Hypochonder |
6 juni 2017 07:13 |
De emo maatschappij
Ik plaats dit hier omdat het niet duidelijk is of dit elders geplaatst kan worden.
We worden almaar meer om de oren geslagen met emotionele berichten over van alles en nog wat: van de grootste banaliteiten tot en met belangrijke gebeurtenissen zoals terroristische aanslagen. Het lijkt wel het nieuwe wapen om enerzijds de aandacht van mensen te trekken en om anderzijds die mensen week en mak te maken van binnen.
Neem nu de recente aanslagen in Groot Brittannië. Ik zag gisteren beelden van het benefietconcert van Ariana Grande en nog wat tieneridolen. Dit bleek een waar huilfeest te zijn geweest waar emoties zoals (zelf)medelijden, pure zwakheid, hulpeloosheid en meer van dit alles naar een toppunt werd gedreven... En dit moet dan een signaal zijn naar de terroristen dat we niet zullen plooien??? Mensen, waar zijn we mee bezig vraag ik mij dan af. Je ziet daar grote hordes jonge mensen, aankomende generaties, die zich laten meeslepen in een opgezet schouwspel van emoties die uitdraaien in collectieve huilbuien. Ben ik dan de enige die al die mensen een draai rond hun oren wil geven om hen te vermannen? Ben ik de enige die dit niet normaal vind?
Op sociale media is het ook elke vijf seconden raak: ook daar zie je een constante stroom van berichten waardoor er bij veel mensen spontaan ellendige tranen uit hun ogen stromen.
Als dit representatief is voor waar deze maatschappij naartoe gaat dan kan ik daar maar één conclusie aan vastknopen: de terroristen zullen winnen.
|