![]() |
vol-au-vent 365 huismerk delhaize, yummie~
ik wou het al een tijdje proberen, ook is het een real meevaller gebleken that is, ben het momenteel bij m'n coquelicotjes (mini spaghetti vormpjes) aan het veroberen, volgende keer doe ik er wat gebakken champignons bij, yep smullen maar ^^
http://www.delhaize.be/fr-be/shop/Tr...ductPosition=2 |
Vliegende wind ?
|
lol
|
En...
Citaat:
![]() Maar niet voor teen of tander, Vol-au-vent is ook mijne meug. Ik doe er wel nog wat citroen bij, maar dat is natuurlijk ieder zijne smaak hé. |
Vol-au-vent is dan ook zeer goedkoop en in massa te maken, vandaar de vele variantes in allerlei conserven in alle vormen. Zelfs gevriesdroogd.
Ik heb dat productieproces van kortbij gevolgd, zo'n 15 jaar geleden, toen ik nog industriële pompen plaatste en herstelde. Da's al even "fris" als voor het maken van frikandellen en salami. |
Citaat:
![]() Waarbij we met de uitdrukking 'zo dom als een ezel' mss eerst eens naar ons zelf moeten kijken. Een ezel is slim genoeg om gras te eten. :lol: |
Citaat:
|
lol maddox ik weet dat wel... (ook wat betreft die frikandellen & salami overigens)
|
Citaat:
Vol-eau-vent maak je gewoon zelf. Van het water waarin je de kip kookte, maak je heerlijke soep. |
Citaat:
Zo dom is een ezel se. |
Maak dat toch alsjeblieft zelf. Er is niks lekkerders dan vol au vent van verse kip en vers gehakt.
|
Voor twaalf € (zes € voor de kip, vier € voor het gehakt, en twee € voor de champignons) bereidt ge zelf een heel casserolle "vol-au-vent".
|
Vol-au-vent maak je zelf.
|
Eindelijk twee mensen met smaakpappilen.
En als je bouillon over hebt van je kip, heb je ook nog eens heerlijke kippensoep. |
Citaat:
Daar zal vééél saus en weinig kip inzitten... |
Citaat:
|
Citaat:
Het geheel van de vol au vent (het koekje dus) en de salpicon van kippenborst, wordt bouchée �* la reine genoemd. Bij die salpicon komt geen gehakt kijken, wel kippenborst, champignons en truffels, met een sauce allemande (kalfsvelouté, kippenbouillon, kookvocht van champignons, eigeel, muskaatnoot, citroensap, peper, boter) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be