![]() |
N-VA zal nog sneller gesplitst zijn dan B-H-V
Citaat:
Zijn de N-VA'ers misschien bereid om hun veroordeelde Vlaamsnationalistische blokvrienden hun dotatie veilig te stellen in ruil voor behoud van deze rechtsongelijke kieskring? De taalcommissie werkt naar 't schijnt aan een neiuwe spelling. Kan ook de inhoud van onverwijld eens onder de loupe genomen worden? Traditioneel zijn de flaminganten kampioen in 't splitsen. Met de mond splitsen ze België elke week een keer of tien. In realiteit splitsen ze vooral hun steeds kleiner wordende partijtje. Hoor ik het ritselende geluid van scheurende N-VA-lidkaarten? |
Als ik N-VA'er was, ik zou me dood schamen.
Als ik Blokker was, ik zou me dood lachen. Ik ben BUB'er, en ik lach al weken. En het wordt alsmaar grappiger :lol: :lol: :lo: |
Citaat:
|
Citaat:
Het laatste stukske VU zal verdampen en de eenheid onder flaminganten hersteld. |
Citaat:
|
Citaat:
BHV lijkt mij nog niet gesplitst te zijn... |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
[signature fribre]
"Onze strategie om tot Vlaamse autonomie te komen, is er altijd één geweest om steen per steen te verleggen in de rivier. Wij durven ons nat maken. Langs de oever staan roepen, dat is comfortabeler, maar het brengt niets bij. De rol die wij spelen, biedt tenminste kansen. Maar het is een ondankbare rol." "ondankbare rol" Waarom? Die plûche zetel van Geert Bourgeois , zit die misschien niet goed?:? |
Citaat:
[font=Arial, helvetica][size=2]Vrienden, het staatkundig einddoel van de N-VA blijft de Vlaamse lidstaat van Europa. Laat daar geen twijfel over bestaan. Onze strategie om daar te komen, is er altijd één geweest om steen per steen te verleggen in de rivier. Wij durven ons nat maken. Langs de oever staan roepen, terwijl de stroom in de verkeerde richting blijft vloeien, dat is comfortabeler, maar het brengt niets bij. De rol die wij spelen, biedt tenminste kansen. Maar het is een ondankbare rol. Eén waarbij we het hoofd moeten koel houden terwijl ons hart kookt, één waarbij we worden uitgekreten als verraders terwijl we van verraad over verraad naar de Vlaamse staat gaan. Het is de rol die de N-VA moet spelen. Dat men mij een verrader noemt, daar kan ik mee leven. Tenminste zolang ik weet dat wij op koers zitten en dat wij onze deelname aan de macht eerlijk blijven evalueren. En dat wij jullie dus recht in de ogen kunnen kijken. De N-VA is opgericht om de partij terug te geven aan de leden. Dit blijft zo, als voorzitter zie ik als mijn belangrijkste taak om daarover te waken. (Bart De Wever)[/size][/font] |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik hoop dat u uw laatste opmerking niet écht grappig vindt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar indien het blok alle flaminganten zou bevatten zou het een veel labielere constructie zijn. Het zit em vooral in samenwerking, en daar is de n-va stom geweest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Diezelfde 'linkse' arbeidersbeweging is nadien uiteraard meegestapt in de hetze van haar broodheren tegen de Vlaamse nationale beweging om haar te kunnen discrediteren als een extreem rechts bolwerk (getuige het feit dat Belgie als een van de weinige landen nog steeds niet de spons heeft geveegd over het collaboratieverleden) waardoor de Vlaamse beweging ook effectief steeds verder naar rechts geduwd werd. Als de linkse bewegingen zich destijds links hadden gehouden was de politieke situatie nu waarschijnlijk geheel anders, had de Vlaamse beweging waarschijnlijk links geweest zoals de meeste andere nationale bewegingen, en had Belgique waarschijnlijk niet meer bestaan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:24. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be