Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   De verbrandingsmotor is nog niet dood volgens Mazda. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240067)

Henri1 14 augustus 2017 09:10

De verbrandingsmotor is nog niet dood volgens Mazda.
 
Blijkbaar is nog veel potentieel.
Je kan het zien als een overbrugging tot de Waterstof op punt zal staan.

Mazda ontwikkelt een nieuw type benzinemotor dat werkt met compressie-ontsteking: een ontbrandingstechniek die we kennen van diesels. Deze ‘revolutionaire’ SkyActiv-X benzinemotor is volgens de fabrikant 30% efficiënter dan de huidige benzinetechniek en wordt vanaf 2019 in de modellen toegepast.


2019 is zeer snel.
Dus de petrol-heads kunnen nog dromen.



https://autorai.nl/mazda-skyactiv-x-...ieseltechniek/

Hoe werkt het ?
https://nl.mazda.be/videos/technolog...ctiv-energies/

Micele 14 augustus 2017 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8507621)
Blijkbaar is nog veel potentieel.
Je kan het zien als een overbrugging tot de Waterstof op punt zal staan.

Mazda ontwikkelt een nieuw type benzinemotor dat werkt met compressie-ontsteking: een ontbrandingstechniek die we kennen van diesels. Deze ‘revolutionaire’ SkyActiv-X benzinemotor is volgens de fabrikant 30% efficiënter dan de huidige benzinetechniek en wordt vanaf 2019 in de modellen toegepast.


2019 is zeer snel.
Dus de petrol-heads kunnen nog dromen.



https://autorai.nl/mazda-skyactiv-x-...ieseltechniek/

Hoe werkt het ?
https://nl.mazda.be/videos/technolog...ctiv-energies/

Mazda gaat het (nog maar eens) proberen... waar wie gaat die vervuilende techniek nog kopen? Het blijft giftige uitlaatgassen uitstoten. Is het duurzame techniek? Wslk niet...
De vervuiler zal betalen...

Waterstof fuel-cell techniek is sowieso onzin (of zal niet van de grond komen wegens te dure infrastructuurproblemen en opslag), en hybride-benzines op langere termijn ook.

Waarom ?

Toyota heeft het geprobeerd met de *Mirai=flop, daar stoppen ze alvast mee.

Toyota is de hybride-pionier met de Prius, ook dat laten ze uitlopen.

Toyota gaat namelijk 2020 massamodellen aan puur electrische wagens op de markt brengen.

https://electrek.co/2016/11/07/toyot...cells-failing/

Toyota is planning long-range battery-powered electric cars for 2020 as its *hydrogen fuel cells cars are failing

As we reported earlier this year, the few automakers still entrenched in hydrogen fuel cell technology were starting to show signs of succumbing to physics and turning to battery-powered electric cars in order to comply with stricter zero-emission regulations.

Now one of the most prominent proponents of hydrogen fuel cell cars, Toyota, is reportedly planning to mass produce battery-powered long-range electric cars by 2020.

The news comes as Toyota is having difficulties selling the Mirai, its hydrogen cars, in the US. Despite cutting the price on several occasions, with now a lease at only $350 (down from $500) in California, the Japanese automaker can’t find a market for the vehicle and only delivered 782 units since it started deliveries last year – and that’s including the state buying dozens of them for their own fleets to justify the millions of dollars spent on refuelling infrastructure.

Several industry watchers predicted that Toyota would eventually turn to batteries in its effort to deliver zero-emission vehicles – it was more a question of when they would make the transition. Now a new report this morning coming from Japan’s Nikkei (via Reuters) claims that Toyota is planning to invest in a team in early 2017 to develop an electric car with a range of “more than 300 km (186 miles) on a single charge” and ready to hit the market by 2020.

It would be Toyota’s first all-electric battery-powered vehicle developed in-house. The Japanese automaker currently sells plug-in hybrids, like the Prius Prime, and it used to sell the all-electric Rav4 EV, but the electric powertrain was developed and manufactured by Tesla.

