Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Knettergekke rechter legt school boete van 500 euro op. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239645)

reservespeler 10 juli 2017 18:49

Knettergekke rechter legt school boete van 500 euro op.

Moslimkinderen die klasfoto missen door Offerfeest krijgen 500 euro schadevergoeding

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170710_0..._BT=7016336938

Een islamitische moeder die naar de rechter stapte omdat de schoolfotograaf was langsgeweest op de dag dat haar kinderen afwezig waren door het Offerfeest, heeft van de rechtbank in Den Haag 500 euro schadevergoeding gekregen.
De moeder stapte naar de rechter omdat de Maria Montessorischool in Den Haag de schoolfotograaf had laten komen uitgerekend op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het Offerfeest. De advocaat van de moeder beschouwde dit als discriminatie, weet Algemeen Dagblad.

Kan het nog gekker?

Dadeemelee 10 juli 2017 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8487948)
Moslimkinderen die klasfoto missen door Offerfeest krijgen 500 euro schadevergoeding

Een islamitische moeder die naar de rechter stapte omdat de schoolfotograaf was langsgeweest op de dag dat haar kinderen afwezig waren door het Offerfeest, heeft van de rechtbank in Den Haag 500 euro schadevergoeding gekregen.
De moeder stapte naar de rechter omdat de Maria Montessorischool in Den Haag de schoolfotograaf had laten komen uitgerekend op het moment dat de islamitische kinderen vrij hadden gekregen voor het Offerfeest. De advocaat van de moeder beschouwde dit als discriminatie, weet Algemeen Dagblad.

Kan het nog gekker?

Ik vind het vrij normaal dat de school bestraft wordt, dat is puur pesterij van hen.

Anderzijds vind ik 500 euro teveel, een principiele veroordeling was beter geweest.

No Apologies 10 juli 2017 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8487957)
Ik vind het vrij normaal dat de school bestraft wordt, dat is puur pesterij van hen.

Anderzijds vind ik 500 euro teveel, een principiele veroordeling was beter geweest.

Klaagster had eigenlijk 10.000 Euro geëist, maar het ging niet om het geld hoor.

Dadeemelee 10 juli 2017 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 8487964)
Klaagster had eigenlijk 10.000 Euro geëist, maar het ging niet om het geld hoor.

Ja dan had ik ze allebei veroordeeld: de school en de klaagster (wegens afpersing of zo).

No Apologies 10 juli 2017 19:10

Citaat:

Kan het nog gekker?

Ook in Nederland via politieke weg aangestelde rechters? Of slechte cursussen 'Logica' tijdens rechtenstudies?

reservespeler 10 juli 2017 19:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8487957)

Is het offerfeest een officiële feestdag in Nederland? Ik dacht het niet.
Waarom moet een maatschappij zich aanpassen aan mensen die ze eigenlijk niet willen in hun land?

De schoofzak 10 juli 2017 20:30

Die ouders behoren gestraft te worden omdat ze hun kinderen benadelen in het Nederlandse onderwijssysteem.
Ook aan de opvoeding door die ouders schort er wat. Als de plicht roept (naar school gaan, naar het werk gaan, militieplicht, stemplicht voor b. .... belasting betalen), dan roept de plicht.

Dadeemelee 10 juli 2017 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8488007)
Die ouders behoren gestraft te worden omdat ze hun kinderen benadelen in het Nederlandse onderwijssysteem.
Ook aan de opvoeding door die ouders schort er wat. Als de plicht roept (naar school gaan, naar het werk gaan, militieplicht, stemplicht voor b. .... belasting betalen), dan roept de plicht.

Ik zou alle ouders die hun kroost naar een religieuze school sturen 500 euro boete geven.

DewareJakob 10 juli 2017 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8488007)

Het is eveneens een aanvechting van het principe van scheiding van staat en kerk. Geloof is ondergeschikt aan de wet, dus ook aan de schoolplicht.

Dadeemelee 10 juli 2017 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8488013)
Het is eveneens een aanvechting van het principe van scheiding van staat en kerk. Geloof is ondergeschikt aan de wet, dus ook aan de schoolplicht.

Alle religieuze feestdagen afschaffen. Ik ben pro!

daiwa 10 juli 2017 23:09

Citaat:

Kan het nog gekker?

Het wordt gekker met de dag !

