Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geert Bourgeois incasseert pensioen van 919 euro (https://forum.politics.be/showthread.php?t=239963)

Hypochonder 4 augustus 2017 11:56

Geert Bourgeois incasseert pensioen van 919 euro

Bourgeois vangt blijkbaar nog een pensioen:

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...919-euro.dhtml

Dit kan niet he.

Vlad 4 augustus 2017 15:06

Izegem. De pikkerstad.
Vandaar dat we nu mogen onbeperkt bij verdienen als we op pensioen zijn. Om Bourgeois zijn tienduizend euro per maand bovenop z'n pensioen alsnog te legitimeren.

[bb-modus]Ik heb een gemengde loopbaan. Kan ik misschien het deel van m'n eerste loopbaan ook al beginnen trekken ?[/bb-modus] AUB - ik zal een nieuwe vlaamse arrivisten lidkaart kopen dan ...

De schoofzak 4 augustus 2017 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8502494)
....
?[/bb-modus] AUB - ik zal een nieuwe vlaamse arrivisten lidkaart kopen dan ...

Ik betaal aan de partij het dubbele, als ze die lidkaart weigeren aan jou te verkopen.

Vlad 4 augustus 2017 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8502570)
Ik betaal aan de partij het dubbele, als ze die lidkaart weigeren aan jou te verkopen.

Ik kan met mijn preetje spijtig genoeg niet op tegen uw dik moddervet onverdiend gestolen pensioen. Gij wint. Ik hoef al geen kaart meer.

Pandareus 4 augustus 2017 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8502570)

Waarom ? Ik heb er ook eentje in alle luwte gekocht, gewoon omdat ik zo graag zou aanwezig zijn in 2019 op het volgende congres als G.L. Bart aan de troepen uitlegt dat het ab-so-luut nodig is dat N-VA in een verderzetting van de huidige coalitie stapt, dus zonder PS (wat equivalent is aan een staatshervorming tenslotte) en dat daarvoor jammer genoeg de communautaire brol terug 5 jaar op zolder moet. A la guerre comme �* la guerre...

Ik wil graag dat circus zelf eens meemaken, Muyters zien spastisch dansen, toppolitici zien artificieel Deejay spelen terwijl ze niet weten met wat ze bezig zijn, zatte Homans, Bart die van zijn kloten maakt dat ze de muziek moeten stilzetten, legioenen van fans die in de rij staan voor frieten met stoofvlees te boefen om te bekomen van het bier dat ze met sloten binnen hevelden, uitzinnig over de uitslag van 80% of meer waarbij ze niet eens meer weten over wat het ging en wat ze eigenlijk stemden, lyrisch over het feit dat het antwoord "JA" was.

Met een beetje geluk kom ik zelfs onze schoofzak tegen, dan kunnen we samen een pint gaan pakken aan den toog ! :-D

edit : die lidkaart zal me ook de gelegenheid geven om in 2019 een eigen verslaggeving te kunnen bezorgen van de opvolger van het vorige congres (by Bean Weyts) waar nul komma nul realisaties op volgden. Zal het nu weer hetzelfde zijn ? Of gaan ze wat minder 'beloven' ?

Tavek 4 augustus 2017 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8502609)
Waarom ? Ik heb er ook eentje in alle luwte gekocht, gewoon omdat ik zo graag zou aanwezig zijn in 2019 op het volgende congres als G.L. Bart aan de troepen uitlegt dat het ab-so-luut nodig is dat N-VA in een verderzetting van de huidige coalitie stapt, dus zonder PS (wat equivalent is aan een staatshervorming tenslotte) en dat daarvoor jammer genoeg de communautaire brol terug 5 jaar op zolder moet. A la guerre comme �* la guerre...

Ik wil graag dat circus zelf eens meemaken, Muyters zien spastisch dansen, toppolitici zien artificieel Deejay spelen terwijl ze niet weten met wat ze bezig zijn, zatte Homans, Bart die van zijn kloten maakt dat ze de muziek moeten stilzetten, legioenen van fans die in de rij staan voor frieten met stoofvlees te boefen om te bekomen van het bier dat ze met sloten binnen hevelden, uitzinnig over de uitslag van 80% of meer waarbij ze niet eens meer weten over wat het ging en wat ze eigenlijk stemden, lyrisch over het feit dat het antwoord "JA" was.

Met een beetje geluk kom ik zelfs onze schoofzak tegen, dan kunnen we samen een pint gaan pakken aan den toog ! :-D

edit : die lidkaart zal me ook de gelegenheid geven om in 2019 een eigen verslaggeving te kunnen bezorgen van de opvolger van het vorige congres (by Bean Weyts) waar nul komma nul realisaties op volgden. Zal het nu weer hetzelfde zijn ? Of gaan ze wat minder 'beloven' ?

