Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Pakistan: het leven zoals het is (gedramatiseerd) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239911)

Guinevere 30 juli 2017 09:13

Pakistan: het leven zoals het is (gedramatiseerd)

Altijd weer 'Pakistan dit, Pakistan dat'... Om het leven zoals het daar is voor de gewone mens te begrijpen, dient men Urdu te leren en naar Pakistaanse series te kijken! Wat ik volop doe (ok ja, elke Pakistaanse huisvrouw is eraan verslaafd)

Mensen die thuis satelliet hebben, kunnen zappen naar het kanaal 'hum tv europe', dan is alles in het Engels ondertiteld en hoef je geen Urdu te leren.

So much fun! En spanning...

Momenteel kijk ik naar de serie halki si khalish
https://youtu.be/U4Rr_DtDyYk

Enjoy, if you understand! :-D

Marie van de koster 30 juli 2017 15:45

Is dat zoiets als Mooi en Meedogenloos?

Vlad 30 juli 2017 16:33

'Pakistan dit, Pakistan dat' ... ? Niemand heeft het ooit over Pakistan in België. Guinevere hoort zeker nog andere stemmen dan die van God. Blasfemie!

Gele pilletjes helpen naar het schijnt voor traditionele huisvrouwen die soaps kijken uit verveling :)

vlijmscherp 30 juli 2017 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8499537)

Ik vrees nog slechter.

Guinevere 30 juli 2017 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8499568)
'Pakistan dit, Pakistan dat' ... ? Niemand heeft het ooit over Pakistan in België. Guinevere hoort zeker nog andere stemmen dan die van God. Blasfemie!

Gele pilletjes helpen naar het schijnt voor traditionele huisvrouwen die soaps kijken uit verveling :)

Correctie: niemand in België zou het over Pakistan moeten hebben... maar er worden tot mijn eigen verbazing toch af en toe draden over opgestart of naar gerefereerd... althans naar mij toe.

Eyjafjallajökull 30 juli 2017 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8499377)
Altijd weer 'Pakistan dit, Pakistan dat'... Om het leven zoals het daar is voor de gewone mens te begrijpen, dient men Urdu te leren en naar Pakistaanse series te kijken! Wat ik volop doe (ok ja, elke Pakistaanse huisvrouw is eraan verslaafd)

Mensen die thuis satelliet hebben, kunnen zappen naar het kanaal 'hum tv europe', dan is alles in het Engels ondertiteld en hoef je geen Urdu te leren.

Is dat een beetje zoals Bollywood ?

Guinevere 30 juli 2017 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8499537)

Niet echt. Een Pakistaanse serie telt gemiddeld 26 afleveringen en is soms op een roman gebaseerd. Het gaat vooruit: introductie, voorstelling personages, plot, plotwendingen,... veel spannender omdat je weet dat er snel een einde aan het verhaal komt.

Gipsy 30 juli 2017 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8499704)
Niet echt. Een Pakistaanse serie telt gemiddeld 26 afleveringen en is soms op een roman gebaseerd. Het gaat vooruit: introductie, voorstelling personages, plot, plotwendingen,... veel spannender omdat je weet dat er snel een einde aan het verhaal komt.

Wordt er ook onderling geneukt zoals in onze Westerse series?

Eurosceptic 30 juli 2017 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8499707)

Met minderjarige meisjes die vervolgens gestenigd worden omdat ze hun puurheid verloren zijn. Dat zit ingebakken in die cultuur.
De "profeet" was het goeie voorbeeld. Die trouwde met Aïcha toen ze 6 was en had er seks mee toen ze 9 was

maddox 30 juli 2017 23:20

Die onzedige hoeren lopen rond zonder sluier, hun gezicht tonende aan mannen die niet tot de familie horen. Ook wordt hier het verbod op afbeelden van mensen en andere door allah perfect geschapen dingen compleet overtreden.

De makers, ondersteuners en acteurs van/in deze serie zullen branden in de hel.

Gefeliciteerd Guinevere. Niet alleen gebruik je de naam van een fictieve overspelige heiden, maar lok je nog eens een hoop onschuldigen in't verderf door het promoten van de moderne media.

Elio di Supo 31 juli 2017 06:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8499377)

Jaja, huisvrouwtjes en soap series gaan altijd goed samen. Lekker voor de buis hangen tot het bijna tijd is dat het ventje thuis komt en er dringend moet gekookt worden.

Zalig.

Marie van de koster 31 juli 2017 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 8499700)
Correctie: niemand in België zou het over Pakistan moeten hebben... maar er worden tot mijn eigen verbazing toch af en toe draden over opgestart of naar gerefereerd... althans naar mij toe.

Waarom begint u er dan zelf over? :-o Woont u niet in België? :?

Marie van de koster 31 juli 2017 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8499766)
Die onzedige hoeren lopen rond zonder sluier, hun gezicht tonende aan mannen die niet tot de familie horen. Ook wordt hier het verbod op afbeelden van mensen en andere door allah perfect geschapen dingen compleet overtreden.

De makers, ondersteuners en acteurs van/in deze serie zullen branden in de hel.

Gefeliciteerd Guinevere. Niet alleen gebruik je de naam van een fictieve overspelige heiden, maar lok je nog eens een hoop onschuldigen in't verderf door het promoten van de moderne media.

Maar als de vrouwen allemaal met een sluier rondlopen dan weet men toch niet wie er op dat moment in beeld is.
Ik zie wel een oplossing : Fatima krijgt een rood lintje op, Aischa een geel enzovoort.

Eurosceptic 31 juli 2017 11:18

Citaat:

Correctie: niemand in België zou het over Pakistan moeten hebben

Over onrecht mag iedereen het hebben, ongeacht waar het zich afspeelt.
Vice versa mogen Paki's het net zo goed over België hebben.

Vrijheid van meningsuiting heet dat. Blijkbaar niet zo compatibel met jouw overtuiging die je ten onrechte een religie noemt

maddox 31 juli 2017 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 8499872)
Maar als de vrouwen allemaal met een sluier rondlopen dan weet men toch niet wie er op dat moment in beeld is.
Ik zie wel een oplossing : Fatima krijgt een rood lintje op, Aischa een geel enzovoort.

Moet helemaal niet, gesluierde vrouwen zijn uiteindelijk prima uitwisselbaar zonder dat iemand het verschil zou mogen merken.

NieuwNoors 31 juli 2017 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8499928)
Moet helemaal niet, gesluierde vrouwen zijn uiteindelijk prima uitwisselbaar zonder dat iemand het verschil zou mogen merken.

:lol::lol:

NieuwNoors 31 juli 2017 14:59

Citaat:

Jij hebt geen draadje opgestart over Pakistan? 8O
Ok, ik ga straks een afspraak maken met een psych.

dalibor 31 juli 2017 15:02

Jammer. Ik heb geen satelliet tv.

Eurosceptic 31 juli 2017 15:21

Eerst beweren dat Belgen niet over Pakistan mogen praten en vervolgens komen met een soap die een rooskleurig beeld van de maatschappij neerzet.

Dat doet me sterk denken aan de propaganda die het Westen te zien krijgt over Noord Korea. Geen mens die erin trapt

Guinevere 31 juli 2017 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8499707)

Nee, er wordt hooguit naar gerefereerd. Het gaat om moslimacteurs in een moslimland.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be