Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voor de ere-burgemeester: een borstbeeld van 67.000 euro in het stadhuis (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240163)

De schoofzak 22 augustus 2017 12:15

Voor de ere-burgemeester: een borstbeeld van 67.000 euro in het stadhuis

Uit De Standaard van vandaag:

Citaat:

Buste

Meer dan 2.700 mensen hebben een petitie ondertekend tegen een buste van oud-burgemeester van Brussel Yvan Mayeur in het stadhuis, zo meldt nieuwssite Bruzz. De opstellers van de petitie eisen dat het stadsbestuur en de gemeenteraad die uitgave niet goedkeuren, door het schandaal rond Samusocial waar Mayeur bij betrokken was. Mayeurs voorganger, Freddy Thielemans (PS), kreeg een marmeren borstbeeld ter waarde van 67.000 euro.
Zou zoiets nog bestaan in andere gemeenten ?
Dat is toch echt wel smossen met belastingsgeld.

Dadeemelee 22 augustus 2017 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8513445)

Als het een traditie is ben ik er voor. Maar in het geval van Mayeur zou ik er toch een plastieken van maken en het toevertrouwen aan de beeldhouwer van Ronaldo.

Klein Licht 22 augustus 2017 13:22

Voor 5.000 heb je tegenwoordig toch al een goede 3D-printer

quercus 22 augustus 2017 13:52

Er werden me daar in Brussel potverdorie tijdens de voorbije jaren toch wel een serieuze resem onbenullen tot burgemeester verkozen. En nu wil die snol Mayeur óók dat zijn smoel in de galerij prijkt. "Et en marbre s.v.p.!".

De enige die tot nu toe voldoende allure en waardigheid in zich had om de stad te vertegenwoordigen was De Donnéa.

Anna List 22 augustus 2017 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8513445)

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-m...eeld-a2601333/

ik vermoed dat BDW er ook wel ergens zal krijgen, naar traditie, Schoof ...

of gaat ge dat verspilling vinden?

Zipper 22 augustus 2017 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8513510)

Bij die huldiging zal Schoof op de eerste rij staan.

Jay-P. 22 augustus 2017 14:01

Citaat:

Kweetni, maar zelfs Brigitte Bardot heeft ooit (op aanraden van Le Grand Charles -de ouwe snoeper) geposeerd voor een beeld van Marianne.
Onnodig te vertellen dan Tant Yvonne was not amused!

Anna List 22 augustus 2017 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8513517)
Kweetni, maar zelfs Brigitte Bardot heeft ooit (op aanraden van Le Grand Charles -de ouwe snoeper) geposeerd voor een beeld van Marianne.
Onnodig te vertellen dan Tant Yvonne was not amused!

kunnen we dat niet kopen ipv een nieuw de laten maken van BDW ... t is niet dat dien er properder gaat uitzien hé ... :p

:cheer: Marianne! :cheer:

Jay-P. 22 augustus 2017 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8513519)
kunnen we dat niet kopen ipv een nieuw de laten maken van BDW ... t is niet dat dien er properder gaat uitzien hé ... :p
:cheer: Marianne! :cheer:

Van Leonie De Tiege bedoel je?

Anna List 22 augustus 2017 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 8513521)
Van Leonie De Tiege bedoel je?

allez, verknoei het nu niet.

ben al wat gevoelig vandaag.

fred vanhove 22 augustus 2017 14:18

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8513509)
Er werden me daar in Brussel potverdorie tijdens de voorbije jaren toch wel een serieuze resem onbenullen tot burgemeester verkozen. En nu wil die snol Mayeur óók dat zijn smoel in de galerij prijkt. "Et en marbre s.v.p.!".

De enige die tot nu toe voldoende allure en waardigheid in zich had om de stad te vertegenwoordigen was De Donnéa.

Ik vond Dikke Mich beter....hij paste bij de sfeer van de stad.
Zelfs Clinton vond hem een toffe peer. Dikke Mich daarentegen vond Clinton maar 'un con':-)

Bijlage 106783
Bijlage 106784

reservespeler 22 augustus 2017 15:24

Citaat:

Ik blijf dat verspilling vinden.

quercus 22 augustus 2017 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8513525)
Zelfs Clinton vond hem een toffe peer. Dikke Mich daarentegen vond Clinton maar 'un con':-)

Wel jaaaaa... :roll: Dat "toffe peer" is het traditionele nep-argumentje waarmee dan gepoogd wordt het feitelijk onaanvaardbare toch maar goed te praten. Michel Demaret was een creatuur die naar voor geschoven werd door Pol Vanden Boeynants. Ik herinner me nog hoe hij tijdens het BRT-TV-journaal door Vanden Boeynants werd "gepresenteerd" als de nieuwe burgemeester van "La Capitale". VDB kondigde aan dat zijn pupil ook enkele woorden ging richten tot "les flamands". Het was ronduit schokkend het soort gewauwel te aanhoren dat die kerel uitbraakte. Hij heeft het overigens niet lang volgehouden want hij schoffeerde zowat iedereen. Hij kreeg het aan de stok met het gerecht. Werd "Monsieur 10%" genoemd.

