Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Roemenië arresteert in ons land erkende Turkse vluchtelinge en dreigt haar aan Turkij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239651)

Universalia 11 juli 2017 05:56

Roemenië arresteert in ons land erkende Turkse vluchtelinge en dreigt haar aan Turkij

BRON"]BRON[/url]

Citaat:

Nalan Oral, een Turkse vrouw die in België erkend werd als vluchtelinge, is vrijdag tijdens haar vakantie opgepakt in Roemenië. Dat meldt haar advocaat Olivier Stein. De Roemeense autoriteiten, waar ze momenteel wordt vastgehouden, willen de vrouw uitleveren aan Turkije, waar een aanhoudingsbevel tegen haar loopt. Oral is een mensen- en vrouwenrechtenactiviste.
Zo zie je maar weer ... en hoe gemakkelijk ze allemaal in België aan een erkenning geraken?

Ik zou ze de kost niet willen geven zij die allemaal nog zo in de EU rondspoken. :roll:

p.s. Sommige artikels klinken iets 'anders' best raar

In België erkende vluchteling gearresteerd in Roemenië

Citaat:

Bij Buitenlandse Zaken heeft men contact opgenomen met de Roemeense autoriteiten om aan te geven dat Oral een erkende vluchtelinge is in België en dat ze bijgevolg niet kan uitgeleverd worden aan Turkije, zegt woordvoerder Didier Vanderhasselt.
8O

Bad Attila 11 juli 2017 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8488135)
BRON"]BRON[/url]

Zo zie je maar weer ... en hoe gemakkelijk ze allemaal in België aan een erkenning geraken?

Ik zou ze de kost niet willen geven zij die allemaal nog zo in de EU rondspoken. :roll:

p.s. Sommige artikels klinken iets 'anders' best raar

In België erkende vluchteling gearresteerd in Roemenië

8O

En wat is nu juist uw boodschap?

Eyjafjallajökull 11 juli 2017 07:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8488162)
En wat is nu juist uw boodschap?

Dat hij ze de kost niet wil geven.

Maar het is niet van willen :D

Skobelev 11 juli 2017 08:07

Dacht eerst dat Roemenië ze hier ten lande had gearresteerd...dat had pas een stichtend voorbeeld geweest, er lopen er hier nog rond die we liever kwijt dan rijk zijn.
Van deze zijn we in elk geval vanaf.

Bad Attila 11 juli 2017 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8488186)
Dacht eerst dat Roemenië ze hier ten lande had gearresteerd...dat had pas een stichtend voorbeeld geweest, er lopen er hier nog rond die we liever kwijt dan rijk zijn.
Van deze zijn we in elk geval vanaf.

Heeft ze geweigerd seks met jou te hebben?

Skobelev 11 juli 2017 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8488190)
Heeft ze geweigerd seks met jou te hebben?

Weet je niet dat je volgens het forumreglement geen persoonlijke info mag vragen?

Zeus 11 juli 2017 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8488135)

Elke partij in België is het er over eens dat politieke vluchtelingen hier opvang moeten kunnen genieten.

En terecht.

Bad Attila 11 juli 2017 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8488198)
Weet je niet dat je volgens het forumreglement geen persoonlijke info mag vragen?

Het forumreglement zegt letterlijk:
"•privacy-schending (in het bijzonder het vrijgeven van privé-gegevens van forumdeelnemers zonder hun uitdrukkelijke toestemming)"

Ik geef niks vrij, ik stel jou een vraag. Ik blijf dus heel duidelijk binnen de limieten van het reglement.

Maar waarom deze reactie? Zijn er dan zaken in dit dossier die wij niet mogen weten? :lol:

Pandareus 11 juli 2017 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 8488198)

Dat mag je wel. Je mag geen persoonlijke gegevens publiek maken over een forumlid.

vlijmscherp 11 juli 2017 10:43

ik had nu niet verwacht dat Erdogan ook hier op dit forum zo'n fanatieke supporters had.

De schoofzak 11 juli 2017 10:51

Ik vind het een en het ander zeer eigenaardig.

Is het mogelijk dat Turkije op deze manier tracht om Kurden die uitgeweken zijn naar de EU in Turkse gevangenissen te krijgen ?

Als er voor dat meiske een internationaal aanhoudingsbevel afgeleverd werd, op last van Turkije, dan wisten ons gerecht en onze flikken dat.
Moeten wij dan niet rechtlijnig zijn en
a) ofwel ze aanhouden en uitleveren,
b) ofwel haar verwittigen dat ze riskeert aangehouden te worden in andere landen die ook kennis hebben van zo'n aanhoudingsbevel ?

