Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Onrust en terrorisme in Europa (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=223)
-   -   Man rijdt in op moslims: niet verward, wel islamofoob. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239263)

IJsboer 19 juni 2017 06:31

Man rijdt in op moslims: niet verward, wel islamofoob.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gewonden.dhtml

De media zijn eens een keer niet politiek correct, integendeel, als moslims het slachtoffer zijn wordt de term moslims gebruikt, wanneer het om niet-moslims of blanken gaat wordt de term "mensen" gebruikt. De dader is overigens niet in de war en ipv "de politie sluit niet uit dat het eventueel misschien om islamofobie zou kunnen gaan misschien" gewoon heel droog: "tis nen islamofoob"

Misschien konden ze in het artikel extra benadrukken dat diegenen die zulke daden plegen gelijk zijn aan elkaar en dat we 1 front moeten vormen tegen zulk geweld, maar dat is niet nodig. Nee, de krant moet juist polariseren en haat zaaien. Duidelijk laten zien dat wij "de slechten" zijn.

Hypochonder 19 juni 2017 06:37

Zou de pers hierover ook van die regeltjes hebben over hoe ze dit moeten brengen?

Hypochonder 19 juni 2017 06:37

Je zou haast denken dat dergelijke aanslagen op moslims schering en inslag zijn als je de koppen nu leest.

dpg 19 juni 2017 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 8471763)
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...gewonden.dhtml

De media zijn eens een keer niet politiek correct, integendeel, als moslims het slachtoffer zijn wordt de term moslims gebruikt, wanneer het om niet-moslims of blanken gaat wordt de term "mensen" gebruikt. De dader is overigens niet in de war en ipv "de politie sluit niet uit dat het eventueel misschien om islamofobie zou kunnen gaan misschien" gewoon heel droog: "tis nen islamofoob"

Misschien konden ze in het artikel extra benadrukken dat diegenen die zulke daden plegen gelijk zijn aan elkaar en dat we 1 front moeten vormen tegen zulk geweld, maar dat is niet nodig. Nee, de krant moet juist polariseren en haat zaaien. Duidelijk laten zien dat wij "de slechten" zijn.

Identificeert ge u dan met dergelijk uitschot dat ge hier huillie´s huillie´s aan het posten zijt ?

Ke Nan 19 juni 2017 07:18

Hoog tijd om beleidsmatig extremisten en haatzaaiers van ALLE kleuren keihard en in gelijke mate aan te pakken.

Skobelev 19 juni 2017 07:22

Die zal gedacht hebben : "Hierzie islamieten, van hetzelfde laken een djellaba"

Gelukkoos 19 juni 2017 07:24

Dit doet mij denken aan vendetta van een rouwend persoon van een eerdere aanslag.

hamac 19 juni 2017 09:29

Volgens de definities van links betreft het een verzetsstrijder en is het daardoor een goede. :-)

Another Jack 19 juni 2017 09:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8471838)
Volgens de definities van links betreft het een verzetsstrijder en is het daardoor een goede. :-)

Je hebt al mooiere stropoppen gemaakt...

quercus 19 juni 2017 10:08

Het was te denken dat er op een gegeven ogenblik iemand ging opduiken uit niet-islamitische kring bij wie de stoppen doorslaan. Wat wil je? Het is niet goed te keuren, maar het hoeft niet te verbazen. De kans dat dit nog gebeurt is niet denkbeeldig.

Klein Licht 19 juni 2017 10:08

Mogen we nu ook een solidariteitsbetuiging van de Pegidezen verwachten?

Of zeggen die "zij zijn begonnen!"?

Anselmo 19 juni 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8471855)
Mogen we nu ook een solidariteitsbetuiging van de Pegidezen verwachten?

Of zeggen die "zij zijn begonnen!"?

Als we de verhoudingen in acht nemen en rekening houdend met de recente moslimdemonstratie in Keulen zal de opkomst van een halve pegida-mens in zo'n geval wel voldoende zijn.

Rizzz 19 juni 2017 10:33

En zo komt de onvermijdelijke burgeroorlog tussen moslims en niet-moslims in Europa weer een stapje dichterbij.
Blij dat ik er al 10 jaar weg ben.

Anselmo 19 juni 2017 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rizzz (Bericht 8471877)
En zo komt de onvermijdelijke burgeroorlog tussen moslims en niet-moslims in Europa weer een stapje dichterbij.
Blij dat ik er al 10 jaar weg ben.

Daarom is het interessant te zien hoe ze nu gaan reageren, nu er 1 (één) moslim werd gedood/vermoord.

Het is meer dan waarschijnlijk dat het aantal demonstranten een ietsepietsie hoger zal zijn dan een paar honderd plus een paardenkop zoals in Keulen.

AnarchoChristophe 19 juni 2017 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8471779)
Hoog tijd om beleidsmatig extremisten en haatzaaiers van ALLE kleuren keihard en in gelijke mate aan te pakken.

Wie ben jij om hier te komen verklaren welke acties en ideeën autochtone Europeanen wel of niet mogen hebben omtrent hun eigen genocide?

Misschien wordt het hoog tijd dat "al die kleuren" eens hun boel pakken he?

Ke Nan 19 juni 2017 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe (Bericht 8471909)
Wie ben jij om hier te komen verklaren welke acties en ideeën autochtone Europeanen wel of niet mogen hebben omtrent hun eigen genocide?

Misschien wordt het hoog tijd dat "al die kleuren" eens hun boel pakken he?

Ik ben een volbloed autochtone Europeaan. Zodoende laat ik mijn stem horen.

Libro 19 juni 2017 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hamac (Bericht 8471838)

Ouch.

AnarchoChristophe 19 juni 2017 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 8471911)
Ik ben een volbloed autochtone Europeaan. Zodoende laat ik mijn stem horen.

Turken zijn geenszins Europeanen. Zelfs geen Indo-Europeanen.

Laat maar veel horen. Nog meer graag. Zolang je nog niet onder de aanvalstruck van een anti-koloniale Europese intifada-strijder steekt.

TV-verslaafde 19 juni 2017 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8471765)
Zou de pers hierover ook van die regeltjes hebben over hoe ze dit moeten brengen?

De problemen opblazen, vergroten. Minder en minder mensen lezen die sensatiekrantjes en willen meer achtergrondinformatie van wat er speelt in de maatschappij...

de vuile muilekoek 19 juni 2017 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 8471953)
De problemen opblazen, vergroten. Minder en minder mensen lezen die sensatiekrantjes en willen meer achtergrondinformatie van wat er speelt in de maatschappij...

peis je dat ? vandaag een 40er gehad die geen nieuws méér wil volgen wegens 'te slecht nieuws ... en zich ongelukkig voelt daardoor ...

ja man:roll: er leeft van alles onder de mensen.. maar moesten ze nu allemaal zo ingesteld zijn... zou het helemaal omzeep geraken....

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be