![]() |
David vs Goliath
https://www.demorgen.be/economie/hoe...komt-b8825fae/
Citaat:
Citaat:
eigenheid vs amerikaanse culturele uniformiteit past zelfs in het nationalistiche plaatje ... maar kan er iemand me vertellen hoeveel jobs (en vooral jobs voor laaggeschoolden) deze stoner al 17 jaar verklooit ?!? en vindt DM werkelijk dat we daarvoor moeten applaudiseren? |
Citaat:
Bovendien, bijkomende jobs? Denk het niet. De grotere concurrentie zal voor banenverlies bij de concurrenten zorgen. Steek dat liberaal gedachtengoed toch waar het hoort en de zon niet schijnt |
Citaat:
sterk inhoudelijk pleidooi van u voor monopolievorming ook! zou je dat niet aan de EU melden? die zitten al van bij hun oprichting verkeerd dan, met hun economische politiek tegen monopolievorming! |
Hebben ze al geprobeerd hem uit te kopen?
|
Citaat:
Ik zie geen pleidooi voor monopolie vorming. Eerder een nuchtere vaststelling over een verschuiving van jobs. Ik ben wel blij dat je vaststelt dat iemand liberaal noemen evenveel betekent als uitmaken |
Welke marginaal noemt zijn snackbar nu ook naar zijn dochter ? 8O
Tja, om je dochter 'Wendy' te noemen moet je anderzijds al marginaal zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
maar blijkbaar is de Amerikaanse eigenaar van Wendy's 'ook een man van de principes' ... en steekt hij wat dit zou kunnen kosten nog liever in zijn advocaten dan het die Nederlander te gunnen! :p twee keikoppen bij elkaar dus! :lol: losers! |
Citaat:
Nochtans is hij tegen monopolie vorming Vermoed ik? |
Citaat:
Citaat:
ik twijfel ook nog welke vd twee de grootste jobcreator is. |
Citaat:
|
Citaat:
Als Wendy's mensen aanwerft en kan blijven bestaan, betekent dat er ergens anders jobs verdwijnen. Het is geen volledige zero sum game, maar de fast-foodeconomie lijkt me toch redelijk verzadigd. Burger King gaat toch ook vooral zich focussen op de plaatsen waar er een Quick was, dat betekent toch dat ze beseffen dat een nieuw restaurant op die plaatsen, niet rendabel kan zijn. |
Citaat:
Of dacht je dat die dat niet onderzocht hadden. |
er is nog enige ruimte voor enig economisch basisinzicht in de eindtermen me dunkt. :p
toch maar effe voor de duidelijkheid ... de Amerikaanse Wendy's creëert gemiddeld 216 FTE jobs vooral voor laaggeschoolden per land hé ... voor de Benelux 650 extra jobs. |
het verontrust mij ook wel wat dat ik in deze draad tegelijk voor liberaal versleten wordt én tegelijk de enige ben die pleit voor die jobs voor laaggeschoolden tegenover die ene kleine zelfstandige :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Moeten de laaggeschoolden je gat komen likken uit dankbaarheid voor hun hamburger jobs of is dat té liberaal?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be