Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ULB: leve het decoleté (https://forum.politics.be/showthread.php?t=238959)

Dadeemelee 29 mei 2017 08:55

ULB: leve het decoleté

Aen de ULB worden promoverende studentes verwacht in een "mooi decolleté".

Dat draagt mijn goedkeuring weg, maar (waarschinlijk extreem-rechtse) poco's zijn er weer tegen:

http://www.demorgen.be/binnenland/ul...lete-b32df6e4/

Citaat:

"Daar sta je dan", schreef een ULB-studente op Facebook. "Na een studie van minstens zes jaar willen ze alleen maar je tieten zien.
Natuurlijk willen wij tieten zien. Wat is dat nu voor een vraag?

Erger is dat de mannen een kostuum zouden moeten aantrekken. Waarom protesteert niemand daartegen?

Anna List 29 mei 2017 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8457416)
Aen de ULB worden promoverende studentes verwacht in een "mooi decolleté".

Dat draagt mijn goedkeuring weg, maar (waarschinlijk extreem-rechtse) poco's zijn er weer tegen:

http://www.demorgen.be/binnenland/ul...lete-b32df6e4/

Natuurlijk willen wij tieten zien. Wat is dat nu voor een vraag?

Erger is dat de mannen een kostuum zouden moeten aantrekken. Waarom protesteert niemand daartegen?

een gezonde combinatie van eq en iq is blijkbaar geen selectie vereiste geweest bij de aanwervingen daar.

TV-verslaafde 29 mei 2017 09:10

Het is niet verplicht, waarom zou je er in godsnaam dan nog over zeuren. Omdat ze dan misschien een streepje voor krijgen bij de profs... En als dat zo zou zijn, krijg je weer het typische jaloerse gedoe. "Zij is knapper, blabla..."

TV-verslaafde 29 mei 2017 09:16

Ik zie nu wel waarom die moslims die doeken hebben uitgevonden. Allemaal dezelfde bundel zakken; geen gezeik meer aan uw kop.

Anna List 29 mei 2017 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8457428)

Het is niet verplicht, waarom zou je er in godsnaam dan nog over zeuren. Omdat ze dan misschien een streepje voor krijgen bij de profs... En als dat zo zou zijn, krijg je weer het typische jaloerse gedoe. "Zij is knapper, blabla..."

neenee, het is voor de proclamatie, dus post examens.

De schoofzak 29 mei 2017 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8457428)
...

Op een proclamatie gaat het niet langer over streepjes voor.

Maar wat ik wou zeggen:
1) de rector gaf aan dat de mail uitgaat van het secretariaat, dat uitsluitend uit dames bestaat. (wat op zich ook al discriminerend is: dames alleen secretaresses ...)
2) de Franstalige cultuur is anders dan de Vlaamse. Erg om zeggen, maar zij (m èn v) kunnen zo'n dingen als een décolleté nog zonder gêne bewonderen.
3) de heren worden in kostuum verwacht: hoe ouderwets. Waar is mei 68 gebleven ? Dat is dan ook weer voorbij gegaan aan de Franstaligen ?
4) de dames in rok of kleedje (lees: geen broek ...) Ik vind dat even discriminerend als die décolleté.

.

Jay-P. 29 mei 2017 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8457436)
Op een proclamatie gaat het niet langer over streepjes voor.

Maar wat ik wou zeggen:
1) de rector gaf aan dat de mail uitgaat van het secretariaat, dat uitsluitend uit dames bestaat. (wat op zich ook al discriminerend is: dames alleen secretaresses ...)
2) de Franstalige cultuur is anders dan de Vlaamse. Erg om zeggen, maar zij (m èn v) kunnen zo'n dingen als een décolleté nog zonder gêne bewonderen.
3) de heren worden in kostuum verwacht: hoe ouderwets. Waar is mei 68 gebleven ? Dat is dan ook weer voorbij gegaan aan de Franstaligen ?
4) de dames in rok of kleedje (lees: geen broek ...) Ik vind dat even discriminerend als die décolleté.

