Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bart De Wever prijst Belgisch sociaal systeem (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240241)

BWarrior 31 augustus 2017 13:19

Bart De Wever prijst Belgisch sociaal systeem

In de Gazet van Antwerpen d.d. 31 augustus 2017 verklaarde Bart De Wever (N-VA):

Citaat:

"Als ik vakbondsmensen zoals Rudy De Leeuw (ABVV) en Marc Leemans (ACV) bezig hoor, vraag ik mij af of die zichzelf nog wel serieus nemen. Ze zijn maar over sociale bloedbaden bezig, maar beseffen ze wel hoe onvoorstelbaar herverdelend en sociaal België wel niet is? Ze kijken echt alleen maar naar hun eigen navel."
Dit is een intrigerende uitspraak. Immers, volgens De Wever is België niet alleen een enorm sociaal en herverdelend land, maar een onvoorstelbaar sociaal en herverdelend land.

Men kan een enorm herverdelend sociaal stelsel verbeteren, maar een onvoorstelbaar stelsel niet. Een onafhankelijk Vlaanderen kan desgevallend nooit socialer zijn dan België, De Wever zegt het impliciet.

Wil hij dan een asocialere staatkundige entiteit? Dan moet hij dat zeggen.

Anna List 31 augustus 2017 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 8518350)
In de Gazet van Antwerpen d.d. 31 augustus 2017 verklaarde Bart De Wever (N-VA):

Dit is een intrigerende uitspraak. Immers, volgens De Wever is België niet alleen een enorm sociaal en herverdelend land, maar een onvoorstelbaar sociaal en herverdelend land.

Men kan een enorm herverdelend sociaal stelsel verbeteren, maar een onvoorstelbaar stelsel niet. Een onafhankelijk Vlaanderen kan desgevallend nooit socialer zijn dan België, De Wever zegt het impliciet.

Wil hij dan een asocialere staatkundige entiteit? Dan moet hij dat zeggen.

of je leest die onvoorstelbaar hier als 'reeds van de pot gerukte compleet overdreven wijze' ... er is niks dat impliceert dat BDW deze uitdrukking als positief evalueerde. wel integendeel, en ik denk dat de meeste lezers dit ook wel zo zullen begrijpen.

ViveLaBelgique 31 augustus 2017 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8518393)
of je leest die onvoorstelbaar hier als 'reeds van de pot gerukte compleet overdreven wijze' ... er is niks dat impliceert dat BDW deze uitdrukking als positief evalueerde. wel integendeel, en ik denk dat de meeste lezers dit ook wel zo zullen begrijpen.

De N-VA haters wijzen er natuurlijk op dat Bart De Wever geen sociaal en herverdelend land zou nastreven. Voor Bart De Wever zou volgens de N-VA haters sociaal en herverdeling iets negatiefs zijn.

Ik denk dat de meeste GVA lezers naar de prentjes en krantenkoppen kijken de artikels zelf amper lezen.

Vlad 31 augustus 2017 15:59

Bart De Wever maar bleiten dat er zoveel armoede is in zijn stad en dat hij extra geld nodig heeft en als de vakbond dan beaamt dat er tegenwoordig terug toestanden uit de tijd van Daens te zien zijn dan schiet hij uit z'n kram ... : )

Eyjafjallajökull 31 augustus 2017 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8518442)
Bart De Wever maar bleiten dat er zoveel armoede is in zijn stad en dat hij extra geld nodig heeft en als de vakbond dan beaamt dat er tegenwoordig terug toestanden uit de tijd van Daens te zien zijn dan schiet hij uit z'n kram ... : )

Daens ? Really ?

Anna List 31 augustus 2017 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8518442)

ah zo? ... heeft 'rechts' dan toch gelijk dat de massale instroom onbetaalbaar is voor de OCMW's ?

Vlad 31 augustus 2017 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8518444)
Daens ? Really ?

Jep, aanschouw ik met eigen ogen. Mensen kakken gewoon op straat, hebben binnenshuis geen water en gaan met bidons naar een publiek waterkraantje, afval wordt door de raam gekieperd, mensen lopen gekleed in vuile kapotte kleren, overal liggen en zitten daklozen, mensen op beestentrams die lang stilstaan huilen omdat ze schrik hebben hun job te verliezen als ze te laat komen, vechtende en ruziënde mensen op straat, oprukkend analfabetisme, ...

Vlad 31 augustus 2017 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 8518449)
ah zo? ... heeft 'rechts' dan toch gelijk dat de massale instroom onbetaalbaar is voor de OCMW's ?

Ja.

Eyjafjallajökull 31 augustus 2017 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8518450)
Jep, aanschouw ik met eigen ogen. Mensen kakken gewoon op straat, hebben binnenshuis geen water en gaan met bidons naar een publiek waterkraantje, afval wordt door de raam gekieperd, mensen lopen gekleed in vuile kapotte kleren, overal liggen en zitten daklozen, mensen op beestentrams die lang stilstaan huilen omdat ze schrik hebben hun job te verliezen als ze te laat komen, vechtende en ruziënde mensen op straat, oprukkend analfabetisme, ...

Waar mag dat ergens zijn ?

pinophai 31 augustus 2017 16:30

Citaat:

pinophai 31 augustus 2017 16:31

Citaat:

Ik snap de grap niet.

Vlad 31 augustus 2017 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinophai (Bericht 8518511)
Ik snap de grap niet.

Het is geen grap. Ik ben bloedserieus.

pinophai 31 augustus 2017 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8518516)
Het is geen grap. Ik ben bloedserieus.

...en waar is dat dan te doen?

Vlad 31 augustus 2017 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8518456)
Waar mag dat ergens zijn ?

2060, 2140, 2170, ...

pinophai 31 augustus 2017 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 8518518)
2060, 2140, 2170, ...

Laat maar...grapjas

Xenophon 31 augustus 2017 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinophai (Bericht 8518511)
Ik snap de grap niet.

Dat zal u wel eens meer gebeuren zeker?

pinophai 31 augustus 2017 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8518523)
Dat zal u wel eens meer gebeuren zeker?

Grapjas

Xenophon 31 augustus 2017 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinophai (Bericht 8518525)
Grapjas

Ah, nu snap je de grap wel?

pinophai 31 augustus 2017 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8518529)
Ah, nu snap je de grap wel?

Boring

Xenophon 31 augustus 2017 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinophai (Bericht 8518530)
Boring

Ik snap de grap niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be