![]() |
Opnieuw meer betalen voor blikje cola
Niet alleen voor een blikje cola, maar ook voor de suikervrije of dranken met suiker-vervangende producten worden duurder.
Dit onder het mom van suikertaks. Wat kunnen mensen dan nog drinken als zelfs een blikje Spa duurder wordt? Voor een blikje komt er 1 cent bij, voor een literfles 3 cent. Is het dan verwonderlijk dat in de grensstreken er steeds meer mensen drank inslaan in het buitenland (hier Duitsland)? Frisdrank is gemiddeld 50 cent / liter goedkoper in Duitsland dan in België. Het gesleur met het leeggoed neem je er dan gewoon bij. Alleen bij blikjes lijkt dat gesleur nog een grote drempel te zijn. Eigenlijk al iets ouder nieuws, het was me gewoon ontgaan. http://www.standaard.be/cnt/dmf20170727_02989701 |
dit is geen belasting regering hoor ...
|
Voor een cent extra per blikje zullen de sluikstorters geen betere manieren krijgen.
|
Merci NVA
Merci belastingsregiering |
Cola-dranken van (ondermeer) de merken 'Coca', 'Pepsi' en 'River' kunnen niet duur genoeg worden. Hetzelfde geldt voor de afwaswaters 'Jupiler', 'Stella', 'Duvel', 'Leffe' en dergelijken.
Op die decadente smeerlapperij mag wat mij betreft driehonderd miljard procent belasting worden geheven :twisted: Edit: smokkelaars van het spul dienen te worden behandeld als nog net niet allerlaagste soort criminelen. Nog meer :twisted: Blik daarentegen is goed voor de werkgelegenheid :mrgreen: |
Citaat:
In Duitsland staat in alle grote winkels een terugname automaat en daarom koop ik alles in Duitsland. 2 vliegen in een klap, alles goedkoper en geen afval. Je weet toch dat je blikje duurder is dan zijn inhoud? |
Citaat:
Vrij verkeer van goederen en personen, nooit van gehoord? Tot voor kort kwamen veel Nederlanders en Duitsers tanken in onze grensstreek, tot, ja tot deze regering besliste om de accijnzen op diesel te verhogen. Ook in de omgeving van de Franse grens werd er door de Fransen in België getankt. IK stel me toch de vraag of dat allemaal winst is voor de staat, ik denk persoonlijk van niet. |
Citaat:
Het wordt in Duitsland duurder verkocht zodat het de moeite loont om het terug te brengen. |
Citaat:
|
Citaat:
En het zijn niet alleen de frisdranken hoor. Producten om te wassen, shampoo, badschuim, tandpasta, douchegel, wc papier, ... allemaal een stuk minder duur. Je stapt door ook gewoon de Lidl of de Aldi binnen. Je komt daar in de supermarkten meer dorpsgenoten tegen dan in de supermarkten in onze eigen omgeving. Let op, je moet daar niet alles kopen, sommige producten zijn duurder of zo Duits dat je het liever hier koopt. |
Citaat:
:twisted: |
Citaat:
Hetzelfde met de buitenlanders die hier werken, hoeveel zijn er niet die hier hun loon krijgen en dan het meeste naar hun thuisland sturen? Dat is toch een hoop geld dat voor België gewoon verloren is. Ik ben geen econoom, misschien zie ik het wel fout. :? |
Citaat:
Blijven schulden maken he ... |
Citaat:
Dan kan jij je oren echt inhalerend laten roken :lol: |
Citaat:
![]() https://www.pidpa.be/afvalwater/tari....HZmHtqZa.dpbs Santé ! In Frankrijk is het in veel regio's de gewoonte dat ze een kan met drinkwater op tafel zetten in een restaurant. Gratis. In de USA stormt het obesitas en hier begint het te regenen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En je koopt voor een hele tijd, zodat je eigenlijk maar één keer per maand moet gaan. Daarbij, geef eens commentaar op de mensen die een paar keer per jaar op reis gaan. Zij vervuilen het milieu veel meer en ze betalen maar een fractie van hetgeen ze veroorzaken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be