2017" belegen soll. Außerdem wolle man erläutern, welche "über das Dieselfahrverbot hinausgehenden, weiteren Maßnahmen ergriffen werden müssen, um spätestens ab Januar 2018 in Stuttgart keine weiteren Grenzwertüberschreitungen bei Feinstaub und Stickoxiden mehr zu haben."
En nu staat Dade en dpg daar met zijn molentje te zwaaien...

D-steden en -ballingsgebieden die niet voldoen aan de NOx-uitstoot, en schriftelijke druk vanuit de Europese Commissie. Daar moeten dus strengere LEZ-zones komen, vooral alle dieselvoertuigen.

Citaat:

http://www.focus.de/auto/news/abgas-...d_6686530.html

In einem Mahnschreiben der EU-Kommission wurden damals allein 23 Gebiete aufgeführt, bei denen Deutschland nicht vor dem Jahr 2020 mit einer Einhaltung des NO2-Grenzwertes rechne - also zehn Jahre später, als eigentlich in der EU vereinbart. In diesen Regionen sind Diesel-Fahrverbote damit, wenn man Stuttgart als Blaupause nimmt, denkbar:

Berlin (Ballungsraum)
Freiburg (Ballungsraum)
Stuttgart (Regierungsbezirk und Ballungsraum)
Tübingen (Regierungsbezirk)
München (Ballungsraum)
Rhein-Main (Ballungsraum)
Kassel (Ballungsraum)
Mittel und Nordhessen (Gebiet)
Hamburg (Ballungsraum)
Thüringen (Gebiet I)
Aachen
Köln
Düsseldorf
Dortmund
Hagen
Essen
Wuppertal
Grevenbroich
Duisburg/Oberhausen/Mülheim)
Mainz
Zwaai molentje, zwaai...

Dadeemelee 23 mei 2017 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8454685)
De Beiers voelen zich al evenveel Duitser dan een Vlaming zich Belg voelt. ;-);-)

De Beiers zijn de Vlamingen van Duitsland, echt waar, ik bedoel het ernstig.

Micele 23 mei 2017 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8454633)

Idd, en Angela kent iets zeker van chemie...

Wat bepaalde autoconstructeurs nog doen is nog wat de schijn hooghouden met een paar allerlaatste dieselmotoren om x% dieseldummies te sussen die toch nog graag een allerlaatste diesel willen kopen, wie weet om 2 keer per jaar hun sleurhut over de Alpen te trekken. LOL

Anna List 23 mei 2017 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8454707)
Idd, en Angela kent iets zeker van chemie...

Wat bepaalde autoconstructeurs nog doen is nog wat de schijn hooghouden met een paar allerlaatste dieselmotoren om x% dieseldummies te sussen die toch nog graag een allerlaatste diesel willen kopen, wie weet om 2 keer per jaar hun sleurhut over de Alpen te trekken. LOL

voor mensen die veel kilometers doen is er nog altijd geen betaalbaar alternatief hoor Micele.

Micele 23 mei 2017 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8454746)
voor mensen die veel kilometers doen is er nog altijd geen betaalbaar alternatief hoor Micele.

Die moeten dan al heel veel kms doen of 35000 kms/jaar. Of de uitzondering die de regel bevestigt.

En als in 2018 de diesel even duur zal zijn dan de benzine, ligt dat omslagpunt nog verder.
Indien de overheid de accijns nog wat hoger trekt voor de diesel, ze zoeken weer enkele miljarden, zal het in de sjakosch zijn.

Zuinige benzines zijn er ook hoor.
Dat toonde de VAB al in 2013 aan, omslagpunt was toen al 30.000 km, bij euro 5 diesels, euro 6 diesels zijn duurder dus het zal wslk nu rond 35.000 km liggen:

Citaat:

https://www.vab.be/~/media/vab/files...013.ashx?la=nl

...
3. De dieselwagens worden duurder omdat ze aan alsmaar strengere uitstootnormen moeten
voldoen. De invoering van de Euro 5-norm verplichte autoconstructeurs om een dure
roetfilter in te bouwen. De Euro 6 die er aan komt, legt nog strengere eisen op waardoor de
vervuilingsgraad dichter bij het niveau van een benzinewagen komt. De nodige technologie
zal de prijs van de dieselwagen nogmaals verhogen.


