![]() |
Airbags....hoe lang nog?
Hoeveel mensen er al gered werden door de airbags in hun wagen weet ik niet......VEEL waarschijnlijk.
Maar er zijn beslist ENKELE mensen (we zijn met 7 miljard ,vergeet dat niet!) gestorven omdat hun airbag "ongepast" reageerde. Misschien is het wel zo dat er ENKELE mensen dood zijn omdat de airbag niet reageerde. We beseffen te weinig hoe waanzinnig "doortastend" een airbag systeem eigenlijk wel is. Theoretisch houdt een intelligent systeem een aantal "vervormingspunten" in een voertuig in de gaten om te beslissen dat er springstoffen (jawel!) geactiveerd worden om kussens op te blazen. Markleiders Takata is nu zo onder vuur gekomen door aanhoudende terugroep- en controleakties dat ze op een faillisement afstevenen.....mogelijk eind juli 2017. Deze firma heeft ook andere activiteiten gerelateerd aan auto-veiligheid,en door het afsplitsen van de airbag-divisie( en de verkoop van de andere activiteiten,waarschijnlijk aan een Amerikaanse groep),kan ze een algemeen faissement vermijden. Het is maar de vraag hoe lang de andere airbag-makers nog met springstoffen wensen te spelen....het lijkt een technologie die niet zo lang meer kan volgehouden worden.....op straffe van SERIEUZE juridische en financiele problemen... Autos gaan LANG mee,en leg maar eens uit aan een autobezitter dat hij/zij veiligheidshalve het airbagsysteem iedere paar jaar zou moeten vervangen???? Want dit is waar het op zal gaan neerkomen...vrees ik..:-( |
moderator....graag dit draadje in mobiliteit en verkeersveiligheid? :oops::oops::oops::oops:
|
Voordat die airbag afgaat moet het toch een serieuse botsing zijn. Ze hebben dat eens getest in Het Lichaam van Coppens. Ze slaagden er niet in om hem te laten afgaan bij 'milde' botsingen.
|
Citaat:
|
Een airbag wordt niet geactiveerd door snelheid maar door vertraging. Als de auto een vertraging ondergaat groter dan 12m/s² zal de airbag geactiveerd worden ongeacht de rijsnelheid. :?
|
Citaat:
Is dat niet wat 'scherp'? |
Citaat:
Vanuit 100 kmu onder 30 meter remweg stilstaan is geen zeldenheid meer in optimale omstandigheden en mareriaal. 7 jaar geleden werd 13,2 m/sec² en meer gehaald in een sportwagenremtest van ams: Citaat:
|
Citaat:
Als het allemaal samenwerkt, gaan de airbags en gordelspanners af, met de enige schade aan de buitenkant van de auto, een gescheurde voorbumper. Bumper vervangen, €500, interieur vervangen en piepende oren voor een half uurtje, €5K. Het hangt er puur van af hoe het systeem werkt. Puur op G lading op 1 sensor, da's vragen om ontplooide airbags bij een ribbel op de Belgische snelweg. Nu, er zijn al een paar keer "hikjes" geweest met airbags. In 2 van de gevallen was het duidelijk een combinatie van kwaliteitscontrole op de gebruikte "gasontwikkelaar". De gebruikte chemicaliën, indien zuiver genoeg in de juiste matrix, geen probleem. Maar indien niet zuiver genoeg heeft temperatuur en vochtigheidsgraad negatieve invloed. . |
Citaat:
|
Kunnen ze bij die probleem-airbags van Citroëns die niet gewoon uitschakelen? De stekker er uit zeg maar? Tot ze vervangen zijn?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar een airbag mechanisch of digitaal uitschakelen en dan een ongevalletje hebben.... |
Franse overheid heeft vandaag rijverbod op gelegd voor 800.000 extra auto's bovenop de reeds verboden auto's.
https://www.msn.com/fr-fr/finance/au...on/ar-AA1Hl3hF |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be