Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   oliver twist dieet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239508)

bembem 1 juli 2017 18:06

oliver twist dieet

nb: dit is geen bestaand dieet, is naam die ik aan het victoriaanse 'armen-eten' geef oftewel havermout, soep met wat brood en/of een uitje... en heel af & toe een stukje soepvlees... ze waren dan ook vaak vel over been of het scheelde niet veel... in ieder geval veel vet was er niet aan.. zodoende denk ik dat ook een tijdje te volgen, mss leuk als alternatief voor m'n asian way eetgewoontes die ik voortaan wens te implementeren... ah ja, het moet een beetje afwisseling hebben, lol, kidding :lol::lol: alhoewel.... after all not so a bad idea.... toch beter dan atkins enz. :-):-)

discuss pls, thx ^^

HOUZEE ! 1 juli 2017 18:24

Veel mensen zouden kunnen afvallen door een beetje meer te bewegen.

Beweegt gij wel genoeg?

bembem 1 juli 2017 18:34

niet echt nee... 't is te zeggen: het is tamelijk onregelmatig, soms kom ik dagen niet buiten om dan vervolgens achtereen lange wandelingen te maken (gemiddeld zo'n 5u aan een stuk door de stad wandelen)

HOUZEE ! 1 juli 2017 18:36

Dan moet ge niet minder eten, maar meer bewegen. Wandelen is gezond. :-)

bembem 1 juli 2017 18:40

mja...

Eduard Khil 1 juli 2017 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8481920)
Beweegt gij wel genoeg?

neen. Dat is te lastig en daarvoor is ze te lui

Pandareus 2 juli 2017 08:19

NieuwNoors 2 juli 2017 17:05

Bem, heb je al eens het 'chew-chew-dieet geprobeerd?
Een collega van mij is daarmee 9 kg afgevallen, echt!
Het is de bedoeling dat je op elke hap X aantal keer kauwt.
Ik dacht maar ben niet zeker: 25 keer kauwen per hapje.
Ik ben te lui om het NU op te zoeken...:lol:
Maar google het eens. Succes!

bembem 2 juli 2017 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8482716)
Bem, heb je al eens het 'chew-chew-dieet geprobeerd?
Een collega van mij is daarmee 9 kg afgevallen, echt!
Het is de bedoeling dat je op elke hap X aantal keer kauwt.
Ik dacht maar ben niet zeker: 25 keer kauwen per hapje.
Ik ben te lui om het NU op te zoeken...:lol:
Maar google het eens. Succes!

oulala kende ik niet thx vr de tip! ^^ ehehehehe ik zal dat eens uitproberen, als ik daarmee 9kg kan afvallen.... ouhouhouhou! :clapping: !!

Marie van de koster 3 juli 2017 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8481916)
nb: dit is geen bestaand dieet, is naam die ik aan het victoriaanse 'armen-eten' geef oftewel havermout, soep met wat brood en/of een uitje... en heel af & toe een stukje soepvlees... ze waren dan ook vaak vel over been of het scheelde niet veel... in ieder geval veel vet was er niet aan.. zodoende denk ik dat ook een tijdje te volgen, mss leuk als alternatief voor m'n asian way eetgewoontes die ik voortaan wens te implementeren... ah ja, het moet een beetje afwisseling hebben, lol, kidding :lol::lol: alhoewel.... after all not so a bad idea.... toch beter dan atkins enz. :-):-)

discuss pls, thx ^^

Ik vervang regelmatig een maaltijd door een grote tas havermout. Ik heb dan het gevoel dat ik goed gegeten heb. Als ik niks meer in huis heb, maak ik een tas poedersoep en eet daarbij een paar boterhammen.
Ik geef toe dat ik na die gezonde, caloriearme maaltijden mezelf verwen met een paar koekjes (frangipanes of zo) en dus val ik absoluut niet af. :lol:

NieuwNoors 3 juli 2017 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8483075)
oulala kende ik niet thx vr de tip! ^^ ehehehehe ik zal dat eens uitproberen, als ik daarmee 9kg kan afvallen.... ouhouhouhou! :clapping: !!

Ik heb het intussen nagevraagd: je moet wel 40x op elke hap kauwen, maar dan neem je 12% minder caloriëen in.
Er bestaat ook een "chew and spit" dieet, maar dat raad ik je niet aan. Is héél ongezond en wordt voornamelijk door anorexia-patiënten gebruikt. Niet proberen dus!

bembem 4 juli 2017 17:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8483528)
Ik vervang regelmatig een maaltijd door een grote tas havermout. Ik heb dan het gevoel dat ik goed gegeten heb. Als ik niks meer in huis heb, maak ik een tas poedersoep en eet daarbij een paar boterhammen.
Ik geef toe dat ik na die gezonde, caloriearme maaltijden mezelf verwen met een paar koekjes (frangipanes of zo) en dus val ik absoluut niet af. :lol:

hihihi

bembem 4 juli 2017 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8483768)
Ik heb het intussen nagevraagd: je moet wel 40x op elke hap kauwen, maar dan neem je 12% minder caloriëen in.

Omg lol

Citaat:

Er bestaat ook een "chew and spit" dieet, maar dat raad ik je niet aan. Is héél ongezond en wordt voornamelijk door anorexia-patiënten gebruikt. Niet proberen dus!
ihihi had ik eens van gehoord yep 'chew & spit" - de naam herinnerde ik me niet precies vandaar - erg ongezond indeed vermits de maag onnodig in werking wordt gezet...

Anna List 12 juli 2017 13:09

als je niet voldoende beweegt ... en je gaat havermout en brood eten, ga je niet vermageren ze ... laat al die koolhydraten maar al weg, of beweeg gewoon meer.

Eyjafjallajökull 12 juli 2017 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8483528)

Poedersoep met boterhammen een gezonde maaltijd ? :?

Man, man, hier lees je toch wat...

Pandareus 12 juli 2017 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8489041)
Poedersoep met boterhammen een gezonde maaltijd ? :?

Man, man, hier lees je toch wat...

Ja... enorme hoeveelheid glutamaten, zout, zelfs suiker... poedersoep is vetzakkerij.

Demper 12 juli 2017 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8483768)
Er bestaat ook een "chew and spit" dieet

Dat doen veel vrouwen na het pijpen hoor.

Dat is helemaal geen dieet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be