Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaanderen feest niet meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239594)

DucDEnghien 6 juli 2017 22:29

Vlaanderen feest niet meer

"De provincie Oost-Vlaanderen schrapt de festiviteiten op 11 juli. ‘Ze trokken zo goed als geen volk meer.’ Ook de andere provincies vieren de Vlaamse feestdag niet langer."

De Standaard.

Wat een verschil met "Les fêtes de Wallonie".

Tavek 6 juli 2017 22:41

Hier lokaal komt nog een die hard NVA/Belanger rond met folderkes voor 11 juli, maar er is totaal geen animo voor de feestelijkheden.

Zeus 6 juli 2017 22:48

En de pleinen lopen vol wanneer er een match van de rode duivels op groot scherm wordt getoond.

Het Vlaams nationalisme is dood.

DucDEnghien 6 juli 2017 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8485618)
Hier lokaal komt nog een die hard NVA/Belanger rond met folderkes voor 11 juli, maar er is totaal geen animo voor de feestelijkheden.

Ik word elk jaar uitgenodigd in Namen voor de Waalse feesten waar ze een stand hebben door een multinational waarvan de hoofdzetel in Vlaanderen gesitueerd is. Ik heb van hen nog nooit een uitnodiging gehad voor het Vlaams feest. Ze organiseren dan ook niets op die dag.

Guinevere 6 juli 2017 23:19

Ik moest in de privé op 11 juli altijd al werken, zodus kon ik nooit op 2 plaatsen tegelijk zijn.

Tavek 6 juli 2017 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8485641)
Ik moest in de privé op 11 juli altijd al werken, zodus kon ik nooit op 2 plaatsen tegelijk zijn.

Savonds komen Moslims inderdaad niet meer buiten, en spartanen van borgerhout al helemaal niet.

TheFourHorsemen 7 juli 2017 08:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8485622)
En de pleinen lopen vol wanneer er een match van de rode duivels op groot scherm wordt getoond.

Het Vlaams nationalisme is dood.

Kom, niet belachelijk doen hé. Moest België net zoals het Verenigd Koninkrijk afzonderlijke ploegen hebben voor de deelgebieden (Schotland, Wales...) en de hypothetische 'Vlaamse nationale ploeg' zou het goed doen, dan zouden de pleinen vollopen met leeuwenvlaggen wanneer er een match van hen op groot scherm wordt getoond.

Dat heeft niets te maken met een voorliefde voor België, het draait puur om het supporteren voor een voetbalploeg.

Supporteren voor de Belgische voetbalploeg is evenmin een politiek statement pro België als dat supporteren voor de Engelse voetbalploeg een statement pro Engeland is.

TheFourHorsemen 7 juli 2017 08:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8485612)
"De provincie Oost-Vlaanderen schrapt de festiviteiten op 11 juli. ‘Ze trokken zo goed als geen volk meer.’ Ook de andere provincies vieren de Vlaamse feestdag niet langer."

De Standaard.

Ik zeg niet dat het het volledige verschil verklaart, maar zou dit niet deels te wijten zijn aan het feit dat 11 juli in de meerderheid van de jaren op een werkdag valt?

fox 7 juli 2017 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8485697)
Ik zeg niet dat het het volledige verschil verklaart, maar zou dit niet deels te wijten zijn aan het feit dat 11 juli in de meerderheid van de jaren op een werkdag valt?

Ik ben niet pro Vlaanderen omwille van de symboliek, ik ben pro Vlaanderen omwille van de institutionele puinhoop die Belgie is. 11 juli kan mij dan ook gestolen worden.

fred vanhove 7 juli 2017 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8485696)
Kom, niet belachelijk doen hé. Moest België net zoals het Verenigd Koninkrijk afzonderlijke ploegen hebben voor de deelgebieden (Schotland, Wales...) en de hypothetische 'Vlaamse nationale ploeg' zou het goed doen, dan zouden de pleinen vollopen met leeuwenvlaggen wanneer er een match van hen op groot scherm wordt getoond.

Dat heeft niets te maken met een voorliefde voor België, het draait puur om het supporteren voor een voetbalploeg.

Supporteren voor de Belgische voetbalploeg is evenmin een politiek statement pro België als dat supporteren voor de Engelse voetbalploeg een statement pro Engeland is.

