Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   contracten gasleverancier (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239933)

fbpolitics 2 augustus 2017 11:39

contracten gasleverancier

Hallo

Ik ben op zoek naar een gasleverancier. Onmiddellijk hierbij verschillende contracten die tijdsgebonden zijn.

Het belangrijkste punt hierbij - naar mijn bescheiden mening - is een contract met:
- variabele prijs;
- vaste prijs.
Wat zijn uw ervaringen hierbij? Voordelen, nadelen, moeilijkheden, opmerkingen, addertjes onder het gras...

Noot:
In categorie K&K maar toch een ernstige vraag.
Misschien een categorie aanmaken voor dergelijke onderwerpen als iemand hulp en/of info nodig heeft.
.

Zeus 2 augustus 2017 11:47

Je kan dat niet voorspellen - vorig jaar bereikte de gasprijs een dieptepunt (1.80 dollar per MMBtu), nu is dat bijna het dubbele (rond de 3) en in 2010 was dat bijna 6.

Henri1 2 augustus 2017 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8501247)
Hallo

Ik ben op zoek naar een gasleverancier. Onmiddellijk hierbij verschillende contracten die tijdsgebonden zijn.

Het belangrijkste punt hierbij - naar mijn bescheiden mening - is een contract met:
- variabele prijs;
- vaste prijs.
Wat zijn uw ervaringen hierbij? Voordelen, nadelen, moeilijkheden, opmerkingen, addertjes onder het gras...

Noot:
Misschien een categorie aanmaken voor dergelijke onderwerpen als iemand hulp en/of info nodig heeft.
.

Net nog Luminus via telefoon en daarna e-mail onder druk gezet.

Heb toch maar weer een betere prijs gekregen.

reservespeler 2 augustus 2017 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics (Bericht 8501247)
Hallo

- variabele prijs;
- vaste prijs.

Noot:
.

Ik heb propaan in een gaston.
Ik koop aan als ie goedkoop is.

fbpolitics 3 augustus 2017 00:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8501251)
Je kan dat niet voorspellen - vorig jaar bereikte de gasprijs een dieptepunt (1.80 dollar per MMBtu), nu is dat bijna het dubbele (rond de 3) en in 2010 was dat bijna 6.

Variabel is inderdaad een gokspel zoals de beurs.
Maar aan een vaste prijs is een contract gebonden van 1 jaar - meende ik -, variabel een contract van 3 jaren - of de termijnen zijn omgekeerd.

Soit: wat zijn uw bevindingen?

Randopmerking bij de termijnen waarbij men steeds wordt gebonden: is dit geen koppelverkoop - dat verboden is?
Waar is de tijd dat men gewoon een contract afsloot voor onbepaalde tijd, en men ziet dan maar? Neen: de leveranciers maken het zich gemakkelijk door iedereen contractueel te binden - zie ook gsm-markt :evil:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8501333)
Net nog Luminus via telefoon en daarna e-mail onder druk gezet.
Heb toch maar weer een betere prijs gekregen.

Verklaar de issue aub.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8501399)
Ik heb propaan in een gaston.
Ik koop aan als ie goedkoop is.

Dit is geen optie voor mezelf. Ik heb een gasmeter nodig.
.

fbpolitics 3 augustus 2017 00:49

dubbel
.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be