Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Blok arrest (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=84)
-   -   Nieuwe naam: 'Vlaams Democratisch Blok' (VDB) of 'Nieuw Vlaams Blok' (NVB) ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=23894)

Thinker 10 november 2004 10:22

Nieuwe naam: 'Vlaams Democratisch Blok' (VDB) of 'Nieuw Vlaams Blok' (NVB) ?

Wat wordt de nieuwe naam van het Vlaams Blok?
Omdat de naam 'Vlaams Blok' dikwijls gewoon afgekort wordt tot 'Het Blok', is het wellicht belangrijk om ook het woord 'Blok' in de nieuwe naam te behouden.
Bvb. 'Vlaams Democratisch Blok' (VDB) of gewoon 'Nieuw Vlaams Blok' (NVB).

Tzuvar Raemborr 10 november 2004 10:25

We zijn al een half jaar aan het speculeren. De meningen over wat de "beste" naam zou zijn zijn nogal verdeeld maar de meesten schijnen te vinden dat de naam er niet zoveel toedoet als de belangrijke programmapunten maar behouden blijven.

Grote kanshebbers zijn Vlaams Belang en Vlaamse Liga.

Mijn laatste suggestie was Vlaams Blok.NET :D Ook handig voor hun webstek!

Thinker 10 november 2004 10:31

Anticiperend op de toekomst zou Vlaams Blok 2, Vlaams Blok 3, Vlaams Blok 4, enz. natuurlijk ook een goed idee zijn...

Mambo 10 november 2004 10:33

zwart blok?

voicelesscharlie 10 november 2004 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Vlaams Blok 2, Vlaams Blok 3, Vlaams Blok 4, enz. is natuurlijk ook een mogelijkheid...

Vlaams blok turbo,vlaams blok V6,vlaams blok turbo GTi

Acid 10 november 2004 11:12

De internet-domeinnamen 'vlaamsblokplus.be' en 'vlaamsbelang.be' zijn reeds een tijdje geregistreerd, wellicht door niet Vaams-Blokkers.
Steven Creyelman heeft in september de domeinnaam 'vlaamseliga.be' geregistreerd. Ik durf er geld op te verwedden dat het dus 'Vlaamse Liga' wordt. Ook mooi, met de VL van Vlaanderen...

snoodaard 10 november 2004 11:15

Ik ga voor Vlaamse Blok

jOOSt 10 november 2004 11:20

Vlaamse Liga doet mij te veel denken aan sport en gehandicapten verenigingen. En liga is dat geen vreemd woord? Vlaams Belang vind ik beter en de afkorting is ook VB, hè? Vlaamse Volkspartij vind ik ook goed.

Katun 10 november 2004 11:29

Vlaams Democratisch Blok doet mij denken aan MDP. NVB klinkt wel goed.

Acid 10 november 2004 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Vlaamse Liga doet mij te veel denken aan sport en gehandicapten verenigingen.

Die van het AEL gaan dat graag horen ;-)

Distel 10 november 2004 11:37

De dictatoriale smeerlapperij van de andere partijen hebben het gebruik van "Democratisch" in een partijnaam een nogal hypocriet imago gegeven. Dus beter niet gebruiken.

jOOSt 10 november 2004 12:25

Gewoon Vlaamse Partij, kan dat?

Everytime 10 november 2004 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Gewoon Vlaamse Partij, kan dat?

Nee, omdat u andere Vlaamse partijen hebt (VLD, CD&V, NV-A, SP-A en Groen).

benji 10 november 2004 12:59

"Vlaams Blok + " had ik ergens gelezen
Vlaamse democraten vind ik ook tof 8)

dUSK 10 november 2004 13:13

Waarom start er eens niemand een post met enkele goeie kanshebbers? Laat de geïnteresseerde forummers stemmen...

AVV 10 november 2004 13:17

Ik hoop dat de merknaam "Vlaams Blok" in de nieuwe naam behouden blijft

Met pijn in hart zou ik afscheid moeten nemen van de naam Vlaams Blok

obiwan 10 november 2004 14:17

De naam Vlaams Belang wordt al gebruikt binnen het Vlaams Blok.

Surf eens naar www.vlaamsbelang.org

Dit kan de nieuwe partijnaam worden, kijk ook eens naar het logo.

Lordrazer 10 november 2004 14:37

Persoonlijk ben ik tegen Vlaamse Liga. Doet me iets teveel denken aan AEL en andere gewone 'liga's' voor goede doelen enzo.
Nu vraag ik me af of men bijvoorbeeld gewoon Vlaams.Blok zou kunnen nemen (in navolging van sp.a :-P ). Of mag dit niet omdat de naam Vlaams Blok dan niet is aangepast?
Nuja, als ik moet kiezen tussen Vlaamse Liga, Vlaams Belang, Vlaams Blok +, Nieuw Vlaams Blok, Vlaams Democratisch Blok, ... dan gaat mijn keuze uit naar Vlaams Belang of Vlaams Democratisch Blok

voicelesscharlie 10 november 2004 14:42

"Vlaamse klop"lijkt me ook een frappante naam.:|

daiwa 10 november 2004 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lordrazer
Persoonlijk ben ik tegen Vlaamse Liga. Doet me iets teveel denken aan AEL en andere gewone 'liga's' voor goede doelen enzo.
Nu vraag ik me af of men bijvoorbeeld gewoon Vlaams.Blok zou kunnen nemen (in navolging van sp.a :-P ). Of mag dit niet omdat de naam Vlaams Blok dan niet is aangepast?
Nuja, als ik moet kiezen tussen Vlaamse Liga, Vlaams Belang, Vlaams Blok +, Nieuw Vlaams Blok, Vlaams Democratisch Blok, ... dan gaat mijn keuze uit naar Vlaams Belang of Vlaams Democratisch Blok

die laatste naam zie ik wel zitten ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be