De meeste van die voetballers weten België amper liggen.....die spelen voor een contract ...welke kleur van broek ze daarvoor moeten aandoen zal hun worst wezen.....Maar als ze winnen hebben die simpele geesten van supporters in hun fantasie ook gewonnen.De voetballers een paar miljoen de supporters geen euro maar wel een reden om zich lazarus te zuipen .....zo hoort het ....iedereen blij:-)

TheFourHorsemen 7 juli 2017 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8485707)
De meeste van die voetballers weten België amper liggen.....die spelen voor een contract ...welke kleur van broek ze daarvoor moeten aandoen zal hun worst wezen.....Maar als ze winnen hebben die simpele geesten van supporters in hun fantasie ook gewonnen.De voetballers een paar miljoen de supporters geen euro maar wel een reden om zich lazarus te zuipen .....zo hoort het ....iedereen blij:-)

Tenzij ik me zeer sterk vergis is het nog steeds vereist dat men de Belgische nationaliteit heeft om mee te kunnen spelen bij de rode duivels.

Het zou me verbazen moesten de rode duivels België niet weten liggen.

korvo 7 juli 2017 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien (Bericht 8485612)

De Standaard.

Dit stuk ben je vergeten te quoten:
"We hebben diverse formules geprobeerd. Er bestaat nu eenmaal een inflatie aan 11 julivieringen in diverse gemeenten, iets wat ik als flamingant alleen maar kan toejuichen. Maar voor de viering van de provincie daagde nauwelijks nog volk op.’
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170706_02960463

Ik ben trouwens ook independist maar heb total geen behoefte aan dat soort vieringen. Als je hoopt dat hiermee jouw België gered is; good luck!

De schoofzak 7 juli 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8485618)

Dat was niet de uitleg die tsjeven-gedeputeerde (Verkaemer of zoiets) gaf in De Standaard, waarnaar gelinkt wordt in de openingspost.

Je slaat dus flink de bal mis.

Zeus 7 juli 2017 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8485741)
Dat was niet de uitleg die tsjeven-gedeputeerde (Verkaemer of zoiets) gaf in De Standaard, waarnaar gelinkt wordt in de openingspost.

Je slaat dus flink de bal mis.

Wat was dan de uitleg?

dpg 7 juli 2017 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8485743)
Wat was dan de uitleg?

Gewoon dat vaandelzwaaien niet meer van deze tijd is. :lol:

andev 7 juli 2017 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8485710)
Tenzij ik me zeer sterk vergis is het nog steeds vereist dat men de Belgische nationaliteit heeft om mee te kunnen spelen bij de rode duivels.

Het zou me verbazen moesten de rode duivels België niet weten liggen.

Tja, de "Belgische nationaliteit" die men ze dan geeft als een prentje bij een stuk chocola. Krijg je in sommige clubs een verzameling spelers waar amper nog één of twee Belgen in zitten die men geen Belg heeft moeten maken voor ze op het veld komen...

Den Duisteren Duikboot 7 juli 2017 10:16

Citaat:

Er bestaat nu eenmaal een inflatie aan 11 julivieringen in diverse gemeenten, iets wat ik als flamingant alleen maar kan toejuichen.
Men moet blijkbaar echt alles uit de kast halen om de mensen toch maar een Vlaams sentiment aan te praten.

andev 7 juli 2017 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8485747)
Men moet blijkbaar echt alles uit de kast halen om de mensen toch maar een Vlaams sentiment aan te praten.

Komt ook omdat we in een onmogelijk land vastzitten met een Franstalig en een Nederlandstalig gedeelte! Indien de Vlamingen, of ze het persoonlijk interessant vinden of niet, zich niet laten horen als "Vlaming" zullen de Franstaligen er wel voor zorgen dat we het nog enkel over La Belgique zullen en moeten hebben...

Bad Attila 7 juli 2017 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 8485746)
Tja, de "Belgische nationaliteit" die men ze dan geeft als een prentje bij een stuk chocola. Krijg je in sommige clubs een verzameling spelers waar amper nog één of twee Belgen in zitten die men geen Belg heeft moeten maken voor ze op het veld komen...

Heb jij daar een voorbeeld of twee van?

Freddie 7 juli 2017 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 8485747)

Het liberale Vlaanderen met z'n huidige priester Daens toestanden hoeft voor mij niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be