Neem het op. Facebook live ofzo.

Laat iedereen meegenieten als de NVA weer haar ziel verkoopt.

Tavek 4 augustus 2017 21:26

Heeft die man ooit echt gewerkt ? Of is het enkel politieke postjes en poen pakken ?

Zeus 4 augustus 2017 21:44

En we hebben weer een bliksemafleider van N-VA. Geen aanval op unia deze keer - wel Zuhal Demir die afstand doet van de Turkse nationaliteit.

Vlad 5 augustus 2017 05:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8502649)
Heeft die man ooit echt gewerkt ? Of is het enkel politieke postjes en poen pakken ?

Had/heeft een eigen advocatenkantoor als ik me niet vergis. Is al eens in aanraking geweest met het gerecht.
Lol Maus was de advocaat van Bourgeois.
Ik vind nergens iets terug over de eigenlijke afloop van de zaak dus ofwel is het op een sisser uitgedraaid ofwel is het in het geheim afgekocht.

Pandareus 5 augustus 2017 05:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8502648)
Neem het op. Facebook live ofzo.

Laat iedereen meegenieten als de NVA weer haar ziel verkoopt.

Goed idee ! :-D

reservespeler 5 augustus 2017 06:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8502712)
Had/heeft een eigen advocatenkantoor als ik me niet vergis. Is al eens in aanraking geweest met het gerecht.
Lol Maus was de advocaat van Bourgeois.
Ik vind nergens iets terug over de eigenlijke afloop van de zaak dus ofwel is het op een sisser uitgedraaid ofwel is het in het geheim afgekocht.

Dat ging om inzage in de Derdenrekening.
Fiscus heeft hier een blauwtje opgelopen.

4x10E6 5 augustus 2017 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8502649)

.. meneer een beetje respect : Graaiende Geert ontdekte de Vlaamse kust ..

De Rode Willem 5 augustus 2017 07:22

De Vloamsche Graai

Het is nu ook voor het kleinste kind met de grootst mogelijke ontwikkelingsachterstand duidelijk dat de verandering die de NVA zo hard brulde voor de verkiezingen alleen maar een verandering van zakken is die op kosten van de werkende mens worden gevuld.
NVA ers hebben het graaien op een zoveel hoger niveau gebracht dat de gewone mens geheel terecht spreekt over de Kennis-Bracke club als ze verwijzen naar de Championsleague van de politieke graaierij. Het moet de voormalige sossen en PS bashers dan ook zuur vallen te mogen vaststellen dat de deelnemerslijst van dit exclusief groepje maatschappelijke parasieten begint wel heel verdacht op de ledenlijst van de NVA te lijken.
En dan komt het nieuws dat de rechtse rotregering mensen die het ongeluk hebben werkloos te worden na hun 50ste nog eens dubbel gaat straffen. Deze rechtse onbenullige pipos gaan van de laagste pensioenen ter wereld nog een stuk afdoen. Als we dan lezen dat de Vloamsche graai nog een pensioen wegsteelt voor een hobby dat schepen noemt...dan denkt een nromaal mens toch dat iedereen die NVA heeft gestemd zeer zwaar heeft gedwaald. En dat iedereen die dat nog zou doen eigenlijk ontoerekeningsvatbaar moet verklaard worden.

4x10E6 5 augustus 2017 07:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 8502733)
Het is nu ook voor het kleinste kind met de grootst mogelijke ontwikkelingsachterstand duidelijk dat de verandering die de NVA zo hard brulde voor de verkiezingen alleen maar een verandering van zakken is die op kosten van de werkende mens worden gevuld.
NVA ers hebben het graaien op een zoveel hoger niveau gebracht dat de gewone mens geheel terecht spreekt over de Kennis-Bracke club als ze verwijzen naar de Championsleague van de politieke graaierij. Het moet de voormalige sossen en PS bashers dan ook zuur vallen te mogen vaststellen dat de deelnemerslijst van dit exclusief groepje maatschappelijke parasieten begint wel heel verdacht op de ledenlijst van de NVA te lijken.
En dan komt het nieuws dat de rechtse rotregering mensen die het ongeluk hebben werkloos te worden na hun 50ste nog eens dubbel gaat straffen. Deze rechtse onbenullige pipos gaan van de laagste pensioenen ter wereld nog een stuk afdoen. Als we dan lezen dat de Vloamsche graai nog een pensioen wegsteelt voor een hobby dat schepen noemt...dan denkt een nromaal mens toch dat iedereen die NVA heeft gestemd zeer zwaar heeft gedwaald. En dat iedereen die dat nog zou doen eigenlijk ontoerekeningsvatbaar moet verklaard worden.

