Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   vrouw én goed autochauffeur (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239728)

HOUZEE ! 17 juli 2017 18:53

vrouw én goed autochauffeur

Ik was vandaag onder de indruk van een vrouwelijke autobestuurder.

Zij reed met de remorque perfect achteruit en zij nam ook perfect haar draai om ergens tussen te rijden.

Dat bewijst dat sommige vrouwen wel degelijk kunnen autorijden, en dat vooroordelen soms niet correct zijn.

Ik wil dat maar eens zeggen, omdat als er eens iets positiefs kan gezegd worden, dat ook mag gebeuren. Niet alle vrouwen rijden slecht per auto.

Demper 17 juli 2017 19:06

het was een travestiet waarschijnlijk

Eduard Khil 17 juli 2017 20:31

Universalia 18 juli 2017 06:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 8491600)
Ik was vandaag onder de indruk van een vrouwelijke autobestuurder.

Zij reed met de remorque perfect achteruit en zij nam ook perfect haar draai om ergens tussen te rijden.

Dat bewijst dat sommige vrouwen wel degelijk kunnen autorijden, en dat vooroordelen soms niet correct zijn.

Ik wil dat maar eens zeggen, omdat als er eens iets positiefs kan gezegd worden, dat ook mag gebeuren. Niet alle vrouwen rijden slecht per auto.

Dat moeten we inkaderen want dat moet een unicum geweest zijn. 8O

NieuwNoors 18 juli 2017 13:18

Wat zijn de forum-alfa-mannetjes weer goed bezig 8O
Kijk eens in de statistieken wie het meeste brokken maken op de weg.
Ik alvast niet. Ik rijd van in 1989 met de auto en heb nog nooit een ongeval veroorzaakt.
Zelfs nooit een boete gehad, never, nimmer.
Ik ken geen enkele man die mij dat al nagedaan heeft.
Nu terug aan jullie, mannetjes: biecht hier eens op hoe vaak jullie brokken gemaakt hebben en hoeveel boetes jullie gekregen hebben.....ik lach al op voorhand in mijn vuistje :-D

Anna List 18 juli 2017 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8492079)
Ik alvast niet. Ik rijd van in 1989 met de auto en heb nog nooit een ongeval veroorzaakt.
Nu terug aan jullie, mannetjes: biecht hier eens op hoe vaak jullie brokken gemaakt hebben en hoeveel boetes jullie gekregen hebben.....ik lach al op voorhand in mijn vuistje :-D

live a little! duw eens op die gaspedaal, NN! ;-)

NieuwNoors 18 juli 2017 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8492087)

Ik laat 'ze' niks verdienen aan mij zenne!
Maar da's serieus: ik heb nog nooit een boete gekregen en wil dat ook zo houden.

NieuwNoors 18 juli 2017 13:43

Citaat:

Wat blijft het hier opeens akelig stil...............:lol:

NieuwNoors 18 juli 2017 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8492087)

Ik houd angstvallend dat wijzerke in't oog.
Ik lacht mij soms eens blauw als ik zo ne gehaaste chauffeur achter mij heb.
Als die TE dicht komt dan ga ik expres heel traag rijden....dat zal hem/haar maar leren. Ik ga echt geen boete betalen om te rap rijden voor ne wildvreemde.

Anna List 18 juli 2017 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8492103)
Als die TE dicht komt dan ga ik expres heel traag rijden....dat zal hem/haar maar leren. Ik ga echt geen boete betalen om te rap rijden voor ne wildvreemde.

zie maar dat ge genoeg op de weg let ipv heel de tijd met uw hoofd in uw dashboard te zitten ! :p

Eduard Khil 18 juli 2017 16:05

Citaat:

I
Als die TE dicht komt dan ga ik expres heel traag rijden....dat zal hem/haar maar leren..

er zijn landen in de wereld waar je voor dergelijk slecht rijgedrag de boete krijgt, niet de te snel rijdende piloot. En maar goed, met dat soort achterlijk rijgedrag veroorzaak je ongevallen of files.

Eyjafjallajökull 18 juli 2017 16:54

Citaat:

En over hoeveel kms hebben we het zoal ?

HOUZEE ! 18 juli 2017 16:56

Citaat:

:roll: :roll: :roll:

fred vanhove 18 juli 2017 17:22

Citaat:

Wel ik zal u daar met plezier op antwoorden.

Hoeveel kilometers rijdt de gemiddelde vrouw ? Wel volgens de statistieken is dat nog geen vijfde van de gemiddelde man.
Komt er nog eens bij dat zo gauw de weersomstandigheden wat minder worden de vrouwen niet meer durven willen of kunnen rijden. Ik ken heel wat koppels waar de vrouwen bijvoorbeeld nooit s'nachts of s'avonds willen durven of kunnen rijden.
Als het sneeuwt ijzelt of stormt rijden vrouwen niet.
Kijk wie er rijdt als een familie op vakantie gaat of samen ergens heen gaat...9 op 10 is dat de man.
Het is nogal logisch dat gezien deze gegevens mannen wat meer kans maken dan vrouwen op een boete ....gezien deze laatste hun rijden zich meestal beperkt tot heen en terug naar het kapsalon de bakker of den Delhaize....en dan alleen tijdens de dag als het niet glad is buiten.

https://autorai.nl/cbsmannenzijndeec...ometervreters/

Tavek 18 juli 2017 17:34

Er zijn dus echt nog boerekinkels die denken dat vrouwen slechter rijden dan mannen ?

