![]() |
Waarom verdient de eerste minister minder dan de koning ?
Wel, eerlijk, ik weet dat niet.
De ene job is veel ambtenanter, onzekerder, moeilijker enz. enz. en toch ... Wie kan daar iets zinnigs over zeggen ? |
Citaat:
|
Waarom verdient een voorzitter van één van onze X parlementen evenveel als de eerste minister ? Waarom verdienen er zoveel ambtenaren en andere politieke creaturen meer dan onze eerste minister ? Waarom verdienen al deze mensen zoveel meer dan de president van de Verenigde Staten ? En waarom verdienen bankiers, ceo's, MBA gangsters nog eens zoveel meer ?Waarom mag de één op pensioen na geen 35 jaar dagjob en moet iemand die zwaar beroep doet 47 jaar fakken ?Waarom leven wij ?
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
De stamvader van Filip I is Diederik I van Wettin (ca. 925 - voor 976). Wettin: een gemeente in de deelstaat Saksen-Anhalt. |
Omdat de 'liberalen' de langst zittende regeringspartij zijn ...
|
Citaat:
U vervuilt deze draad, zodat de discussie niet zuiver gevoerd kan worden. Dat is een truuk van mensen die andere bedoelingen hebben. |
Citaat:
Daarenboven zijn mijn vragen retorisch. Ze vereisen geen antwoord want dat ken ik al. Ze zijn het antwoord. De reden waarom de koning meer verdient dan de premier is namelijk dezelfde als die waarom gij meer dan 10 jaar minder hoeft te werken dan ik. Deze regering heeft beslist dat gij de koning zijt en ik de lijfeigene. |
Citaat:
|
Citaat:
Laat je niet eenzijdig inlichten door Demonen. Die kon zo overdrijven, vooral op individueel vlak. |
Citaat:
Vrouwen die in Afrika hun kroost onderhouden en daarvoor 2 x 10 km ver water gaan halen aan de bron verdienen niets, maar onderhouden wel hun kroost. Een verpleegster in een bejaardentehuis verzet bergen nuttig werk voor de maatschappij maar verdient heel weinig, terwijl de CEO van het oude Dexia de bank en bijna België naar het failliet voerend elk jaar een miljoenenbonus opstreek.... Iemand die op de financiele markten via hedgefunds enorme winsten realiseert en hierop geen eurocent belasting betaalt is totaal onnuttig voor de maatschappij ... Voorbeelden legio, spijtig en helaas... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb niet gevraagd waarom een verpleegster weinig verdient. Dat zou ik misschien wel eens kunnen doen in een draad met dat onderwerp. Maar nu gaat het over de vergelijking keuning en premier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Stel dat België jaren aan een stuk geen regering en geen eerste minister zou hebben, ook geen deelregeringen, gewesten, deelparlementen. Stel dat er alleen een koning zou zijn die beslissingen mag nemen en wetten mag uitvaardigen. België zou op zijn minst beter bestuurbaar zijn dan nu het geval is. Een koning is veel nuttiger dan een eerste minister en blijft zitten, zelfs als de eerste minister er het bijltje bij neerlegt. Het is dan ook logisch dat de koning meer verwerft dan de eerste minister, in deze optiek bekeken althans.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be