![]() |
de taalgrens is ook een economische grens
http://www.standaard.be/cnt/dmf20170831_03044860
Citaat:
|
Citaat:
Toch niet grenzen van fatsoen ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daaruit wordt, volkomen terecht, geconcludeerd dat de grens tussen Wallonië en Vlaanderen niet alleen een taal-culturele maar evenzeer een economische grens is. |
Ontkennen.
Onder de mat vegen. "'t Is nie waar" heel hard roepen. Schelden: nationalisten, nazi's, fascisten, ze willen het land kapot maken ... |
Citaat:
|
Citaat:
Wat schrijft het hedendaagse flamingant Q. kippeboutje hierboven? Hij klaagt dat concurrenten zo lomp als een achterdeur zijn. Dan kan ik weer niet anders denken dan: "goe bezig in Vlaendrenland..." |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad wij moeten betalen voor de stommiteiten van de Walen. |
Citaat:
In de jaren 70-80-90 betaalde ik mezelf geen salarisbonussen want de staat ging er toch mee lopen, en mijn concurrent betaalde me ookni. 't Gedacht alleen al :lol: Wat heb ik gemist in de huidige 'wee-of- doeink' business in Belgenland? Te ongewikkeld jullie systemen en blijkbaar te sos. Ben daar te oud voor geworden. Pffffft... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik sprak niet als werknemer binnen een bedrijf met een competie binnen hun sales. Ik sprak als bedrijf jegens andere bedrijven. -mijn situatie toen-. |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens: een voordeel van geen werknemer te zijn: mezelf nooit afgedreigd met een C4. Ikke individualist met personeel geweest toen. Handig om te vermijden een C4 te krijgen. Nu wel gedegradeerd tot second-in-command na 'She-Who-Must-Be-Obeyed'. Maar een (bedrijfs)C4 zit er niet in want dat is destijds verkocht! |
Citaat:
Citaat:
Met gevolg dat de Vlamingen dezelfde weg opgaan als de Franstaligen: te weinig kennis van de andere landstaal (-en). Het belang van het kind wordt in het Vlaamse onderwijs ondergeschikt aan het belang van politieke partijen. ik vind dat een bedroevende evolutie. |
Citaat:
Het ene kamp is van mening dat "hoe flaminganter je bent, hoe beter je Frans zou moeten zijn, want een troef. Kennis is altijd een troef." Het andere kamp bekijkt het inderdaad iets meer politiek (wie herinnert zich nog de Antwerpse oude advocaat die pleitte voor het afschaffen van het Frans in de scholen ...), maar ... ook iets meer economisch. Want economisch gezien, is het in het belang van de toekomstige actieve burger dat zijn Engels uitmuntender is dan zijn andere vreemde talen. (enkele uitzondering daargelaten, vanzelfsprekend) Persoonlijk heb ik een tussenliggende mening daarover. Het Engels gaat er makkelijker in. Je moet dus meer trainen op het Frans. Ik ben voorstander van een verplichte tweede taal Frans, en derde taal Engels. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Alweer een stap in de richting van de Vlaamse Onafhankelijkheid.:-) De taalgrens zal een staatsgrens worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be