.. meneer, ik zou het niet beter verwoord kunnen hebben, doch maak u vooral geen zorgen en vermijdt een attakske : Danielle Bacquelaine in hoogste eigen persoon meldde gisteren via de nazionaele verreziender dat alles conform is aan Graaiende Geerts pensioentje ..

kelt 5 augustus 2017 08:53

En zo mag blijken dat zelfs onze MP enkele maanden geleden,toen" alles op tafel" leek te komen,niet gezien heeft dat het het moment was om inderdaad ALLES op tafel te gooien....

Dan was er misschien,objectief,gesteld dat het geen probleem kon zijn en was de zaak beklonken...

Nu is het geval een speelbal van een oppositiepartijtje ...Raar eigenlijk want meneer Bourgois gaat straks met PENSIOEN en zal ongetwijfeld geen rol meer (willen)spelen in Izegem.Maar het past natuurlijk wel in het klassieke oppositiespel van verdachtmakingen...waar N-VA in zijn tijd ook goed in was...;-)

Niettemin,misschien zal Vlaanderen dezelfde versterkte decumul-maatregelen als Wallonie moeten opleggen.Het is me nu pltsklpas weer onduidelijk wat we in Vlaanderen alweer gingen doen....(er schijnt ergens een mandatenlijst neergelegd te zijn voor alle Vlaamse politiekers?)

Nog idealer,politieker zijn,mag geen carriere worden,maar een passage in het beroepsleven,zoals Homo Sapiens Modernensis er in zijn leven verschillende zou moeten hebben,kwestie van niet op te drogen.....:-)

De schoofzak 5 augustus 2017 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8502609)
Waarom ? Ik heb er ook eentje in alle luwte gekocht, gewoon omdat ik zo graag zou aanwezig zijn in 2019 op het volgende congres als G.L.
...

Gij zijt dan ook welkom. Gij zijt nog voor rede vatbaar. Na een kwartiertje op dat congres zult ge een overtuigd Vlaams Nationalist worden.

Dan gaan we samen een dikke pint drinken. Je zal me herkennen aan mijn eeuwige gewoonte op aangename congressen: ik bestel altijd twee duvels tegelijk, voor mij alleen. Ik drink evenwel alleen uit het glas in mijn rechterhand. (en als dat leeg is, dan wissel ik natuurlijk, wat had je gedacht?)

De schoofzak 5 augustus 2017 10:10

Tuurlijk worden nu in alle mogelijke draden verwijzingen gemaakt naar het pensioen van mp Geert.
Even herhalen dus:
- hij heeft bijgedragen voor dat pensioen, dus heeft hij er recht op
- wie zat in de meerderheid toen men de pree van mp niet aftopte met het bedrag dat men zou kunnen incasseren als kleine overheidspensioentjes ?
- net zoals schepen Christofke Peeters in Gent voor de VLD simpelweg zei dat hij dat geld van publifin verdiende, en dus bleef zitten, zo zal Geert blijven zitten.
Het motto van de nva is "wie werkt, moet beloond worden, en wie bijdraagt, heeft rechten"

Zeus 5 augustus 2017 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8502783)
Gij zijt dan ook welkom. Gij zijt nog voor rede vatbaar. Na een kwartiertje op dat congres zult ge een overtuigd Vlaams Nationalist worden.

Dan gaan we samen een dikke pint drinken. Je zal me herkennen aan mijn eeuwige gewoonte op aangename congressen: ik bestel altijd twee duvels tegelijk, voor mij alleen.

Ludo, zijt gij het?

De schoofzak 5 augustus 2017 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8502785)
Ludo, zijt gij het?

De Ludo doet dat ook zo, maar met Bollekes. Ik vind Duvel beter.

Zeus 5 augustus 2017 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8502784)
Tuurlijk worden nu in alle mogelijke draden verwijzingen gemaakt naar het pensioen van mp Geert.
Even herhalen dus:
- hij heeft bijgedragen voor dat pensioen, dus heeft hij er recht op

Niemand, maar dan ook echt niemand in België draagt bij voor zijn eigen wettelijk pensioen

Citaat:

- wie zat in de meerderheid toen men de pree van mp niet aftopte met het bedrag dat men zou kunnen incasseren als kleine overheidspensioentjes ?

N-VA - al sinds 2004 een systeempartij in Vlaanderen (de VU al sinds 1981)

Citaat:

net zoals schepen Christofke Peeters in Gent voor de VLD simpelweg zei dat hij dat geld van publifin verdiende, en dus bleef zitten, zo zal Geert blijven zitten.

Is dat de kracht van verandering, zich dezelfde ethische standaard aanmeten als de Pest voor Vlaanderen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be