![]() |
Criminelen omzeilen verbod op anonieme prepaidkaarten in België
BRON
Citaat:
|
Dit toont nog maar eens aan hoe gerecht en politici achter de feiten aan lopen. Het was al van voor dat verbod duidelijk dat er tig manieren waren om dit te omzeilen. Criminelen hebben zelfs geen anonieme prepaid sim kaarten nodig om anoniem te communiceren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat kan inderdaad nog 'leuk' worden. 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Criminelen die de telefoon - al dan niet pre-paid, nodig hebben voor hun zaken gaan gewoonlijk toch niet lang mee.
Zo krijg je dan situaties waar de politie bij een 'routinecontrole' een pak drugs in de koffer vindt. Wat hebben die politiemensen toch geluk zeg, ze zullen zeker niet illegaal getapt hebben... |
Citaat:
Citaat:
Ondertussen figureert de brave burger onder deze regering meer en meer in een slechte opvoering van 1984. |
Ik vernam onlangs dat er van zo'n anonieme gsm's op de markt zijn waar men duchtig gebruik van maakt, ze kunnen evenwel gehackt worden, vandaar het aan het licht kwam, evenwel was dat tot voor kort dus een vrijwel 'anonieme' zekere manier om de autoriteiten te omzeilen. Ah well, technologie zal wel met een ander middeltje afkomen op termijn if not already done...
|
Het systeem is sowieso niet waterdicht, Lycamobile bvb sturen gewoon een sim-kaart op mits invullen van gegevens online, iemand die bij wijze van spreken op iemand anders zijn adres bivakeert (housesitting ik zeg maar iets) kan dus indien kennis van die gegevens zomaar eventjes zo'n sim regelen zonder dat de persoon in kwestie op de hoogte is. Best eng moet ik zeggen.
|
Citaat:
Maar laten we niet panikeren want hoe meer van die dingen vrij snel aan het licht komen en men er iets tegen doet dat het de criminelen niet meer lukt om die 'spelletjes' te spelen hoe meer slagen ze hun eigen ruiten in denk ik. Maar zoals u met zen allen al wel weet is mijn denken niet je dat meer. :rofl: |
Doet me denken aan al die geblokkeerde verboden websites waar je zonder enig probleem via een proxy naar kan surfen. Of de stupide vraag elke keer maar weer over cookies. Ja, onze politici kenne er wat van als het over het internet gaat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be