Ik heb net nog gelezen in de gazet dat dat meiske al redelijk lang actief was bij de Vlaamse sossen.
Hoe staan de Vlaamse sossen tegenover de houding van Turkije, specifiek dan de Turkse houdiing tegenover de Kurden ?

dalibor 11 juli 2017 11:05

Een mensenrechtenactiviste. Dan zal het wel een zeer gevaarlijk individu zijn. Niet helemaal duidelijk wat de topicstarter bedoelt, maar ben bereid zijn uitleg te lezen alvorens er commentaren bij te maken.

dalibor 11 juli 2017 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8488257)
Ik vind het een en het ander zeer eigenaardig.

Is het mogelijk dat Turkije op deze manier tracht om Kurden die uitgeweken zijn naar de EU in Turkse gevangenissen te krijgen ?

Als er voor dat meiske een internationaal aanhoudingsbevel afgeleverd werd, op last van Turkije, dan wisten ons gerecht en onze flikken dat.
Moeten wij dan niet rechtlijnig zijn en
a) ofwel ze aanhouden en uitleveren,
b) ofwel haar verwittigen dat ze riskeert aangehouden te worden in andere landen die ook kennis hebben van zo'n aanhoudingsbevel ?

Ik heb net nog gelezen in de gazet dat dat meiske al redelijk lang actief was bij de Vlaamse sossen.
Hoe staan de Vlaamse sossen tegenover de houding van Turkije, specifiek dan de Turkse houdiing tegenover de Kurden ?

Er is een Turks aanhoudingsbevel tegen haar. Van een internationaal aanhoudingsbevel wordt niet gesproken, Schoof.

Lees: een opposante van Erdogan die figureert op de lijst van vijanden waar Erdogan tienduizenden mensen heeft gezet wiens enige misdrijf erin bestaat kritisch te zijn ten aanzien van hem.

Xenophon 11 juli 2017 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8488266)
Er is een Turks aanhoudingsbevel tegen haar. Van een internationaal aanhoudingsbevel wordt niet gesproken, Schoof.

Lees: een opposante van Erdogan die figureert op de lijst van vijanden waar Erdogan tienduizenden mensen heeft gezet wiens enige misdrijf erin bestaat kritisch te zijn ten aanzien van hem.

Ze is onschuldig bedoel je?

Anna List 11 juli 2017 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8488251)
ik had nu niet verwacht dat Erdogan ook hier op dit forum zo'n fanatieke supporters had.

²

dalibor 11 juli 2017 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8488282)

Zijn opposanten van Erdogan schuldig, enkel omdat ze opposant zijn?

De VS weigeren al een jaar lang om Fethullah Gülen uit te leveren, de vermeende organisator van de mislukte coup. Vind je dat dat een verkeerde beslissing is van de VS?

Xenophon 11 juli 2017 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8488292)
Zijn opposanten van Erdogan schuldig, enkel omdat ze opposant zijn?

De VS weigeren al een jaar lang om Fethullah Gülen uit te leveren, de vermeende organisator van de mislukte coup. Vind je dat dat een verkeerde beslissing is van de VS?

U bent bepaald onduidelijk over deze zaak, ik stel u een vraag en u geeft geen antwoord. U sleurt er een halve wereld met uitvluchten bij.

Gelukkig zal Roemenië de in beschuldiging gestelde vrouw uitleveren zodat ze haar kans op verdediging krijgt.

En u, als inwoner van een land dat al veroordeeld is wegens schending van de mensenrechten, bent eigenlijk slecht geplaatst om anderen de les te spellen wat dat betreft, dat begrijpt u toch ook wel?

Bad Attila 11 juli 2017 11:54

Citaat:

In Turkije niet, want ze is veroordeeld.
In Belgie wel omdat ze als politieke vluchtelinge erkend is.

Pandareus 11 juli 2017 11:57

Citaat:

Die vraag is irrelevant. Zij heeft in een EU lidstaat (belgië) een officiële vluchtelingenstatus gekregen. Die waarborgt haar vrijheid in de hele EU. Dat Roemenië iemand op basis van een Turks aanhoudingsbevel oppakt en overweegt uit te leveren is volkomen van de pot gerukt.

Xenophon 11 juli 2017 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 8488303)
In Turkije niet, want ze is veroordeeld.
In Belgie wel omdat ze als politieke vluchtelinge erkend is.

Hm, een status als vluchteling in Belgie pardonneert haar misdaden in Turkije niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be