Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   vol-au-vent 365 huismerk delhaize, yummie~ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240547)

bembem 24 september 2017 22:38

vol-au-vent 365 huismerk delhaize, yummie~

ik wou het al een tijdje proberen, ook is het een real meevaller gebleken that is, ben het momenteel bij m'n coquelicotjes (mini spaghetti vormpjes) aan het veroberen, volgende keer doe ik er wat gebakken champignons bij, yep smullen maar ^^

http://www.delhaize.be/fr-be/shop/Tr...ductPosition=2

kojak 24 september 2017 22:41

Vliegende wind ?

bembem 24 september 2017 22:41

lol

kojak 24 september 2017 22:58

En...
Citaat:

... het is een real meevaller gebleken ...
Ik beklaag de geburen.

Maar niet voor teen of tander, Vol-au-vent is ook mijne meug.
Ik doe er wel nog wat citroen bij, maar dat is natuurlijk ieder zijne smaak hé.

maddox 24 september 2017 23:11

Vol-au-vent is dan ook zeer goedkoop en in massa te maken, vandaar de vele variantes in allerlei conserven in alle vormen. Zelfs gevriesdroogd.

Ik heb dat productieproces van kortbij gevolgd, zo'n 15 jaar geleden, toen ik nog industriële pompen plaatste en herstelde.
Da's al even "fris" als voor het maken van frikandellen en salami.

kojak 24 september 2017 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 8533717)
Vol-au-vent is dan ook zeer goedkoop en in massa te maken, vandaar de vele variantes in allerlei conserven in alle vormen. Zelfs gevriesdroogd.

Ik heb dat productieproces van kortbij gevolgd, zo'n 15 jaar geleden, toen ik nog industriële pompen plaatste en herstelde.
Da's al even "fris" als voor het maken van frikandellen en salami.

Moest je echt weten wat ze met onze 'voeding' allemaal uitsteken, je zou alleen nog maar gras eten denk ik.

Waarbij we met de uitdrukking 'zo dom als een ezel' mss eerst eens naar ons zelf moeten kijken.
Een ezel is slim genoeg om gras te eten. :lol:

maddox 24 september 2017 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8533722)
Moest je echt weten wat ze met onze 'voeding' allemaal uitsteken, je zou alleen nog maar gras eten denk ik.
Waarbij we met de uitdrukking 'zo dom als een ezel' mss eerst eens naar ons zelf moeten kijken.

Ge doet maar, gras eten zoals een koe.

bembem 25 september 2017 04:06

lol maddox ik weet dat wel... (ook wat betreft die frikandellen & salami overigens)

reservespeler 26 september 2017 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8533693)
ik wou het al een tijdje proberen, ook is het een real meevaller gebleken that is, ben het momenteel bij m'n coquelicotjes (mini spaghetti vormpjes) aan het veroberen, volgende keer doe ik er wat gebakken champignons bij, yep smullen maar ^^

http://www.delhaize.be/fr-be/shop/Tr...ductPosition=2

Zo ne knoei.
Vol-eau-vent maak je gewoon zelf.
Van het water waarin je de kip kookte, maak je heerlijke soep.

reservespeler 26 september 2017 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 8533722)

Gras dat bewerkt werd met pesticide, nitraten en nitrieten.

Zo dom is een ezel se.

Tavek 26 september 2017 12:44

Maak dat toch alsjeblieft zelf. Er is niks lekkerders dan vol au vent van verse kip en vers gehakt.

Zipper 26 september 2017 12:55

Voor twaalf € (zes € voor de kip, vier € voor het gehakt, en twee € voor de champignons) bereidt ge zelf een heel casserolle "vol-au-vent".

TheFourHorsemen 26 september 2017 12:59

Vol-au-vent maak je zelf.

Tavek 26 september 2017 13:09

Eindelijk twee mensen met smaakpappilen.

En als je bouillon over hebt van je kip, heb je ook nog eens heerlijke kippensoep.

Wapper 26 september 2017 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 8533693)

Woehaha! 3.44 euro/kg...
Daar zal vééél saus en weinig kip inzitten...

Zipper 26 september 2017 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8534972)
Woehaha! 3.44 euro/kg...
Daar zal vééél saus en weinig kip inzitten...

saus die meestal stijf staat vd bloem.

Zeus 26 september 2017 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8534942)
Maak dat toch alsjeblieft zelf. Er is niks lekkerders dan vol au vent van verse kip en vers gehakt.

De vol au vent is eigenlijk "de vidée", het koekje.

Het geheel van de vol au vent (het koekje dus) en de salpicon van kippenborst, wordt bouchée �* la reine genoemd.

Bij die salpicon komt geen gehakt kijken, wel kippenborst, champignons en truffels, met een sauce allemande (kalfsvelouté, kippenbouillon, kookvocht van champignons, eigeel, muskaatnoot, citroensap, peper, boter)

TheFourHorsemen 26 september 2017 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8534978)

Het geheel van de vol au vent (het koekje dus) en de salpicon van kippenborst, wordt bouchée �* la reine genoemd.

Bij die salpicon komt geen gehakt kijken, wel kippenborst, champignons en truffels, met een sauce allemande (kalfsvelouté, kippenbouillon, kookvocht van champignons, eigeel, muskaatnoot, citroensap, peper, boter)

Hoe zou u dan de 'Vlaamse variant' omschrijven? Ik heb het dus over de versie met een koekje (de vol-au-vent zoals u zegt), kip, gehaktballetjes, champignons en de saus.

Tavek 26 september 2017 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8534978)

Bedankt voor deze informatie. :)

Zeus 26 september 2017 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 8534980)
Hoe zou u dan de 'Vlaamse variant' omschrijven? Ik heb het dus over de versie met een koekje (de vol-au-vent zoals u zegt), kip, gehaktballetjes, champignons en de saus.

bouchée �* la reine transgenre

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be