Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   'Rusland smokkelt olie naar Noord-Korea' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240405)

Universalia 13 september 2017 15:55

'Rusland smokkelt olie naar Noord-Korea'

BRON

Citaat:

"De smokkel is een proces dat al jaren aan de gang is", aldus VRT-correspondent Geert Groot Koerkamp. "Het gaat vooral om goederen die Noord-Korea nodig heeft om te functioneren, zoals brandstof, benzine en diesel.
Zo zie je maar weer waarom Poetin niet zo direct van plan was om Noord-Korea 'in de pan' te hakken. 8O

Misschien ook daarom dat die van Noord-Korea altijd lacht, die weet dat ze hem niets maar ook niets kunnen doen want dat hij de steun krijgt van bepaalde landen die er geld aan verdienen.

Is het bericht uit de lucht gegrepen of is het waar laat dat een andere vraagstelling zijn ...

Universalia 13 september 2017 18:34

Er zijn ook leveringen naar Turkije toe op huidig ogenblik namelijk een S-400 raketsysteem.

Turkije koopt S-400 raketsysteem van Rusland

Kassa kassa waarschijnlijk?

Dit alles lijkt mij toch een redelijk gevaarlijke situatie. :oops:

TheFourHorsemen 14 september 2017 08:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526689)
BRON

Zo zie je maar weer waarom Poetin niet zo direct van plan was om Noord-Korea 'in de pan' te hakken. 8O

Misschien ook daarom dat die van Noord-Korea altijd lacht, die weet dat ze hem niets maar ook niets kunnen doen want dat hij de steun krijgt van bepaalde landen die er geld aan verdienen.

Is het bericht uit de lucht gegrepen of is het waar laat dat een andere vraagstelling zijn ...

'landen die er geld aan verdienen'...

Zou Noord-Korea dan zoveel betalen voor die olie?

Universalia 14 september 2017 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8527037)
'landen die er geld aan verdienen'...

Zou Noord-Korea dan zoveel betalen voor die olie?

Ik heb er géén idee van daar ik er voor niets tussen zit en er zelf niets aan verdien. ;-)

Ik denk dat hij 'die lachende van Noord-Korea' dat hij de steun van Rusland nog steeds heeft.

Laten we het niet dramatiseren maar toch ...

Noord-Korea dreigt met nucleaire aanvallen: "Laten we de VS tot as en duisternis herleiden"

Op de lange duur zou je die rare H. Clinton nog 'gelijk' gaan geven dat ze altijd maar tegen de Russen bleef 'vechten' :rofl:

zonbron 14 september 2017 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8527083)
Ik heb er géén idee van daar ik er voor niets tussen zit en er zelf niets aan verdien. ;-)

Ik denk dat hij 'die lachende van Noord-Korea' dat hij de steun van Rusland nog steeds heeft.

Laten we het niet dramatiseren maar toch ...

Noord-Korea dreigt met nucleaire aanvallen: "Laten we de VS tot as en duisternis herleiden"

Op de lange duur zou je die rare H. Clinton nog 'gelijk' gaan geven dat ze altijd maar tegen de Russen bleef 'vechten' :rofl:

Dat klopt 'geen idee', praat en plaatst U geen nodeloze alarmerende bs waar niemand baat bij heeft. Sereniteit ja? Niet over geopolitiek noch strategie praten als U niet weet wat gaande is.

Kalm blijven.NK is een nucleaire macht, samen met China en in verlengde Rusland. Kim is een vuile rotzak, geen discussie daarover. No go

Universalia 14 september 2017 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8527166)
Dat klopt 'geen idee', praat en plaatst U geen nodeloze alarmerende bs waar niemand baat bij heeft. Sereniteit ja? Niet over geopolitiek noch strategie praten als U niet weet wat gaande is.

Kalm blijven.NK is een nucleaire macht, samen met China en in verlengde Rusland. Kim is een vuile rotzak, geen discussie daarover. No go

Mijn verontschuldigingen mochten mijn teksten een alarmerend karakter hebben maar uiteindelijk ga ik altijd voort op de BRON vermeldingen, kranten en andere die de berichten opgesteld hebben.

Maar ondanks dat alles blijft het toch een wreed rare situatie niet?

Mij kan dat langs de andere kant géén bal schelen dat die héél de wereld kapot gooit en dat mensen hun familieleden/kinderen en kleinkinderen door de lucht zien vliegen daar mijn gezondheid toch niet je dat meer is.

subocaj 14 september 2017 16:01

Gelukkig leven we in het westen, zij produceren wapentuig om niet te verkopen, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn.

En dat het lof der zotheid tegenwoordig overal regeert, kan ik ook niet verhelpen, maar alles komt goed.

En een beetje optimisme van jouw zijde zou ook geen kwaad kunnen, vooral voor je door de lucht vliegende familieleden.

Eduard Khil 14 september 2017 16:39

tijd voor een grote oorlog daar in korea!

Eyjafjallajökull 14 september 2017 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8527487)
tijd voor een grote oorlog daar in korea!

Kim doet zijn best !

Citaat:

Pyongyang reageert op de sancties die de VN heeft opgelegd aan Noord-Korea. 'Japan zou tot zinken moeten worden gebracht met onze bom van Juche', laat Noord-Korea weten. Juche is de Noord-Koreaanse ideologie, geïntroduceerd door de stichter van het land, Kim Il-sung.

Japan reageert geshockeerd op de uitspraken van Noord-Korea, die onder meer zeiden dat 'Japan voor ons niet meer hoeft te bestaan'. Pyonyang viseert ook de VS: 'We zullen de Verenigde Staten doodmeppen zoals een hond met hondsdolheid. Laten we het land herleiden tot as en duisternis. We zullen het gevecht tot het einde voortzetten', klinkt het.

Trollen op nucleair niveau :lol:

TREBRON 14 september 2017 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8526806)
Er zijn ook leveringen naar Turkije toe op huidig ogenblik namelijk een S-400 raketsysteem.

Turkije koopt S-400 raketsysteem van Rusland

Kassa kassa waarschijnlijk?

Dit alles lijkt mij toch een redelijk gevaarlijke situatie. :oops:

En Turkije kan dat betalen met het geld dat de zoon van Tayib Erdogan aan de olie van IS verdient heeft.

Eduard Khil 14 september 2017 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8527494)
Kim doet zijn best !

:lol:

Dadeemelee 14 september 2017 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull (Bericht 8527494)
Kim doet zijn best !

Straks gaat hij nog confederalisme invoeren 8O

zonbron 14 september 2017 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8527438)
Mijn verontschuldigingen mochten mijn teksten een alarmerend karakter hebben maar uiteindelijk ga ik altijd voort op de BRON vermeldingen, kranten en andere die de berichten opgesteld hebben.

Maar ondanks dat alles blijft het toch een wreed rare situatie niet?

Mij kan dat langs de andere kant géén bal schelen dat die héél de wereld kapot gooit en dat mensen hun familieleden/kinderen en kleinkinderen door de lucht zien vliegen daar mijn gezondheid toch niet je dat meer is.

Geen verontschuldigingen nodig. I love you too. Doe voort.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be