Jay-P. |
13 juni 2017 12:54 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus
(Bericht 8468161)
Ik heb hier reeds op dit forum klaar en ondubbelzinnig geschreven dat die keuze van "Bruxelles" als hoofdstad van het Vlaams Gewest een idiote beslissing is geweest. Want laten we de situatie nu toch eens bekijken zoals ze is: in die stad zijn de Vlamingen zowel demografisch als politiek een vijfde wiel aan de wagen. Een stad die er in de loop der jaren werkelijk alles aan gedaan heeft om de banden met Vlaanderen zoveel mogelijk door te snijden. De kers op de taart kwam er in 1989 toen de jarenlange aspiratie en ultieme wensdroom van de Brusselse francofonie ("une région �* part entière") werkelijkheid werd. En de onnozele Vlaamse politici daar nog mee akkoord gingen ook. Een zoveelste Vlaamse stupiditeit in een lange rij. Die stad heeft er alles aan gedaan om zich volledig van ons te vervreemden en naar het buitenland toe zoveel mogelijk zich te uiten als een volledig francofone stad in een franstalig België.
|
Ik maak geen grapje nu en voel jouw bijna withete woede over wat de Vlaenderaars zichzelf aandeden uit -jouw woorden: -onnozele Vlaamse politici & Vlaamse stupiditeit. (Nu geeft gij tevens mijn onderschrift wat het verdient: reden van bestaan)
Maar dit is 2017 en reality is a bitch biting in the butt:
De Vlaamse zelfstandige staat is een fabeltje uit de krant van de Witte en Brussel blijft tot nader order jullie legale en officiele Hoofdstad.
Blijkbaar is er ook geen meerderheid te vinden om die legale status van beide feiten te veranderen.
Al de rest is praat voor de vaak. Mijn Gedacht.
|