NieuwNoors 18 juli 2017 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8492269)
Wel ik zal u daar met plezier op antwoorden.

Hoeveel kilometers rijdt de gemiddelde vrouw ? Wel volgens de statistieken is dat nog geen vijfde van de gemiddelde man.
Komt er nog eens bij dat zo gauw de weersomstandigheden wat minder worden de vrouwen niet meer durven willen of kunnen rijden. Ik ken heel wat koppels waar de vrouwen bijvoorbeeld nooit s'nachts of s'avonds willen durven of kunnen rijden.
Als het sneeuwt ijzelt of stormt rijden vrouwen niet.
Kijk wie er rijdt als een familie op vakantie gaat of samen ergens heen gaat...9 op 10 is dat de man.
Het is nogal logisch dat gezien deze gegevens mannen wat meer kans maken dan vrouwen op een boete ....gezien deze laatste hun rijden zich meestal beperkt tot heen en terug naar het kapsalon de bakker of den Delhaize....en dan alleen tijdens de dag als het niet glad is buiten.

https://autorai.nl/cbsmannenzijndeec...ometervreters/

Tiens.....wie gaat mij 's winters naar mijn werk brengen en na mijn werk weer thuis? Gij? 8O En mijn werk ligt niet bepaald naast de deur.
En ja, ook als het donker is en bij sneeuw en ijzel rijd ik wel want ik heb geen keuze. En het is niet omdat gij uw vrouw/vriendin niet laat rijden op vakantie of op uitstap dat dat voor alle koppels geldt. Ik rijd regelmatig naar de Ardennen of naar Luxemburg, naar Nederland of naar zee, whatever. En Albeir zit op de passagiersstoel, lekker relax. Jaloers mss? 50 j geleden was het idd bijna altijd de man die reed maar we zijn 2017! Halloooooo

fred vanhove 18 juli 2017 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 8492299)
Tiens.....wie gaat mij 's winters naar mijn werk brengen en na mijn werk weer thuis? Gij? 8O En mijn werk ligt niet bepaald naast de deur.
En ja, ook als het donker is en bij sneeuw en ijzel rijd ik wel want ik heb geen keuze. En het is niet omdat gij uw vrouw/vriendin niet laat rijden op vakantie of op uitstap dat dat voor alle koppels geldt. Ik rijd regelmatig naar de Ardennen of naar Luxemburg, naar Nederland of naar zee, whatever. En Albeir zit op de passagiersstoel, lekker relax. Jaloers mss? 50 j geleden was het idd bijna altijd de man die reed maar we zijn 2017! Halloooooo

Dat U naar uw werk rijdt in de sneeuw kan zijn. Ik beweer niet dat U dat niet doet....sowieso zegt U dat U geen keuze hebt....Misschien hebben de meeste vrouwen die keuze net wel.
Maar U ontkent de feiten. Vrouwen rijden nu éénmaal een pak minder kilometers dan mannen.....en ja ook nog in 2017 is dat zo .....Ik herhaal volgens het Duitse autoblad Auto Motor und Sport (reputatie op autogebied) rijden vrouwen 5 x minder kilometers dan mannen.
Wie 5 x minder kilometers rijdt heeft 5 x minder kans op een ongeval en 5 x minder kans om beboet te worden .....

Eduard Khil 18 juli 2017 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8492304)
Dat U naar uw werk rijdt in de sneeuw kan zijn. Ik beweer niet dat U dat niet doet....sowieso zegt U dat U geen keuze hebt....Misschien hebben de meeste vrouwen die keuze net wel.
Maar U ontkent de feiten. Vrouwen rijden nu éénmaal een pak minder kilometers dan mannen.....en ja ook nog in 2017 is dat zo .....Ik herhaal volgens het Duitse autoblad Auto Motor und Sport (reputatie op autogebied) rijden vrouwen 5 x minder kilometers dan mannen.
Wie 5 x minder kilometers rijdt heeft 5 x minder kans op een ongeval en 5 x minder kans om beboet te worden .....

als die statistiek klopt, dan heb je gelijk.

Tavek 18 juli 2017 19:07

BIVV:

Citaat:

Vrouwen nemen vaker kortere trajecten in een stadsomgeving waar het risico op een ernstig ongeval veel minder groot is. Toch kunnen deze factoren niet alles verklaren. Vrouwen zijn minder vaak betrokken bij ernstige ongevallen dan mannen omdat ze minder risico’s nemen. Vrouwen gedragen zich duidelijk voorzichtiger dan mannen achter het stuur. Ze voelen zich meer verantwoordelijk en tonen meer respect voor de andere weggebruikers. Omgekeerd zijn mannen eerder geneigd om hun fouten te relativeren en zijn ze zich minder bewust van het gevaar dat ze lopen (of waarin ze anderen brengen). Zeker als het op snelheid aankomt, concludeert het BIVV.
Er is een factor gereden km's, maar dan nog, als je die er uit haalt, rijden vrouwen beter.

fred vanhove 18 juli 2017 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8492378)
BIVV:

Er is een factor gereden km's, maar dan nog, als je die er uit haalt, rijden vrouwen beter.

Objectief gezien zeker niet. Uit testen blijkt dat de reactiesnelheid van vrouwen minder goed is als van mannen. Ook zouden vrouwen een minder goed dieptezicht hebben en een verkeerssituatie minder snel inschatten.
Vrouwen zijn dan ook zelden goede rallyrijders.

Maar ik ben wel akkoord dat vrouwen in veel gevallen minder risico nemen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be