Mobiliteitsclub VAB heeft van 10 modellen de benzine- en dieseluitvoering met elkaar vergeleken op
basis van de kostprijs per kilometer. Per model werd een diesel – en benzinemotor met een
gelijkwaardig vermogen vergeleken. De werkelijke kost van de wagen inclusief aankoop en
onderhoud werd berekend op basis van eigen gemeten verbruikscijfers. De resultaten zijn verrassend
in het voordeel van benzinewagens en verklaren ook de groeiende interesse voor kleinere benzinewagens.
...

De meerprijs voor een dieselwagen stijgt

Hoe moderner en dus ook zuiniger en minder vervuilend, hoe duurder de dieselmotor wordt.

Van de 10 geteste modellen bedraagt de gemiddelde meerprijs liefst 2.127 euro tegenover de gelijkwaardige benzineversie. Dit betekent dat je al bijna 13.000 liter (12.890 liter op basis van het huidige prijsverschil aan de pomp) diesel moet tanken om deze meerprijs terug te verdienen.

Als we rekening houden met een lager verbruik van de dieselwagen (13% volgens de test), dan komen we tot de conclusie dat je meer dan 200.000 kilometer (aan een verbruik van 5,5 liter per 100 km) moet rijden om de meerprijs op het moment van de aankoop te kunnen terugverdienen.
2 vbn voor verre afstanden 30000 km/ jaar, grotere wagens :

- Skoda Superb diesel versus benzine, beide even duur 0,34 €/ km.

- Mercedes C diesel versus benzine, diesel iets duurder met 0,41 €/km dan benzineversie met 0,4 €/km.
Citaat:

BUDGETTEST 2013 Kilometer kostprijs euro/km op 5 jaar (uitgedrukt in euro)
10.000 km/j 30.000 km/j
benzine diesel verschil benzine diesel verschil

Skoda Superb 0,7 0,75 0,05 0,34 0,34 0
Mazda CX 5 0,75 0,79 0,04 0,36 0,36 0
Mercedes C 0,7 0,75 0,05 0,4 0,41 0,01

dpg 23 mei 2017 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8454604)
In Duitsland zijn er plannen om Euro 6 diesels te subsidieren :)

En die milieugroeperingen kakelen wel hard maar hebben voor de rest niets te zeggen gezien ze geen wagens kunnen tegenhouden die aan de normen voldoen.

dpg 23 mei 2017 16:22

En dat liegebeestjes niet van hun eerste leugen gestorven zijn weten we ondertussen ook al lang.

Citaat:

7. Verliert mein Dieselfahrzeug jetzt an Wert?

Bislang liegen dazu zwei Untersuchungen vor, die beide noch keinen nennenswerten Wertverlust gebrauchter Dieselfahrzeuge belegen können: Zum einen eine unabhängige Daten-Analyse, die Deutschlands größter Automarkt Mobile.de für FOCUS Online erhoben hat , zum anderen aktuelle Daten des Marktbeobachters DAT . Allerdings steigt die Zahl der in den Markt gedrückten Diesel-Autos ständig, während gleichzeitig der Diesel-Anteil bei den Neuzulassungen sinkt. Wie sich die Preise langfristig entwickeln, kann man deshalb noch nicht sagen.

Maar liegebeestjes "denken" fantazieken het altijd beter.

dpg 23 mei 2017 16:47

Zoals ik al schreef, niet gestorven van zijn eerste leugen:


Stuttgart ist die erste deutsche Stadt, die dem allergrößten Teil der Dieselfahrzeuge zukünftig die Einfahrt in die Innenstadt versagen will. Alle Dieselmodelle, die die seit Ende 2015 gültige Schadstoffnorm Euro 6 nicht schaffen, sollen ab Anfang 2018 zu Feinstaubzeiten nicht mehr nach Stuttgart einfahren dürfen - 2016 waren das immerhin bereits 59 Tage im Jahr.

Aan dezelfde criteria mogen ze er 306 dagen per jaar wel rijden.


Dode mus , kinderhand snel gevuld.

dpg 23 mei 2017 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8454561)
Zouden we eindelijk verlost geraken van die stinkbakken.....Wie nu nog ene koopt is toch wel verwittigd .....
http://www.demorgen.be/wetenschap/st...ropa-b20452a7/

Als je de eerste de beste cijfers gaat vergelijken en merkt dat ze niet kloppen zegt dat genoeg over de rest van het artikel .

In Duitsland is het aandeel dieselwagens redelijk stabiel rond de 30%.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be