Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Gewekd Tegen Politie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239430)

TREBRON 27 juni 2017 09:58

Gewekd Tegen Politie

Voor de derde keer in één week is het prijs. "Jongeren" keren zich met geweld, en soms geholpen door de hele buurt, tegen de politie.
Dit is een zorgwekkende evolutie, vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten. Daarmee bewijzen ze hun goedkeuring van gepleegde misdaden. De laksheid van ons gerecht, de straffeloosheid en het gebrek aan respect voor onze waarden liggen daarvan aan de oorsprong. Wanneer gaat er eens opgetreden worden zoals het hoort? Hoelang moeten we nog lezen dat een 15 jarige "jongere" na ondervraging losgelaten is alhoewel hij al gekend as voor 40 feiten? Waarom wordt die hele familie niet opgepakt en op een vliegtuig gezet richting thuisland?

Sukkelaar 27 juni 2017 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8478375)
Voor de derde keer in één week is het prijs. "Jongeren" keren zich met geweld, en soms geholpen door de hele buurt, tegen de politie.
Dit is een zorgwekkende evolutie, vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten. Daarmee bewijzen ze hun goedkeuring van gepleegde misdaden. De laksheid van ons gerecht, de straffeloosheid en het gebrek aan respect voor onze waarden liggen daarvan aan de oorsprong. Wanneer gaat er eens opgetreden worden zoals het hoort? Hoelang moeten we nog lezen dat een 15 jarige "jongere" na ondervraging losgelaten is alhoewel hij al gekend as voor 40 feiten? Waarom wordt die hele familie niet opgepakt en op een vliegtuig gezet richting thuisland?

Omdat jij en zovele anderen voor de verkeerde partij hebben gestemd; partij zowel op het gemeentelijk vlak als op regionaal vlak. :-(

Zeus 27 juni 2017 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8478375)

1. Zijn ze daders al voor een feitenrechter moeten verschijnen dan?
2. Omdat generatiestraffen meer iets voor Noord-Korea zijn.

TREBRON 27 juni 2017 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar (Bericht 8478394)
Omdat jij en zovele anderen voor de verkeerde partij hebben gestemd; partij zowel op het gemeentelijk vlak als op regionaal vlak. :-(

Maak me eens wijzer en vertel me eens welke de goede partij zou kunnen zijn zodat ik de volgende keer beter kan stemmen;

TREBRON 27 juni 2017 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8478397)
1. Zijn ze daders al voor een feitenrechter moeten verschijnen dan?
2. Omdat generatiestraffen meer iets voor Noord-Korea zijn.

1) Blijkbaar is alles gefilmd maar zoals gewoonlijk zijn de daders niet herkenbaar; dus die zoeken ze nog en gaan ze vermoedelijk niet vinden.
2) Als de zoon brommers steelt, daarop gearresteerd wordt door de politie, die dan door de dader zijn familie aangevallen worden zijn dat volgens mij mededaders.

marie daenen 27 juni 2017 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8478427)
[/b]
1) Blijkbaar is alles gefilmd maar zoals gewoonlijk zijn de daders niet herkenbaar; dus die zoeken ze nog en gaan ze vermoedelijk niet vinden.
2) Als de zoon brommers steelt, daarop gearresteerd wordt door de politie, die dan door de dader zijn familie aangevallen worden zijn dat volgens mij mededaders.

Klaar en duidelijk; maar niet voor Zeus... Straffen is alleen iets voor Noord-Korea...
en daarmee denkt hij dat hij de beschaving gered heeft... Terwijl hij alleen maar de jungle terug in eren herstelt...

DewareJakob 27 juni 2017 10:56

Van Besien legt de fout bij de politie. Groen en walgelijkheid wordt echt een synoniem.

Anna List 27 juni 2017 10:57

Citaat:

[/b]

hoe lang gaan de politievakbonden die kwalitatieve bodycams nog tegenhouden ???

de vakbonden zullen toch eens eindelijk moeten kiezen waar hun prioriteit ligt hé bij de veiligheid van hun mensen of bij het links crapuul dat hun politieke zuil moet dienen ...

Anna List 27 juni 2017 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8478446)
Van Besien legt de fout bij de politie. Groen en walgelijkheid wordt echt een synoniem.

al de derde keer dat Van Besien uitschuift deze week alleen ... de kartelstress wsl

:cheer: Woutertje kan het niet aan! :cheer:

Sneaky 27 juni 2017 14:55

Citaat:

'Al twintig jaar is het een bepaalde groep, van een bepaalde leeftijd en in een specifieke wijk, die in deze periode van het jaar agressie toont. Dit geweld is ontoelaatbaar'
dixit Dewever

bron:

https://www.demorgen.be/binnenland/d...iode-b25f5871/

Het zal weer niet mogen gezegd worden van de poco's.

Zipper 27 juni 2017 15:04

Citaat:

wat een verrassing.

