Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   De emo maatschappij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239080)

Hypochonder 6 juni 2017 07:13

De emo maatschappij

Ik plaats dit hier omdat het niet duidelijk is of dit elders geplaatst kan worden.

We worden almaar meer om de oren geslagen met emotionele berichten over van alles en nog wat: van de grootste banaliteiten tot en met belangrijke gebeurtenissen zoals terroristische aanslagen. Het lijkt wel het nieuwe wapen om enerzijds de aandacht van mensen te trekken en om anderzijds die mensen week en mak te maken van binnen.

Neem nu de recente aanslagen in Groot Brittannië. Ik zag gisteren beelden van het benefietconcert van Ariana Grande en nog wat tieneridolen. Dit bleek een waar huilfeest te zijn geweest waar emoties zoals (zelf)medelijden, pure zwakheid, hulpeloosheid en meer van dit alles naar een toppunt werd gedreven... En dit moet dan een signaal zijn naar de terroristen dat we niet zullen plooien??? Mensen, waar zijn we mee bezig vraag ik mij dan af. Je ziet daar grote hordes jonge mensen, aankomende generaties, die zich laten meeslepen in een opgezet schouwspel van emoties die uitdraaien in collectieve huilbuien. Ben ik dan de enige die al die mensen een draai rond hun oren wil geven om hen te vermannen? Ben ik de enige die dit niet normaal vind?

Op sociale media is het ook elke vijf seconden raak: ook daar zie je een constante stroom van berichten waardoor er bij veel mensen spontaan ellendige tranen uit hun ogen stromen.

Als dit representatief is voor waar deze maatschappij naartoe gaat dan kan ik daar maar één conclusie aan vastknopen: de terroristen zullen winnen.

Hypochonder 6 juni 2017 07:17

Twee seconden later is het alweer prijs:

http://newsmonkey.be/article/79351

Jay-P. 6 juni 2017 08:04

:cry:Breek me de bek niet open: 'Het is om tranen met tuiten te huilen' :cry:
:evil grin:

Anna List 6 juni 2017 08:06

https://www.youtube.com/watch?v=t_YXSHkAahE

:-)

DewareJakob 6 juni 2017 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8462286)
Op sociale media is het ook elke vijf seconden raak: ook daar zie je een constante stroom van berichten waardoor er bij veel mensen spontaan ellendige tranen uit hun ogen stromen.

Als dit representatief is voor waar deze maatschappij naartoe gaat dan kan ik daar maar één conclusie aan vastknopen: de terroristen zullen winnen.

Ik laat alvast een kaarsje branden. ;-)

Anna List 6 juni 2017 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8462358)
Ik laat alvast een kaarsje branden. ;-)

ik zal bloemetjes meebrengen! :-)

DewareJakob 6 juni 2017 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8462363)
ik zal bloemetjes meebrengen! :-)

Chrysanten? :lol::lol:

quercus 6 juni 2017 10:04

Ik kan er gewoon niet bij dat de moordpartijen van de schuimbekkende haatbaarden bij die jonge mensen alleen maar huil-reacties kunnen veroorzaken. Waar blijft de verontwaardiging en de woede? Zijn de jonge generaties werkelijk één grote hoop "softies"? 8O

Anna List 6 juni 2017 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8462365)
Chrysanten? :lol::lol:

dat lijkt me niet politiek correct, ik bedoelde uiteraard onschuldige witte rozen!!!

gij slecht karakter!

Den Duisteren Duikboot 6 juni 2017 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8462374)
Ik kan er gewoon niet bij dat de moordpartijen van de schuimbekkende haatbaarden bij die jonge mensen alleen maar huil-reacties kunnen veroorzaken. Waar blijft de verontwaardiging en de woede? Zijn de jonge generaties werkelijk één grote hoop "softies"? 8O

De prijs van 70 jaar welvaart en vrede.

Den Duisteren Duikboot 6 juni 2017 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8462286)
Ben ik dan de enige die al die mensen een draai rond hun oren wil geven om hen te vermannen? Ben ik de enige die dit niet normaal vind?

Je voelt je eenzaam, niet?

Geen zorgen. Ik zal er altijd voor je zijn. Huil maar eens goed uit.

Jay-P. 6 juni 2017 10:47

Citaat:

Noodlanding van de Heilige Geest gehad, Kjoe?

Wapper 6 juni 2017 11:00

Witte ballonnen oplaten, dat zal die terroristen wel afschrikken!

Elio di Supo 6 juni 2017 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8462427)

Goed voor schietoefeningen.

Hypochonder 6 juni 2017 11:08

Citaat:

Ik denk niet dat al die jongen mensen softies zijn maar de (sociale) media doen in elk geval zeer goed hun best om ze soft te maken.

Den Duisteren Duikboot 6 juni 2017 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8462427)

Strijd is één zaak; verwerking van angst, trauma, verdriet e.d. een andere.

Niemand die pretendeert dat zo'n concert IS stopt. Net zo min als bommen werpen de eigen trauma's geneest.

TV-verslaafde 6 juni 2017 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8462443)
Ik denk niet dat al die jongen mensen softies zijn maar de (sociale) media doen in elk geval zeer goed hun best om ze soft te maken.

Grenzen dicht voor het moslimgespuis is de enige remedie. Maar de elite wil dat niet; goedkope arbeid van vluchtelingen. Zo dus de oudere generaties verwachten een soort van beeldenstorm / Franse revolutie met publieke executies? Genoteerd.

TV-verslaafde 6 juni 2017 11:47

Citaat:

Wat valt er te doen tegen terreur? Grenzen dicht. Wie wil de grenzen openlaten? De politiek. Wie moeten we dan vernietigen? Wat onnozel verdeel en heers gedoe onder elkaar (moslims de kop inslaan) om zo weer 1 of andere oorlog te starten in een moslimland voor geld en macht voor de elite. Of moeten we onze eigen politiek vernietigen via een Franse Revolutie? U zegt het maar als je een antwoord weet.

Xenophon 6 juni 2017 11:58

Citaat:

Kijk eens, Miyamoto Musashi zei, 'je kan alleen maar vechten zoals je traint'.

De jonge mensen kunnen alleen maar zijn zoals ze zijn opgevoed.

Anna List 6 juni 2017 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8462490)
Kijk eens, Miyamoto Musashi zei, 'je kan alleen maar vechten zoals je traint'.

De jonge mensen kunnen alleen maar zijn zoals ze zijn opgevoed.

die geweldadige videogames 24/7 helpen niet?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be