Toyota’s partnership with Tesla was once seen as a major step forward for electric vehicles. The largest automaker in the world investing in an electric vehicle startup with the goal to collaborate on vehicle programs – most thought it would lead the mass production of EVs by Toyota, but it didn’t.

Dadeemelee 14 augustus 2017 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8507623)
Mazda gaat het (nog maar eens) proberen... waar wie gaat die vervuilende techniek nog kopen? Het blijft giftige uitlaatgassen uitstoten. Is het duurzame techniek? Wslk niet...
De vervuiler zal betalen...

Ikke, ikke :)

Micele 14 augustus 2017 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8507628)
Ikke, ikke :)

Doe maar, maar niet naderhand komen bleiten. :-)

Tavek 14 augustus 2017 09:49

Vijgen na pasen.

Het aandeel van Mazda beweegt ook nauwelijks op dit nieuws en staat nog steeds niet echt hoog.

Dadeemelee 14 augustus 2017 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8507642)
Vijgen na pasen.

Het aandeel van Mazda beweegt ook nauwelijks op dit nieuws en staat nog steeds niet echt hoog.

Dat is toch raar voor een ingenieur. De waarde van technologie beoordelen aan de hand van de beursnotering (waarvan iedereen weet dat ze door analfabeten bepaald wordt) ;) :)

Micele 14 augustus 2017 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8507649)
Dat is toch raar voor een ingenieur. De waarde van technologie beoordelen aan de hand van de beursnotering (waarvan iedereen weet dat ze door analfabeten bepaald wordt) ;) :)

http://www.usinenouvelle.com/article...ariable.N96423
Saab R.I.P.

https://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_MCE-5
R.I.P.
https://www.challenges.fr/automobile...-diesel_429530
de volgende R.I.P.

Waarom? tegen E-motoren kan geen enkele (direct vervuilende) verbrandingstechniek het halen.

De schoofzak 14 augustus 2017 11:21

Geen enkele hindernis mag opgeworpen worden voor de ontwikkeling van wetenschap en techniek.
(wel voor de keuzes van de exploitaties edm, en de prioriteiten die de overheid stelt, want dan komt ook het maatschappelijk belang, van vb. vervuiling, om de hoek kijken).

Johan Daelemans 14 augustus 2017 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 8507621)
Dus de petrol-heads kunnen nog dromen.

Die hoeven niet te dromen. Alles wat die wensen bestaat al honderd jaar en wordt nog steeds verbeterd.

Het zijn de volgelingen van de E-sekte die moeten dromen.
Alles wat de E-wagen naar het grote publiek moet brengen moet nog uitgevonden worden.

Btw, ik beschouw de hybride als een verbeterd petrol-head vervoermiddel.
Zeg maar het verschil tussen F1 en Formule-E ...

Johan Daelemans 14 augustus 2017 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8507623)
wie gaat die vervuilende techniek nog kopen?

99,99% van de wereldbevolking?

Johan Daelemans 14 augustus 2017 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8507642)
Vijgen na pasen.

En wat is de E-hype? Vijgen voor Pasen?

De schoofzak 14 augustus 2017 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8507799)
Die hoeven niet te dromen. Alles wat die wensen bestaat al honderd jaar en wordt nog steeds verbeterd.

Het zijn de volgelingen van de E-sekte die moeten dromen.
Alles wat de E-wagen naar het grote publiek moet brengen moet nog uitgevonden worden.

Btw, ik beschouw de hybride als een verbeterd petrol-head vervoermiddel.
Zeg maar het verschil tussen F1 en Formule-E ...

Bij een andere weg, ik beschouw de stekkerhybride als een tussenmodel. Een overgangsmodel.

Voor de rest heb ik geen problemen met je terughoudendheid. We zien wel hoe de markt evolueert.

Another Jack 14 augustus 2017 15:17

Techniekers �* la DDT zijn bang voor elektromotoren...
Ze kunnen enkel aan verbrandingsmotoren werken.
Zou het dat niet kunnen zijn?

