![]() |
'Itsme' app vervangt kaartlezer.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170530_02903818
Citaat:
Deze app zou zogezegd veilig zijn, maar waarom? Volgens de ontwikkelaars zijn er 3 beveiligingen: de smartfoon, de simkaart en de code. Maar als je je smartfoon kwijt bent ben je meteen ook je simkaart kwijt en er worden meer smartfoons gestolen dan kredietkaarten. Conclusie: zeer onveilig. |
Als het zo hard van grond zal gaan als de andere projecten van onze grote bedrijven ism de overheid dan zal het wel een stille dood sterven. MediaID ea achterna. Ik kan het al geen kans geven want heb geen werkende smartfone meer. Mijn bankkaart heb ik trouwens ook zo ingesteld dat daar geen geld zonder pincode of met alleen swipen kan afgaan.
Als een bakkersgast de overheid 2 jaar kan hacken met gedownloade progjes zonder z'n sporen te wissen of ikzelf zonder enige moeite hun hele zwarte lijst van sites kan bezoeken dan heb ik geen zak vertrouwen in de overheid wanneer ze iets veilig noemt op het www. . Ik ben ferm tevreden van die kaartlezer. Ik herinner me het geknoei ervoor nog met sleutels en zo. Jezus christus elke keer als je eens wilde iets doen waren de procedures veranderd. Neen dank u zeer. |
Wat is eigenlijk het veiligst ? Internetbankieren via het internet, of via een app op je smartphone ?
. |
Citaat:
Een app is intrinsiek onveilig. |
Twee/drie jaar geleden kon je op het internet enkel lezen dat smartphones veilig waren, je geen anti virus nodig had, elk app'je zit in een zandbak ttz maakt geen gebruik van software ander dan van zichzelf, ... . Als je enkel gecontroleerd en goedbevonden app'jes in de officiële winkels downloadde kon je niets gebeuren, ...
Typ nu eens smartphone en virus in een zoekmachine ... Het was precies een beetje wishfull thinking toendertijd. Nog niet zo lang geleden. |
dbbl
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Het grootste kapitaal van een bank zou straks wel eens alle data kunnen zijn die ze over haar klanten heeft.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be