![]() |
wapendracht toelaten ?
Een interessante tekst uit HP / De tijd :
Citaat:
Het recht op bescherming is een historische en fundamentale plicht van de overheid tegenover zijn onderdanen. Wanneer de overheid alle controle verloren heeft en de middelen der democratie niet langer bij machte zijn om het recht op veiligheid te doen handhaven en eerbiedigen, vindt u dat de burger dan zelf de mogelijkheid moet hebben zijn natuurlijk recht op veiligheid te waarborgen ? |
Citaat:
|
Laten we nog meer olie op het vuur gooien! :roll:
Het is niet omdat ge verbaal niet uit uw woorden komt, dat ge naar wapens moet grijpen. Ik wacht nog op jou in de disstopic! ;) |
Citaat:
|
" Wapenbezit in België (GDS)
(Bron: Het Laatste Nieuws van 17 februari 2001) Ons land telt 347.000 geregistreerde wapenbezitters, die in totaal een kleine 700.000 jacht-en verweerwapens hebben. Dat blijkt uit recente cijfers van het ministerie van Binnenlandse Zaken. De lievelingswapens blijven pistolen, revolvers, longrifles en riotguns. Ons land registreert het wapenbezit sinds 1900 in een centrale gegevensbank. Uit deze gegevensbank blijkt dat Wallonië (204.000) aanzienlijk meer wapens telt dan Vlaanderen (143.000). Bij de indeling in provincies spant Henegouwen de kroon. (56.000 particulieren bezitten daar gemiddeld twee wapens) De intensieve jacht in Henegouwen is een mogelijke verklaring voor dit gegeven. Bij de Vlaamse provincies zijn Antwerpen en Oost-Vlaanderen koplopers; beide tellen ze 34.000 geregistreerde wapenliefhebbers. De cijfers zeggen natuurlijk niets over het onbekende wapenbezit en de handel op de zwarte markt. Binnenlandse Zaken vermoedt dan ook "een groot aantal" niet-geregistreerde wapens." bron:http://aps.vlaanderen.be/statistiek/...wapenbezit.htm ik denk niet dat ik me veiliger zal voelen als er nóg meer mensen wapens in huis gaan halen. uiteraard mag je jezelf beschermen, maar naar mijn mening is een moordwapen daar niet het best voor geschikt. |
Citaat:
|
Citaat:
:? |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, maar idiote rijmpjes op negermuziek is niet mijn ding. :lol: |
Citaat:
:cheer:Het hoempapa seizoen is gister alweer begonnen! :cheer: |
Citaat:
|
Ritme : wals
Onder dun errem Karnaval 2004 – 2005 Wottelzekskes Pak uch onder dun er-rem vas en sjog-gel mèt os mèt Gér hoof nit te zien wee néve dich zit, dei deit van zellef mèt Gér gaot nouw allemaol van leenks nao rechs jao ee-de-rei deit mèt Ut mik neet oet wei neve dich zit, gér doot gewoen weg mèt Ut mik neet oet wei neve dich zit, dei deijt gewoen weg mèt Vjér sjoonkele allemaol ien de zaol, dat hawwe vjér oore vol Vjér geve uch waol ut ritme aon v’r-gwen allemaol oet de bol Alle roade van el-lef mèt hunne preens doen zieker mèt os mèt Ut mik neet oet wei neve dich zit, gér doot gewoen weg mèt Ut mik neet oet wei neve dich zit, dei deijt gewoen weg mèt Vjér gwen nou umhoeg en daan wir umlieg, zoe jad-de vjér nit stief Dit is nit zoe lestig as te sjus, ut is good vjér dun lief Let waol op de lei leenks en rechs van uch dat dei ut zellefde doen Ut mik neet oet wei neve dich zit, gér doot gewoen weg mèt Ut mik neet oet wei neve dich zit, dei deijt gewoen weg mèt Dit hawwe vjér zoe waol oore vol, meh dit is ut litste coplet Bedaank gér woer’n gweldig pebliek, ut is mer dat gjér ut wet Straks dood ger ut saome nog eine kier, meh waol ien ig eige bet Daan mik hut waol oet wei neve dich lik, dei deijt waol mèt uch mèt Daan mik hut veul oet wei neve dich lik, dei deijt hiel geire mèt, jao dei deijt hiel geire mèt Tekst: Jean & Christa Steijns Muziek: Jean Steijns en BM studio Lanaken ;) |
Deze topic even terug op de rails zetten.
1) Er is een verschil tussen zichzelf beschermen en wapendracht, dus de opiniepeiling is foutief. Zelfbescherming kan op allerlei manieren, daarom niet met een wapen. 2) Het in huis halen van een wapen kan leiden tot drama's, zeker met spelende kinderen in huis. Labiele persoonlijkheden kunnen in een vlaag van woede een heel gezin uitmoorden. Het is zoals de kat bij de melk zetten. 3) Ik zeg dus voorwaardelijk neen tegen wapendracht, vooral omwille van punt 2. Voorwaardelijk omdat ik in extreme situaties (bronx) er wél aan zou denken om een wapen in huis te halen. Het is dus een beetje afwegen, maar nu slaat de balans duidelijk door naar de "neen" zijde. |
mee eens, pat!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be