Universalia 11 juli 2017 05:46

Er zijn door rechters meerdere knettergekke uitspraken gedaan de laatste tijden en dat gaat precies nog in stijgende lijn om bepaalde groepen te bepamperen. :roll:

maddox 11 juli 2017 05:52

Dat zou ik zo niet zeggen Universalia. Die "ouwe Belgische" kwispel die zijn 2 buurmeisjes heeft aangerand. 2 Jaar....

Ik heb de indruk dat de rechters gewoon de pedalen kwijt zijn.

Mijn enige persoonlijke ervaring was ook niet echt een plezier. Maar da's achter de rug en kan beschouwd worden als vertikaal geklasseerd. Heeft me alleen een bult €€€€ gekost. Als je terugzoekt op't forum kan je terugvinden waarover ik schrijf.

Elio di Supo 11 juli 2017 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8488015)
Alle religieuze feestdagen afschaffen. Ik ben pro!

Dat ofwel alle exotische feestdagen vieren zoals bv Yom Kippur, Diwali of St. Lucia. Met een beetje geluk is de kalender zo vol dat er mss niet eens meer gewerkt moet worden.

reservespeler 11 juli 2017 07:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 8488136)
Dat ofwel alle exotische feestdagen vieren zoals bv Yom Kippur, Diwali of St. Lucia. Met een beetje geluk is de kalender zo vol dat er mss niet eens meer gewerkt moet worden.

Goed plan.
De overige dagen kunnen we misschien opvullen met verlofdagen.

reservespeler 11 juli 2017 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 8488013)

Misschien wel.
Maar daar gaat het hier niet over.
De school heeft geen enkel kind gestraft dat op die bepaalde dag niet naar school kwam.
De school heeft enkel geen rekening gehouden met het feit dat een bepaalde strekking op die bewuste dag niet aanwezig zou zijn.

De rechter is volgens Geert Wilders dan ook knettergek.

Die strekking is een strekking die in heel Europa haar wil wil opleggen.

XenApp 11 juli 2017 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8488171)
Misschien wel.
Maar daar gaat het hier niet over.
De school heeft geen enkel kind gestraft dat op die bepaalde dag niet naar school kwam.
De school heeft enkel geen rekening gehouden met het feit dat een bepaalde strekking op die bewuste dag niet aanwezig zou zijn.

De rechter is volgens Geert Wilders dan ook knettergek.

Die strekking is een strekking die in heel Europa haar wil wil opleggen.

Hoewel ik ook vind dat die rechter knettergek is, een rechtzetting mbt jouw bericht:

Kinderen mogen op feestdagen van hun - door de grondwet erkende - godsdienst wel thuisblijven. Een schriftelijke verklaring van de ouders vooraf volstaat hiervoor.

geertvdb 11 juli 2017 10:58

Wat ik ook niet begrijp is dat scholen blijkbaar niet (meer) zelf kunnen beslissen wanneer ze iets organiseren. In dit geval de klasfoto. Ik heb toch altijd geweten dat dit de exclusieve beslissingsbevoegdheid is van de school. En niet van de leerlingen. Die rechter snapt dat blijkbaar niet.

Anna List 11 juli 2017 11:48

mijn zoontje kon wegens persoonlijke redenen ook niet op school zijn de dag van hun klasfoto's, waar kan ik nu die 500€ innen?

maw dit is het einde van de klasfototraditie.

alberto 11 juli 2017 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XenApp (Bericht 8488232)
Hoewel ik ook vind dat die rechter knettergek is, een rechtzetting mbt jouw bericht:

Kinderen mogen op feestdagen van hun - door de grondwet erkende - godsdienst wel thuisblijven. Een schriftelijke verklaring van de ouders vooraf volstaat hiervoor.

Dat klopt maar dat ze thuis blijven is een beslissing van de ouders, de school kan hier toch niet voor verantwoordelijk gesteld worden.

Citaat:

Het gevolg van deze uitspraak is dat scholen voortaan ook niets meer kunnen plannen op Jom Kipoer, Holifeest, Divali, Dankdag voor het Gewas en Arbeid of de vijftigjarige bruiloft van opa en oma van iedere willekeurige leerling. Ook allemaal dagen waarop een school volgens de wet geen vrij mag weigeren.
http://www.ad.nl/binnenland/scholen-...ders~a0033475/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be