Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Discriminatie op de huurmarkt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238951)

Eurosceptic 28 mei 2017 15:09

Discriminatie op de huurmarkt

https://m.hln.be/nieuws/homans-tegen...iest~a88f0477/

Benieuwd wat jullie standpunt hierover is.
Bepaalde bevolkingsgroepen zoals allochtonen, en in mindere mate homoseksuelen kunnen minder gemakkelijk een woning huren.

Ik begrijp dat volkomen. Mijn ouders verhuren 2 panden en de firma die dat regelt zorgt ervoor dat de huurder financieel solvabel is zodat er geen problemen ontstaan. Dus geen doptrekkers die moeten knokken om rekeningen te betalen. Liefst hoogopeleiden, en daar zijn weinig allochtonen bij.

Ik zou persoonlijk nooit aan allochtonen verhuren. Omdat ze in mijn ogen qua normen en waarden niet compatibel zijn met buurtbewoners, en omdat ik denk dat niemand in de buurt hen graag ziet komen. Het feit dat ik vind dat ze maar in hun eigen habitat hun cultuur moeten beleven, noem ik NIET racistisch.

Wat vinden jullie daarvan? Moet de overheid discriminatie van allochtonen op de huurmarkt tegengaan?

Ik zou het vreselijk vinden om op die manier een influx van allochtonen in de buurt te zien ontstaan

Thuleander 28 mei 2017 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic (Bericht 8457089)

De eigenaar verhuurt aan wie hij wil en weigert wie hij wil.

Hij hoeft daar aan niémand verantwoording over af te leggen.

Dadeemelee 28 mei 2017 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8457095)

Als je zegt dat je niet verhuurt aan allochtonen of gekleurde medemensen ga je toch het spek aan je been hebben denk ik.
Zolang je geen domme dingen zegt of doet verhuur je uiteindelijk wel aan wie je wil.

Gipsy 28 mei 2017 15:53

Citaat:

Zolang je niet zo dom bent te laten blijken dat je niet aan allochtonen of homo's etc wil verhuren loop je misschien geen risico. Zoniet kan u dat een zeer dure grap kosten. Daarom (en voor andere redenen) verhuur ik nooit zelf maar gebruik ik een immobiliën agentschap die zich alles van A tot Z aantrekt.

The Paulus Experience 28 mei 2017 22:37

Citaat:

Bepaalde bevolkingsgroepen zoals allochtonen, en in mindere mate homoseksuelen kunnen minder gemakkelijk een woning huren.

Ik begrijp dat volkomen. Mijn ouders verhuren 2 panden en de firma die dat regelt zorgt ervoor dat de huurder financieel solvabel is zodat er geen problemen ontstaan. Dus geen doptrekkers die moeten knokken om rekeningen te betalen. Liefst hoogopeleiden, en daar zijn weinig allochtonen bij.

Ik zou persoonlijk nooit aan allochtonen verhuren. Omdat ze in mijn ogen qua normen en waarden niet compatibel zijn met buurtbewoners, en omdat ik denk dat niemand in de buurt hen graag ziet komen. Het feit dat ik vind dat ze maar in hun eigen habitat hun cultuur moeten beleven, noem ik NIET racistisch.

Wat vinden jullie daarvan? Moet de overheid discriminatie van allochtonen op de huurmarkt tegengaan?

Ik zou het vreselijk vinden om op die manier een influx van allochtonen in de buurt te zien ontstaan

Ik vind dat ze u moeten verplichten om alleen pedofiele priesters te huisvesten
En de coiffeur van Fabiola

Zeus 28 mei 2017 23:01

Waarom niet aan allochtonen; wat is er mis met Hollanders of Fransen?

En waarom geen homo's? gemiddeld zijn die hoger opgeleid en zitten ze boven het mediaan inkomen.

Skobelev 29 mei 2017 05:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8457291)

En waarom geen homo's? gemiddeld zijn die hoger opgeleid en zitten ze boven het mediaan inkomen.

Fransen zijn toch ook maar vuilaards. Zie maar eens in hun land naar hoe ze hun huizen "onderhouden". :roll:

Nederlanders misschien, als 't geen bruine zijn, van de gekleurde soort die hier blijft rondrijden met hun Nederlandse nummerplaat.
Verder verhuur ik al zeker niet aan islamieten. Ook niet aan negers die gewoon zijn van, in hun land van herkomst, op aangestampte aarde te leven in hun "living".
En een bewijs van loonbriefjes van de voorbije 6 maand, alsook een vraagprijs boven de 750€, kan ook wonderen doen om het kaf van het koren te scheiden.

Thuleander 29 mei 2017 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8457100)
Als je zegt dat je niet verhuurt aan allochtonen of gekleurde medemensen ga je toch het spek aan je been hebben denk ik.
Zolang je geen domme dingen zegt of doet verhuur je uiteindelijk wel aan wie je wil.

Mogen hoeren volgens u moslims weigeren, zoals Hot Marijke doet?

Dadeemelee 29 mei 2017 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8457849)
Mogen hoeren volgens u moslims weigeren, zoals Hot Marijke doet?

Hoe ziet ze dat, aan hun piemel? Dan is het toch al te laat :-D

DewareJakob 29 mei 2017 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8457852)
Hoe ziet ze dat, aan hun piemel? Dan is het toch al te laat :-D

Hongerige gezichten tijdens de ramadan. :lol::lol:

Thuleander 29 mei 2017 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8457852)
Hoe ziet ze dat, aan hun piemel?

Dat doet er niet toe.

Wat vind je van haar principe?

Gipsy 29 mei 2017 20:51

Citaat:

Homo's zijn ook doorgaans zeer zorgzaam om hun woonst te onderhouden. Heb al een lesbisch koppel gehad en ook een verbouwde man tot vrouw. Die heeft investeringen gedaan alsof het haar eigen huis was

Dadeemelee 29 mei 2017 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander (Bericht 8457857)
Dat doet er niet toe.

Wat vind je van haar principe?

Bij sex moet er wederzijdse instemming zijn mijn beste :-D

Zipper 29 mei 2017 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8457100)

Wees gerust, verhuurders zijn op dat gebied zeer creatief en inventief geworden.

Everytime 29 mei 2017 21:15

Citaat:

Voor mij maakt het helemaal niet uit te weten dat ze autochtonen of allochtonen zijn. Beiden hebben het volste recht zich te vestigen waar ze willen en dit is alles wat telt. Boven mij wonen Zwart-Afrikanen : zeer sympathieke mensen met wie ik een zeer goeie contact heb. Ik ben 100% tegen discriminatie op de huurmarkt en discriminatie in het algemeen.

Everytime 29 mei 2017 21:17

Citaat:

Inderdaad.

Eduard Khil 29 mei 2017 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8457276)
Ik vind dat ze u moeten verplichten om alleen pedofiele priesters te huisvesten
En de coiffeur van Fabiola

:lol:

pajoske 29 mei 2017 22:05

Citaat:

Groter risico op wantbetalers of wietkwekers die uw woning half afgebroken achterlaten. Hollanders is voor mij geen probleem. Op een voorwaarde: dat ik eerst hun achtergrond/verleden kan checken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be