Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Chinezen zijn goed, blanken slecht. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240004)

Dadeemelee 8 augustus 2017 09:13

Chinezen zijn goed, blanken slecht.

Dat is het thema van Wolf Warriors 2. De Chinese helden redden de arme Afrikanen van de wrede blanken.
Leuk, ik ga er eens naar kijken. Het moet niet altijd Stallone zijn die de wereld redt.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170806_03005969

Truder 8 augustus 2017 10:35

Doet me denken aan aan Rambo III uit 1988 waarin Rambo de taliban helpt tegen de Russen. 13 jaar later 2001 zaten ze er zelf. En 16 jaar later zitten ze er nog.
Zou het niet grappig zijn van Poetin om nu een film te maken over een Rus die Syriërs red van de drone's van de US? Boris I nu in de cinema.

nabat54 9 augustus 2017 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8504177)
Dat is het thema van Wolf Warriors 2. De Chinese helden redden de arme Afrikanen van de wrede blanken.
Leuk, ik ga er eens naar kijken. Het moet niet altijd Stallone zijn die de wereld redt.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20170806_03005969

Ja in Tibet kennen ze er alles van ...die chinese helden van u.
Wolf warriors....klinkt zo heel erg militaristisch en oorlogs gericht niet ?

vlijmscherp 9 augustus 2017 11:23

dat mag wel eens, stereotypen omdraaien.

maar dit is natuurlijk vooral om de immense Chinese markt te plezieren.

Truder 9 augustus 2017 21:15

Idd waarom eens geen Rus.

Nr.10 10 augustus 2017 21:00

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8504950)
dat mag wel eens, stereotypen omdraaien.

maar dit is natuurlijk vooral om de immense Chinese markt te plezieren.

China zet hard in op Afrika.

De voorbije maanden deed Jack Ma van Alibaba er een grote PR-campagne. Hieronder een paar weken geleden, gezeten naast het staatshoofd van Rwanda.

Dadeemelee 11 augustus 2017 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 8504224)
Doet me denken aan aan Rambo III uit 1988 waarin Rambo de taliban helpt tegen de Russen. 13 jaar later 2001 zaten ze er zelf. En 16 jaar later zitten ze er nog.
Zou het niet grappig zijn van Poetin om nu een film te maken over een Rus die Syriërs red van de drone's van de US? Boris I nu in de cinema.

Of Venezolaanse soldaten die de onderdrukte latino's in de US komen bevrijden

vlijmscherp 11 augustus 2017 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 8505904)
China zet hard in op Afrika.

De voorbije maanden deed Jack Ma van Alibaba er een grote PR-campagne. Hieronder een paar weken geleden, gezeten naast het staatshoofd van Rwanda.

China is Afrika aan het overkopen, dat is nog iets anders.

Gipsy 11 augustus 2017 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8506117)
China is Afrika aan het overkopen, dat is nog iets anders.

Natuurlijk en ze komen met genoeg Chinezen om de boel te doen draaien. Ze komen ook met geen schuldcomplex zoals de blanken. Ze zeggen tegen de negers OK wij leggen hier nieuwe banen, bouwen nieuwe fabrieken op voorwaarde dat ge uw kloten afdraait. Dat is een taal die negers begrijpen.

vlijmscherp 11 augustus 2017 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy (Bericht 8506149)
Natuurlijk en ze komen met genoeg Chinezen om de boel te doen draaien. Ze komen ook met geen schuldcomplex zoals de blanken. Ze zeggen tegen de negers OK wij leggen hier nieuwe banen, bouwen nieuwe fabrieken op voorwaarde dat ge uw kloten afdraait. Dat is een taal die negers begrijpen.

blanken zijn anders? gelijk wie in feite? in wat voor droomwereldje leef jij?

Rahowa 11 augustus 2017 12:00

Citaat:

. Dat is een taal die negers begrijpen.

Tot ze het zot in hun kop krijgen en die lelijke gele wormen met een machete bewerken.

Dadeemelee 11 augustus 2017 12:30

Citaat:

Ik denk eerder dat ze afspraken maken met de lokale dictators en dan samen met hen profiteren van de bevolking en de grondstoffen.

Gipsy 11 augustus 2017 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 8506167)
blanken zijn anders? gelijk wie in feite? in wat voor droomwereldje leef jij?

Ik heb al een paar honderd fabrieken in China, Thailand, Indonesie, Bangladesh, Laos, Birma. Vroeger Zuid Korea, Taiwan, Singapore etc gedaan. Doorgaans heb ik geen misbruiken meegemaakt buiten Bangladesh dat ik laten vallen heb.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be