Tavek 14 augustus 2017 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8507649)
Dat is toch raar voor een ingenieur. De waarde van technologie beoordelen aan de hand van de beursnotering (waarvan iedereen weet dat ze door analfabeten bepaald wordt) ;) :)

Dat wilt zeggen dat men in die motor geen extra winst ziet.

En als ingenieur heb ik gehad met het melken van oude technologie uit pure koppigheid. Er zijn ten minste japanners die nog met fuel cells bezig zijn.

Tavek 14 augustus 2017 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8507801)
En wat is de E-hype? Vijgen voor Pasen?

De shift naar electrificatie is reeds ingezet en er is vrij weinig wat je daar tegen kan doen.

of we mogen collectief de parijs klimaatakkoorden in de vuilbak smijten en ons voorbereiden op 4-5 graden opwarming.

Klote voor uw zoon dat je zo weinig inzit met zijn toekomst.

Tavek 14 augustus 2017 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8507813)
Techniekers �* la DDT zijn bang voor elektromotoren...
Ze kunnen enkel aan verbrandingsmotoren werken.
Zou het dat niet kunnen zijn?

Nagel op de kop.

maddox 14 augustus 2017 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8507813)
Techniekers �* la DDT zijn bang voor elektromotoren...
Ze kunnen enkel aan verbrandingsmotoren werken.
Zou het dat niet kunnen zijn?

Neen, want autotechnici kennen ook electromotoren. Startmotor, ruitenwisser- en sproeier motor, zetel/spiegel/ruitenverstelservo, drive-by-wire motoren op elke mechanische regeling...

Niet onderschatten die techniekers.

Voor de heavy duty aandrijfelektromotoren komt er niet zoveel meer bij kijken hoor. Da's niet meer dan accu, regelaar en motor.
De regelaar krijgt zijn opdrachten van de gas en rempedalen, en meer informatie van enkele sensoren die programmatorisch in het setje zijn geknoopt.

Oh voor ik het vergeet, autotechnici kennen over het algemeen ook nog iets van pneumatica en hydraulica .Al was het maar om bepaalde ophangingen en veersystemen te kunnen bepotelen.

Het enige grote verschil tussen "old school autotechnici" en de nieuwe generatie "touchscreenwarriors" is dat een old school gemakkelijk naar zijn sleutelset gaat grijpen en zijn ding gaat doen.

De echt goeie , die doen beide "scholen" tegelijk en gaan gericht sleutelen na het bestuderen van ALLE beschikbare informatie.

Tavek 14 augustus 2017 15:44

De automechanieker die graag met software aan de slag wilt gaan heeft een mooie toekomst voor de boeg. Want een Tesla repareren gaat in veel gevallen ook met software aan de slag gaan....

Dadeemelee 14 augustus 2017 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 8507813)
Techniekers �* la DDT zijn bang voor elektromotoren...
Ze kunnen enkel aan verbrandingsmotoren werken.
Zou het dat niet kunnen zijn?

Elektromotoren zijn antieke technologie. Iedereen kan binnen een half jaar een elektrische auto bouwen vanaf nul.
Waarom doet men het niet?
Omdat men ze aan de straatstenen niet kwijtgeraakt.

maddox 14 augustus 2017 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8507827)
De automechanieker die graag met software aan de slag wilt gaan heeft een mooie toekomst voor de boeg. Want een Tesla repareren gaat in veel gevallen ook met software aan de slag gaan....

Da's ingebakken in't systeem. Zou echt niet moeten. Waarom telkens stukken programma herladen om hetzelfde te doen?

Maar de auto-fabrikanten hebben het systeem nu eenmaal zo gemaakt.

Ik werk met machines die een pak meer bewegende delen, sensoren en dergelijke hebben dan een auto (zelfs potentieel zelfbesturende/rijdende). Maar ik kan mijn taak perfect vervullen zonder enige kennis te hebben van het programmeren. Zolang ik maar parameters kan invoeren via de interface is het in orde voor me.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be