![]() |
Nederlands onkundige agenten stellen Franstalig PV op in Vlaanderen
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170626_02942479
"De Halse politierechter heeft een man die onder invloed werd betrapt, toch geen straf gegeven. Het proces-verbaal werd immers in het Frans opgesteld, terwijl de inbreuk werd begaan in het Nederlandse taalgebied." Wie laat er nu Nederlands onkundige politiemensen werken in Vlaanderen :roll: Die zullen waarschijnlijk weer gedacht hebben ,dat de slagzin. "Et pour les Flamands la même chose" voldoende was om in Vlaanderen te kunnen werken. De mentaliteit van vele Franstaligen is blijkbaar nog niets veranderd sinds W0I Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid :-) |
Alweer een reden tegen de vlomse zelfstandigheid want wie wil niet af van boetes betalen? Gij zijt katholieker dan de Paus, ofwa?
|
Citaat:
dan is het beste bewijs dat die Belgische staat onbekwaam is om ons te besturen . Weg dus met die "failed state" en leve de Vlaamse Onafhankelijkheid.:-) |
Citaat:
|
Citaat:
Een Canadees die in Ontario een PV krijgt in het Frans zou zich daar niet druk over mogen maken? En wat met een Duits PV in Vlaanderen? Zou dat ook geen probleem zijn voor u? Het is immers een officiële taal van België... Het is toch de evidentie zelve dat een politieagent de taal van het gebied spreekt waarin hij opereert. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Volgens onze Belgicisten heeft het Frans in gans België steeds de eerste plaats :roll: |
Citaat:
maar zelfs al 187 jaar dat de Franstalige Belgische ambtenaren, het niet nodig vinden om Nederlands te spreken in Vlaanderen bij het uitoefenen van hun ambt. |
dubbel
|
dubbel
|
Citaat:
|
Ik vind zelfs dat die flikken een disciplinair onderzoek aan hun uniformbroek genaaid mag worden, wegens gebrekkige kennis van hun professionele theorie, en wegens het verspillen van tijd, geld en materiaal van hun dienst.
Het openbaar ministerie had zelf het proces verbaal kunnen nietig verklaren, maar het is een zeer goede zaak dat hij dit in een openbaar proces liet doen. Anders had het nooit in een gazet gekomen. |
Citaat:
|
Politie en justitie moeten dringen een bevoegdheid worden van de deelstaten.
|
Citaat:
|
Citaat:
Daardoor is een van overheidswege opgesteld document in een andere taal dan die welke geldt in dat taalgebied, niet geldig (met uitzondering van de gemeenten met speciaal taalstatuut). Dat is de wet. Aan de overheid (hier de politie) om die wetten ook te onderhouden. |
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eptepunt.dhtml |
Citaat:
|
Citaat:
Inventiviteit is niet enkel voor de varkens met lippestift of wel? Ik kan bvb. in eer en geweten meedelen dat ik op dit ogenblik alleen de verkeersboetes betaal die ikzelf correct vind als automobilist in Belgenland. 8O (Uiteraard spreek ik niet over ongevallen, vluchtmisdrijf of ergere dingen. - Ik heb het over parkeerbonnen of legaal flitsende paparazzi.) Hout vasthouden dat mijn achterpoortje nog lang open mag blijven. Maar ik wijk af. -> Wat betreft het aangehaalde incident hierboven: hoe idioot moet de politieman niet zijn om zo'n vrijspraak evident te helpen bewerkstelligen? This must be Belgium. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be