De politie had beter het waterkanon ingezet.

Bob 27 juni 2017 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8478397)
Omdat generatiestraffen meer iets voor Noord-Korea zijn.

De politie een pak slaag geven, is dan weer meer iets voor Borgerhout. Zo zal elke streek wel zijn specialiteiten hebben.

TheFourHorsemen 27 juni 2017 15:11

Citaat:

[/b]

U heeft het in dit bericht over iets helemaal anders als waarover u het in de openingspost had.

In uw openingspost wilde u de hele familie op de vlieger zetten wegens de schuld van een familielid. Zeus merkt terecht op dat collectief straffen eerder iets voor Noord-Korea is.

Nu heeft u het echter over de familieleden die gewelddadig reageren tegen de politie. In deze situatie gaat het over de familieleden die zelf misdrijven begaan. Zeus deelt ongetwijfeld uw mening dat dergelijk gedrag dient te worden bestraft.

Uw tweede post is echter een totaal andere situatie als uw openingspost. Uw openingspost doet minstens uitschijnen dat u de hele familie op de vlieger wil, ongeacht of ze al dan niet zelf een vorm van geweld hebben gebruikt.

De schoofzak 27 juni 2017 16:18

Citaat:

En waarom geeft gij geen link bij jouw bewering?
Of vindt ge dat elke forummer zelf maar moet goegelen ?

Vlad 27 juni 2017 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8478736)

Gezien de hoogte van uw pensioen en de lengte van uw loopbaan zijt gij Chinese vrijwilliger om alle beweringen op het forum dmv linken te staven.

fred vanhove 27 juni 2017 16:29

Citaat:

[/b]

Is normaal. De topprioriteit van NVA was en is de jointjes rokers tegen de muur zetten en intimideren met bruut geweld.
Ja een brave oude hippie murw slagen ....vredelievende mensen de week zelf voor de rechtbank brengen is blijkbaar makkelijker dan het echte crapuul aan te pakken....want in tegenstelling tot .. meppen die terug:oops::oops:

fred vanhove 27 juni 2017 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8478693)
wat een verrassing.

De politie had beter het waterkanon ingezet.

Dat wordt alleen ingezet om brave mensen nat te spuiten.

DewareJakob 27 juni 2017 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8478736)

Om u plezier te doen Schoof:

Citaat:

"Natuurlijk is het belagen van agenten onaanvaardbaar", zei Van Besien. "Er moet respect zijn voor hulpverleners. Maar volgens buurtbewoners is er op een zeker moment een machtsontplooiing geweest die de hele buurt tegen de agenten in het harnas joeg. Met agenten die de wijk kennen, kun je gerichter optreden tegen mensen die de boel verzieken."

"Zo, het begon goed, maar uiteindelijk was het weer de schuld van de politie", beet De Wever zijn politieke tegenstander Van Besien toe. "Ik hoop dat u de politie in onze stad nooit leidt. Opnieuw schetst u dat beeld van groot machtsvertoon. Helaas is dit soort incidenten niet nieuw. Al twintig jaar is het een bepaalde groep, van een bepaalde leeftijd en in een specifieke wijk, die in deze periode van het jaar agressie toont. Dit geweld is ontoelaatbaar en we hopen dat het parket zal vervolgen."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-periode.dhtml

TREBRON 27 juni 2017 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8478697)
U heeft het in dit bericht over iets helemaal anders als waarover u het in de openingspost had.

In uw openingspost wilde u de hele familie op de vlieger zetten wegens de schuld van een familielid. Zeus merkt terecht op dat collectief straffen eerder iets voor Noord-Korea is.

Nu heeft u het echter over de familieleden die gewelddadig reageren tegen de politie. In deze situatie gaat het over de familieleden die zelf misdrijven begaan. Zeus deelt ongetwijfeld uw mening dat dergelijk gedrag dient te worden bestraft.

Uw tweede post is echter een totaal andere situatie als uw openingspost. Uw openingspost doet minstens uitschijnen dat u de hele familie op de vlieger wil, ongeacht of ze al dan niet zelf een vorm van geweld hebben gebruikt.

Ik dacht dat zelfs een groene zou begrepen hebben wat ik bedoelde met.
vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten

Had u gewenst dat ik de namen erbij schreef? En ja ik ben voorstander dat een misdadige familie in zijn geheel uitgezet wordt.

DewareJakob 27 juni 2017 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON (Bericht 8478765)
Ik dacht dat zelfs een groene zou begrepen hebben wat ik bedoelde met.
vermits de 2 eerste aanvallen duidelijk gesteund werden door de omgeving van de arrestanten

Had u gewenst dat ik de namen erbij schreef? En ja ik ben voorstander dat een misdadige familie in zijn geheel uitgezet wordt.

Elke hulp aan misdadigers is medeplichtigheid. Belemmering van de Politie bij het oppakken van een misdadiger eveneens. Er kunnen er al veer buitengesmeten worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be