![]() |
Merkel wil nu ook af van verbrandingsmotoren, dat werd tijd!
(mag ook bij milieu staan)
Ze zet er wel geen data bij, maar iedereen weet waarover het gaat: ook de Duitse autoindustrie moet dringend werk maken van de omschakeling naar electrische voertuigen. Het mag wel wat meer zijn dan een paar electrische modellen aan te kondigen tegen 2019-2020, want anders zouden ze wel eens serieuze achterstand oplopen tov het buitenland. De potentiële klant die een buitenlandse auto koopt zijn ze voor vele jaren kwijt. Eindelijk toont Merkel eens aan wat andere Europese overheden al enkele jaren aankondigen: geen doodlopende investeringen meer in fossiele personenwagens met de opgelegde CO2-vermindering door het klimaatakkoord van Parijs. Merkel: " Einde van de verbrandingsmotor is de "juiste aanpak" " Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Sie schaft das!
|
Citaat:
Het gaat eerst en vooral over PERSONENWAGENS. Dat met vrachtwagens en bussen komt wat later. Aangezien vrachtwagenbestuurders toch verplichte rusttijden moeten nemen, zelfs ideaal. Alhoewel rijden doen ze al: Citaat:
https://cleantechnica.com/2017/02/25...ill-exploding/ |
Citaat:
Vorige week was ze nog tegen quota voor electrische voertuigen, de e-freaks hebben die tam-tam duidelijk gemist. http://www.faz.net/aktuell/wirtschaf...-15148120.html |
Citaat:
In Duitland wordt de eerste 10 km aangelegd: ![]() Die (kleinere) batterij die enkel voor lokaal vervoer. |
Zonder die bovenleidingen zijn ze er ook al een tijdje mee bezig:
Citaat:
Citaat:
|
Overigens, beeld u eens de kostenbesparing in met die bovenleiding: gewoon stroom als brandstof. Geen supergrote batterijen nodig.
Nu drinken die camions honderden liters diesel.... |
Citaat:
Daarenboven moeten ze sowieso een voldoende accupack hebben voor de wegen zonder bovenleidingen. Aangezien er verplichte rusttijden bestaan, quasi na maximaal 4,5 hr of (tot) ca. 300-400 km rijden naargelang fileverkeer, tip ik eerder op dat laatste. De rustpauze is minstens 45 minuten, of een rustperiode van minstens 1 uur: Citaat:
Maar nu zijn we weer off-topic. Want Duitsland gaat er nu wel vaart achter zetten grote batterijfabrieken te bouwen, of zijn het toch maar sukkelaars? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Topic: Merkel schafft das :-) Maar MAN is Merkel voor: https://www.truck.man.eu/de/de/man-w...se-279872.html ![]() ![]() Citaat:
|
"Jongens en wetenschap" :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Al eens gekeken hoeveel het kost? En dan al die stroom? 10000 volt of zo zit daar op. |
Citaat:
Laat ons toch even naar de feiten kijken anno 2017. We zijn bijna zover (door de rampzalige dichtslibbing van het verkeer) dat DE CHAUFFEUR iedere 500 km "opgeladen" moet worden.. O ja...die chauffeur....dat is tegenwoordig al typisch een late dertiger.Jongelui weten wel beter dan dit ONMENSELIJK beroep nog te willen doen.....en hun "electronische vervanger" is al verregaand ontwikkeld... Die "electrische vrachtwagen" zal sneller perfect logisch zijn dan we denken....:| |
Citaat:
Dat was de tweetaktmotor ook En de variomatic.. En de wankel Enz.... |
Citaat:
|
Citaat:
En doe eens de berekening Mambo. Naast de chauffeur is diesel veruit de grootste kost voor vrachtvervoer over de weg. Als je gebruik kan maken van groothandelaarsprijzen electriciteit, dan ben je veel, veel goedkoper uit. Ook veel minder stilstanden door onderhoud. |
De zelfrijdende Tesla camion (en de varianten daarop van andere merken) gaat miljoenen banen doen sneuvelen en er is niks wat DDT'ers daar aan kunnen doen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be