![]() |
Nieuwe naam: 'Vlaams Democratisch Blok' (VDB) of 'Nieuw Vlaams Blok' (NVB) ?
Wat wordt de nieuwe naam van het Vlaams Blok?
Omdat de naam 'Vlaams Blok' dikwijls gewoon afgekort wordt tot 'Het Blok', is het wellicht belangrijk om ook het woord 'Blok' in de nieuwe naam te behouden. Bvb. 'Vlaams Democratisch Blok' (VDB) of gewoon 'Nieuw Vlaams Blok' (NVB). |
We zijn al een half jaar aan het speculeren. De meningen over wat de "beste" naam zou zijn zijn nogal verdeeld maar de meesten schijnen te vinden dat de naam er niet zoveel toedoet als de belangrijke programmapunten maar behouden blijven.
Grote kanshebbers zijn Vlaams Belang en Vlaamse Liga. Mijn laatste suggestie was Vlaams Blok.NET :D Ook handig voor hun webstek! |
Anticiperend op de toekomst zou Vlaams Blok 2, Vlaams Blok 3, Vlaams Blok 4, enz. natuurlijk ook een goed idee zijn...
|
zwart blok?
|
Citaat:
|
De internet-domeinnamen 'vlaamsblokplus.be' en 'vlaamsbelang.be' zijn reeds een tijdje geregistreerd, wellicht door niet Vaams-Blokkers.
Steven Creyelman heeft in september de domeinnaam 'vlaamseliga.be' geregistreerd. Ik durf er geld op te verwedden dat het dus 'Vlaamse Liga' wordt. Ook mooi, met de VL van Vlaanderen... |
Ik ga voor Vlaamse Blok
|
Vlaamse Liga doet mij te veel denken aan sport en gehandicapten verenigingen. En liga is dat geen vreemd woord? Vlaams Belang vind ik beter en de afkorting is ook VB, hè? Vlaamse Volkspartij vind ik ook goed.
|
Vlaams Democratisch Blok doet mij denken aan MDP. NVB klinkt wel goed.
|
Citaat:
|
De dictatoriale smeerlapperij van de andere partijen hebben het gebruik van "Democratisch" in een partijnaam een nogal hypocriet imago gegeven. Dus beter niet gebruiken.
|
Gewoon Vlaamse Partij, kan dat?
|
Citaat:
|
"Vlaams Blok + " had ik ergens gelezen
Vlaamse democraten vind ik ook tof 8) |
Waarom start er eens niemand een post met enkele goeie kanshebbers? Laat de geïnteresseerde forummers stemmen...
|
Ik hoop dat de merknaam "Vlaams Blok" in de nieuwe naam behouden blijft
Met pijn in hart zou ik afscheid moeten nemen van de naam Vlaams Blok |
De naam Vlaams Belang wordt al gebruikt binnen het Vlaams Blok.
Surf eens naar www.vlaamsbelang.org Dit kan de nieuwe partijnaam worden, kijk ook eens naar het logo. |
Persoonlijk ben ik tegen Vlaamse Liga. Doet me iets teveel denken aan AEL en andere gewone 'liga's' voor goede doelen enzo.
Nu vraag ik me af of men bijvoorbeeld gewoon Vlaams.Blok zou kunnen nemen (in navolging van sp.a :-P ). Of mag dit niet omdat de naam Vlaams Blok dan niet is aangepast? Nuja, als ik moet kiezen tussen Vlaamse Liga, Vlaams Belang, Vlaams Blok +, Nieuw Vlaams Blok, Vlaams Democratisch Blok, ... dan gaat mijn keuze uit naar Vlaams Belang of Vlaams Democratisch Blok |
"Vlaamse klop"lijkt me ook een frappante naam.:|
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be