![]() |
Beslist de koning wat het parlement mag doen?
Na het lezen van het artikel kunnen we niets anders doen dan ja zeggen, een onverkozen staatshoofd beslist wat verkozen volksvertegenwoordigers mogen doen.
Citaat:
Denken we maar aan BHV waar hij tot twee keer toe tussen kwam in de werking van het parlement. |
Citaat:
Misschien wens je je post aan te passen? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik noem het pseudo-intellectueel getrol. De constante stroom aan reacties in het N-VA Brugge topic spreken boekdelen. In anti SP.A draden blijft het bij één of twee nietszeggende zeverreacties. |
Citaat:
|
Citaat:
Loyalty defined by paycheck... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=240198 |
Citaat:
Nogmaals, als ge nog maar de helft de grote jan zou komen uithangen in topics die over de SP.A/PS gaan, ik zou u nog een beetje serieus kunnen nemen. |
Citaat:
Waarschijnlijk is het niet meer dan een hoffelijkheid van de premier zodat Filip dit niet via de pers moet vernemen. Wat zoeken jullie toch overal achter, jongens toch ... |
Citaat:
Ik hoor premier Michel juist zeggen en ik citeer: '' Ik zal prins Laurent eerst verhoren, dan het bespreken in de ministerraad en een voorstel formuleren en het dan voorleggen aan het parlement. |
Citaat:
|
Citaat:
De koning heeft daar nul komma nul zeggingsrecht in, Michel is regeringsleider en licht de vorst gewoon in over wat hij van plan is zonder daarbij enige "toestemming" of "instemming" bij te vragen. Daar gaat het over. Het is een formalisme. |
Citaat:
|
Citaat:
Of is de premier ook dom als hij de zaak gaat voorleggen aan het parlement dat volgens jou er niets mee te maken heeft? |
Citaat:
De regering kondigde regels aan, en de intentie om te sanctioneren in geval van overtreding van die regels. En dat gaat zij nu doen. Het feit van de koning daarover in te lichten is puur protocol en maakt geen deel uit van enig beslissingsproces. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be