![]() |
Waarom trouwen mensen?
Omdat het u werd opgelegd of omdat u het zelf wilde?
Ik luister |
Fiscaal en financieel voordeliger.
|
Citaat:
Niet getrouwd zijn heeft ons voor +10 jaar, elk jaar opnieuw, een paar duizend € minder aan belastingen gekost. :-P nu gij weer. |
Citaat:
|
Het maakte mijn immigratieprocedure een heel stuk makkelijker. Maar ik zie mijn vrouw ook graag ;)
|
Druk van de conservatieven
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat is het voordeel tov mensen die wettelijk samenwonen? Zo een trouwfeest kost een aardige cent, dus het moet jaarlijks wel wat opleveren om uit de kosten te komen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Elk excuus om een feestje op te zetten is een goed excuus. Maar moet dat duur zijn? Ik weet perfect hoeveel ons huwelijk ons gekost heeft. En da's een pak minder dan bembems fictieve kost voor haar even fictieve Korea trip. De truk is gewoon 2 vragen stellen. Deel 1. Wat is het verschil tussen een duurzame relatie tussen (of meer)2 mensen zonder de goedkeuring van een ambtenaar of met? Deel 2, wie moet het weten uitgezonderd de ambtenaar, de getuigen en de partners die huwen? |
Citaat:
|
Citaat:
PS volgens de notarissen is het nog altijd beter te trouwen als er kinderen zijn (of zullen komen). |
Citaat:
en die hebben daar toevallig geen financieel belang bij? ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
PS Het probleem in België¨is dat de wetgeving zo snel verandert en zo ingewikkeld is (dankzij die gewesten) dat de raad die ge vandaag geeft op basis van ervaringen van slechts enkele jaren oud, alweer achterhaald zijn. |
Citaat:
Wettelijk samenwonen is voor velen een valabel alternatief. |
Ik heb er geen idee van daar ik niet gehuwd ben.
Ooit in een ver verleden wel eens een keer maar ik kan mij al niet meer herinneren met wie juist? Of die regel nog steeds opgaat dat trouwen staat voor: er financieel beter uit te komen dat lijkt mij twijfelachtig. 8O Waarom u beter (niet) trouwt Trouwen of niet trouwen dat is een keuze die mensen voor zichzelf maken en dat respecteer ik. In mijn eigen 'geval' blijf ik alleen, gezeten zijnde in mijn ivoren torentje al gillende van: Zuster Anna, zie je nog niets?? (uit blauwbaard geloof ik) |
Citaat:
- recht op overlevingspensioen en uitkering na arbeidsongeval - (voor de financieel zwakkere partner) meer garantie op financiële solidariteit - meer rechtszekerheid (samenwoningscontract kan eenzijdig ontbonden worden, zonder enige regeling rond onderhoud of vermogen) - belastingvrije uitkering van kapitaal in groepsverzekering na overlijden partner .... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be