Wie zegt er nu dat ze onder dat rokje geen broekje mogen dragen?

Anna List 29 mei 2017 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8457438)
Wie zegt er nu dat ze onder dat rokje geen broekje mogen dragen?

of over die decolletée geen bourkini? ;-)

TV-verslaafde 29 mei 2017 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8457436)
Waar is mei 68 gebleven ?
.

Bedolven onder het feministische gezaag. Ik snap die "Van der Bellen" in Oostenrijk best. Verplicht ze allemaal om met een doek rond te lopen en het is allemaal gedaan met dat feminisme. Voor vrouwen is hun lichamelijk voorkomen een obsessie. Als ze zo blijven voortdoen, ben ik voor een verplicht "uniform" voor alle vrouwen.

Libro 29 mei 2017 12:07

Stel u nu eens voor dat die van Fema topless komen protesteren tegen de verplichting een décolleté te dragen...

Anna List 29 mei 2017 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8457539)
Stel u nu eens voor dat die van Fema topless komen protesteren tegen de verplichting een décolleté te dragen...

:rofl:

HOUZEE ! 29 mei 2017 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8457458)
Bedolven onder het feministische gezaag. Ik snap die "Van der Bellen" in Oostenrijk best. Verplicht ze allemaal om met een doek rond te lopen en het is allemaal gedaan met dat feminisme. Voor vrouwen is hun lichamelijk voorkomen een obsessie. Als ze zo blijven voortdoen, ben ik voor een verplicht "uniform" voor alle vrouwen.

Het zou de maatschappij veel miserie besparen alleszins.

DewareJakob 29 mei 2017 14:06

Citaat:

Van de slag iedere studente lid van Femen en in 'uniform'. :clapping:

De schoofzak 29 mei 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8457628)
Van de slag iedere studente lid van Femen en in 'uniform'. :clapping:

En aangezien het om de faculteit van geneeskunde gaat, mogen ze dat doorzetten in hun latere beroepsuitvoering ....

.

marie daenen 29 mei 2017 14:16

Ik blijf met de vraag zitten of het misschien eerder, op verdoken wijze, een ludiek anti-Islam (vrouwen met hoofddoek en zoveel mogelijk bedekt) signaal is...
En zo gezien vind ik het enorm goed uitgekiend...

Want als je van een vrouw, terecht volgens mij, niet mag eisen dat ze er met een mooie decolté bijloopt.... waarom zou je dan wel mogen eisen dat ze een kopvod op het hoofd zou moeten hebben???

Wapper 29 mei 2017 19:14

Citaat:

Of de heren die hun diploma komen ophalen in een pakje dat hun klokkenspel voordelig accentueert?

DewareJakob 29 mei 2017 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8457641)
Ik blijf met de vraag zitten of het misschien eerder, op verdoken wijze, een ludiek anti-Islam (vrouwen met hoofddoek en zoveel mogelijk bedekt) signaal is...
En zo gezien vind ik het enorm goed uitgekiend...

Want als je van een vrouw, terecht volgens mij, niet mag eisen dat ze er met een mooie decolté bijloopt.... waarom zou je dan wel mogen eisen dat ze een kopvod op het hoofd zou moeten hebben???

Zou wel eens goed kunnen. :lol::lol:

Zucht 29 mei 2017 20:49

Zijn dat geen vijgen na pasen ? 't is tijdens de examens dat de studentes een décolleté moeten tonen, niet na de examens. :oops:

Libro 29 mei 2017 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 8457856)
Zijn dat geen vijgen na pasen ? 't is tijdens de examens dat de studentes een décolleté moeten tonen, niet na de examens. :oops:

De beoordeling gebeurt dan a.h.v. de lengte van de rokjes, niet op basis van het décolleté.

Libro 29 mei 2017 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8457803)
Of de heren die hun diploma komen ophalen in een pakje dat hun klokkenspel voordelig accentueert?

https://www.youtube.com/watch?v=mSJVEb-qljA

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be