Maar wat wil je? Als de eerste de beste pipo uit de toenmalige PSC-kringen het kon schoppen van buitenwipper in dancing "La Frégate" in de Nieuwstraat tot burgemeester van de Belgische hoofdstad, dan zegt dit veel zo niet alles over het soort politiek personeel dat daar te vinden was. En blijkbaar is het nog geen jota verbeterd wanneer je bedenkt dat een snol zoals Mayeur zich "très choqué" toonde t.a.v. de onderzoekscommissie van het hoofdstedelijk parlement omdat hij "niet begreep" wat men hem eigenlijk ten laste legde in verband met Samusocial. En bovendien er nu ook nog op aandringt dat er van hem een marmeren borstbeeld in de galerij wordt geplaatst. "Quel culot!"

Zipper 22 augustus 2017 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 8513525)

zijn referenties waren ook niet mis : portier van een "louche" discotheek. De Brusselse onderwereld in het stadhuis.

Hypochonder 22 augustus 2017 17:18

Slechts 2700 mensen die die petitie hebben ondertekend? Het hadden er verdomme meer dan 10.000 moeten zijn. Ze zijn de sossen en hun streken precies nog niet kotsbeu daar in WalloBrux.

Zipper 22 augustus 2017 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8513563)
zijn referenties waren ook niet mis : o.a. portier van een "louche" discotheek. De Brusselse onderwereld in het stadhuis.

fred vanhove 22 augustus 2017 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 8513546)
Wel jaaaaa... :roll: Dat "toffe peer" is het traditionele nep-argumentje waarmee dan gepoogd wordt het feitelijk onaanvaardbare toch maar goed te praten. Michel Demaret was een creatuur die naar voor geschoven werd door Pol Vanden Boeynants. Ik herinner me nog hoe hij tijdens het BRT-TV-journaal door Vanden Boeynants werd "gepresenteerd" als de nieuwe burgemeester van "La Capitale". VDB kondigde aan dat zijn pupil ook enkele woorden ging richten tot "les flamands". Het was ronduit schokkend het soort gewauwel te aanhoren dat die kerel uitbraakte. Hij heeft het overigens niet lang volgehouden want hij schoffeerde zowat iedereen. Hij kreeg het aan de stok met het gerecht. Werd "Monsieur 10%" genoemd.

Maar wat wil je? Als de eerste de beste pipo uit de toenmalige PSC-kringen het kon schoppen van buitenwipper in dancing "La Frégate" in de Nieuwstraat tot burgemeester van de Belgische hoofdstad, dan zegt dit veel zo niet alles over het soort politiek personeel dat daar te vinden was. En blijkbaar is het nog geen jota verbeterd wanneer je bedenkt dat een snol zoals Mayeur zich "très choqué" toonde t.a.v. de onderzoekscommissie van het hoofdstedelijk parlement omdat hij "niet begreep" wat men hem eigenlijk ten laste legde in verband met Samusocial. En bovendien er nu ook nog op aandringt dat er van hem een marmeren borstbeeld in de galerij wordt geplaatst. "Quel culot!"

Ach het waren andere tijden . Tijd dat mensen nog konden relativeren en niet alles zo serieus en ernstig namen.
Maar ja in deze tijden van afgunst en nijd komt dan snel de opmerking..Zie waar het ons heeft gebracht :oops: Ik antwoord daar graag op ;het heeft ons zowat overal gebracht....en Dikke Mich al lang op het kerkhof:roll:
Voor de rest weet ik niet of een Trump of een Erdogan te verkiezen zijn als politici tegenover een Dikke Mich.

fred vanhove 22 augustus 2017 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8513563)
zijn referenties waren ook niet mis : portier van een "louche" discotheek. De Brusselse onderwereld in het stadhuis.

Een beetje zoals The White House in de VS dus:-)

De schoofzak 22 augustus 2017 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8513569)
Slechts 2700 mensen die die petitie hebben ondertekend? Het hadden er verdomme meer dan 10.000 moeten zijn. Ze zijn de sossen en hun streken precies nog niet kotsbeu daar in WalloBrux.

De daklozen gaven niet thuis.

De schoofzak 22 augustus 2017 19:53

Het budget van Merksem zal wel geen 60.000 euros toelaten. Vermoed ik.

En het borstbeeld van Onderlijveke Jansens ? Met parelende tranen ?

Als ik De Wever nog eens zie, zal ik hem aanraden om een eventueel borstbeeld te vervangen door een gedichtje van de stadsdichter, omtrent een Latijnse spreuk die het Weverke dan zelf mag voorstellen.
Wedden dat hij dat een goed idee gaat vinden ?

Probleem is wel dat onze gesprekken tot op heden erg kort waren. Beperkt tot de vraag: 'een pintje of een coca zero ?". Zijn gezicht spreekt dan boekdelen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be