Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Een topchirurg in de gevangenis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239877)

De schoofzak 27 juli 2017 20:19

Een topchirurg in de gevangenis

Als een topchirurg, die niet vervangen kan worden, in de gevangenis belandt, moet er dan niet voor gezorgd worden dat deze toch de kans krijgt/verplicht wordt, om gratis de voorziene operaties verder uit te voeren (als hij/zij daartoe fysiek en mentaal in staat zijn) ?

Geen kwestie dus van vrijlaten; eer een kwestie van dwangarbeid.
Vervoer tussen gevang en hospitaal: met de handboeien aan dus.

De patiënten moeten daar toch niet de dupe van zijn.

Tavek 27 juli 2017 20:25

Neen.

Mambo 27 juli 2017 20:29

Topchirurgen zitten niet lang en worden met de mantel der liefde terug in hun eer hersteld.

Ons kent ons.

De schoofzak 27 juli 2017 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 8497983)
Topchirurgen zitten niet lang en worden met de mantel der liefde terug in hun eer hersteld.

Ons kent ons.

Het is niet kritiek voor als ze 'lang' zitten.
Het is wel kritiek voor de periode onmiddellijk na de aanhouding: dan zijn operaties gepland ....

En ik denk vooral aan die patiënten.

Eyjafjallajökull 27 juli 2017 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8497996)
Het is niet kritiek voor als ze 'lang' zitten.
Het is wel kritiek voor de periode onmiddellijk na de aanhouding: dan zijn operaties gepland ....

En ik denk vooral aan die patiënten.

Dat die mentale belasting van een voorlopige hechtenis niet ideaal is om topchirurgie te verrichten ontgaat je wat ?

Gipsy 27 juli 2017 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8497979)
Als een topchirurg, die niet vervangen kan worden, in de gevangenis belandt, moet er dan niet voor gezorgd worden dat deze toch de kans krijgt/verplicht wordt, om gratis de voorziene operaties verder uit te voeren (als hij/zij daartoe fysiek en mentaal in staat zijn) ?

Ik vermoed dat hier geen sprake is van een "normale" moord. Dat kind had blijkbaar een pijnlijke aftakeling in vooruitzicht.

Xenophon 27 juli 2017 21:07

De normale gang van zaken zou zijn dat hij tewerkgesteld wordt in de palletslagerij.

Werken zoals een beest, voor 41 cent per dag zwart.

Guinevere 27 juli 2017 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8498007)
Ik vermoed dat hier geen sprake is van een "normale" moord. Dat kind had blijkbaar een pijnlijke aftakeling in vooruitzicht.

Euthanasie is ook een optie.

Gipsy 27 juli 2017 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8498014)

Met de weinige informatie die doorsijpelt vermoed ik wel dat het hier het geval was. In dat geval heeft die vrouw een moedige beslissing genomen maar haar leven is wel naar de kloten. Haar kind is rustig gegaan als het zo is.

Gipsy 27 juli 2017 21:29

Ik weet trouwens niet hoe de Islam daar tegenover staat maar met onze katholieke achtergrond, niettegenstaande we nooit een voet in de kerk zetten, is het leven heilig. Zelfs als in de grootste pijnen de etter uit uw mond, ogen, oren gat en genitaliën stroomt. Als ik in een kliniek ga en ik zie afgetakelde mensen zeg ik altijd tegen mijn zoon of vrouw zo wil ik niet eindigen maar ze begrijpen het helaas niet. Het is laf om mensen niet te laten gaan als de tijd er is.
Ik heb die fout ook met mijn eigen moeder gemaakt. Feitelijk heb ik haar niet geholpen maar op een laffe manier mezelf omdat ik geen afscheid kon nemen.

De schoofzak 27 juli 2017 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8498005)
Dat die mentale belasting van een voorlopige hechtenis niet ideaal is om topchirurgie te verrichten ontgaat je wat ?

Wat heb ik tussen haakjes gezet in de openingspost ?

De schoofzak 27 juli 2017 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8498007)

Daar gaat het nu even niet om.
Het kan even goed een topchirurg zijn die de babysit naaide, of die de fiscus hetzelfde aandeed.

jad°relen°ir 27 juli 2017 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8497979)

Als die dame haar eigen dochter doodde -eender wat de situatie van dat kind was- dan betwijfel ik of die daarna mentaal in staat is zich helder te concentreren op haar job.. misschien wel over enkele maanden.. maar die eerstkomende geplande operaties...??? Ik zou liever niet op die snij-tafel liggen dan. Ik vermoed dat ze toch wat te verwerken heeft, nee..? Of het moet zijn dat ze zich compleet stort op haar werk om maar niet aan het andere te moeten denken.. maar ook dan komt de bots wel een keer.. of 't moet zijn dat ze misschien psychopatisch is ofzo.. maar of dat dan weer een goede voorwaarde is om aan chirurgie te doen....?

Gipsy 27 juli 2017 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8498027)
Daar gaat het nu even niet om.
Het kan even goed een topchirurg zijn die de babysit naaide, of die de fiscus hetzelfde aandeed.

Ik vrees dat we hier op verschillende niveau's discuteren.

Het Verzet 27 juli 2017 21:42

Alsof topchirurg zijn je minder mens maakt. En daar horen zowel de positieve, als de slechte eigenschappen bij.

Eduard Khil 27 juli 2017 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8498014)

dat mag niet van uw achterlijk geloof

Eduard Khil 27 juli 2017 22:00

kunnen we zo'n chirurg niet gebruiken om de linkse ideologie uit te roeien?

Guinevere 27 juli 2017 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8498025)
Ik weet trouwens niet hoe de Islam daar tegenover staat maar met onze katholieke achtergrond, niettegenstaande we nooit een voet in de kerk zetten, is het leven heilig. Zelfs als in de grootste pijnen de etter uit uw mond, ogen, oren gat en genitaliën stroomt. Als ik in een kliniek ga en ik zie afgetakelde mensen zeg ik altijd tegen mijn zoon of vrouw zo wil ik niet eindigen maar ze begrijpen het helaas niet. Het is laf om mensen niet te laten gaan als de tijd er is.
Ik heb die fout ook met mijn eigen moeder gemaakt. Feitelijk heb ik haar niet geholpen maar op een laffe manier mezelf omdat ik geen afscheid kon nemen.

Als de tijd er is, zullen die mensen wel vanzelf gaan.
Bij ons is ziek zijn of lijden voor de dood een expiatie van zonden. Dan hoef je er in het hiernamaals minder of niet voor te boeten...

Guinevere 27 juli 2017 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8498016)
Met de weinige informatie die doorsijpelt vermoed ik wel dat het hier het geval was. In dat geval heeft die vrouw een moedige beslissing genomen maar haar leven is wel naar de kloten. Haar kind is rustig gegaan als het zo is.

Met het verschil dat euthanasie legaal is en moord niet? Vind er niets moedig aan

Gipsy 27 juli 2017 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8498057)
Als de tijd er is, zullen die mensen wel vanzelf gaan.
Bij ons is ziek zijn of lijden voor de dood een expiatie van zonden. Dan hoef je er in het hiernamaals minder of niet voor te boeten...

F..k geloof je die zever zelf? Of zit ge hier gewoon wat te provoceren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be