Guinevere |
11 augustus 2017 15:40 |
De ouders van tegenwoordig..
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170808_03009627
Citaat:
Ouders steunen uitbaatster crèche die gesloten werd na klachten over mishandeling: “Ik vertrouw haar 200 procent, ook al blijkt de crèche een zogenaamd horrorhuis”
WAREGEM - Het bericht dat Kinderhotel Cococinelle voorlopig gesloten wordt, maakt veel reacties los bij ouders. Een ouder neemt het in een open brief op voor ‘tante Co’ en heeft er geen probleem mee dat zijn kind in zeep moest bijten en dat zijn mond werd dichtgeplakt. Iemand anders is zelfs van plan om met een delegatie naar de rechtbank te trekken om de onthaalmoeder te steunen.
....
Op zijn Facebookbericht kwamen uiteenlopende reacties. Verschillende ouders getuigen dat ze hun kind er weggehaald hebben omdat het blauwe plekken had, het gedwongen werd te eten en te drinken of omdat ze vingerafdrukken in het gezicht hadden.
...
Nicolas Declerck, wiens kinderen enkele jaren geleden door ‘Tante Co’ werden opgevangen, denkt er intussen aan om op 27 september met een delegatie ‘positievelingen’ naar de rechtbank te trekken om ‘Tante Co’ te steunen. “Tante Co was een heel goede opvang, eerlijk, oprecht en kordaat. Sommige kinderen hebben dat nodig of kunnen dat gebruiken”, zegt hij. “Het zal geen probleem zijn om vlot tien ouders op te trommelen die met mij willen meegaan.”
|
Nu begrijp ik waarom velen hier vinden dat een moeder haar baby naar de crèche moet doen en buitenshuis gaan werken. Ze vinden psychologische en fysieke mishandeling bij de allerkleinsten tussen ons gewoon normaal. Mensen die ervaring hebben met hen weten dat ze heel onhandelbaar kunnen doen. Mijn 1jarig dochtertje is een fanatieke 'ontdekkingsreiziger' en wil ook niet eten of drinken als het 'niet op de juiste manier' (lees: zonder andere kinderen of teveel afleiding van volwassenen) gebeurd. Soms heeft ze geen honger en eet ze niet of traag. Dan moet ik 2u later, na een middagdutje, opnieuw proberen of geef ik haar gewoon melk. Ze heeft ook weleens haar gezichtje tegen me aangedrukt en gebeten. Ik, als haar moeder, kan er nog wel mee geduldig zijn, bepaalde zaken op een dag verschuiven, en lachen... maar ik begrijp dat in een crèche waar nog een 10-tal andere kinderen zitten, dat niet zomaar kan.
En mijn haren staan gewoon overeind van zo'n verhalen. Nee, ik zou het nooit kunnen verdragen dat een of andere geldwolf m'n kind met zeep in de mond, blauwe plekken of vingerafdrukken opzadelt. No way.
Ongelooflijk dat ouders dit nog publiekelijk steunen ook.
|