![]() |
Tine Deckers sportvrouw van het jaar 2017!
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170815_03018711
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Triatlon is idd de allerzwaarste sport-discipline die er bestaat.
|
Citaat:
sommige mensen noemen het nog steeds zwemmen, fietsen en lopen. dat klinkt al heel wat banaler. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
ondertussen voor 2018 mijn derde halve en zesde hele op de planning. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
en ja, het zwemmen is heel technisch, het koste mij 5 jaar opbouw en voorbereiding...maar het zwemmen blijft een peulschil, slechts 1/8 van de gehele wedstrijdtijd...van mij zouden ze nu die zwemafstanden gerust mogen verdubbelen...en wat van de belachelijke fietshoeveelheid afdoen! :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met alle respect maar duursporten zijn relatief makkelijk, uiteindelijk moet je vooral je fysiek oefenen. eens je loop-zwem en fietstechniek in orde is, moet je dat gewoon onderhouden.
triatleten moeten dat constant verbeteren, technische sporters zoals schermers of basketters moeten dat nog veel meer. |
Citaat:
mss eens met profvoetballers vergelijken? ;-) |
Citaat:
nog eens, alle respect, zéér veel respect trouwens. Maar schermers, die constant zeer korte uithalen moeten doen, hebben het fysisch moeilijker dan duursporters. Schermers zitten constant aan de 100% van hun hartslag, ze moeten constant anaeroob gaan, meestal zelf nog alactisch, maw moordend. duursporters moeten aeroob blijven, anders kunnen ze het niet volhouden, maar dat is fysisch natuurlijk net iets minder belastend voor je lichaam. |
Citaat:
Citaat:
|
Voetbal op topniveau valt niet te onderschatten. Je moet anderhalf uur lang kunnen versnellen, duels aangaan, technisch zuiver blijven spelen en tactisch je hoofd erbij houden.
|
Citaat:
Ik weet het, het is bonton om te zeggen dat profvoetballers lui zijn, dat de echte atleten de duursporters zijn, maar vanuit mijn opleiding vind ik dat dit niet waar is. Je kan het zeer moeilijk vergelijken, er zijn zo veel factoren waar je rekening moet mee houden. Ik coach basket U16, op landelijk niveau, maw subtop jongens 14-15 jarigen. Wel laat die duuratleten 1 training meedoen en hun tong hangt op de grond. constant sprintjes van 10-15 meter, daar oefenen ze niet op hé. Laat staan dat ze technisch en tactisch zouden begrijpen waar het over gaat. |
toch wel ff ter info, een triatleet is tijdens een wedstrijd continu geconcentreerd op concurrentie, maar ook op voeding, wattage, hartslag, vochtiname, vochtverlies ... een kwartier onoplettendheid ivm voeding of vochtaanvulling is einde wedstrijd.
verder is het evident dat een duursporter niet kan vergelijken met explosieve sporten ... maar ik kan je wel meegeven dat een triatleet over t algemeen geen schrik heeft om mee te draaien in gelijk welke sport hoor, uitzondering gemaakt voor mountainbikers en veldrijders ... daar passen we toch liever voor ... dat zijn fysieke beesten! ;-) |
Citaat:
maw, vergelijken is totaal onmogelijk en zinloos. Maar een triatleet mag altijd bij mij eens op training meedoen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be