Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Vlaams Blok arrest (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=84)
-   -   Waar zijn de reacties op het blokforum? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=24056)

Het Skill Effect 12 november 2004 12:15

Waar zijn de reacties op het blokforum?

Noppes, nergens, nowhere, nikske !!!

Stelletje moraalridders van de vrije meningsuiting durven geen eigen forum aan!
(en neen, dit is niet het blokforum, maar een verziekt surrogaat!)

Wedden dat ze het na het arrest nog steeds niet aandurven! :twisted:

Tegendradigaard 12 november 2004 12:36

Waaruit nogmaals blijkt Skill dat die van het Blok eigenlijk het slimste zijn he.
Stel dat ze een blok forum zouden openen dan zouden daar alle Blokkers naar toe trekken en mekaar gelijk gaan geven.
neen het Blok is slimmer en ziet in dat men de blokkers met internetaansluiten en met discussie-"talent" beter hun gangen laat gaan op andere forums om zo hun gedachtegoed (of slecht as ge wilt) uit te zaaien he.

Eigenlijk is dat weeral heel leep bekeken van die van het Blok...

'k hem het nog gezegd en ik ervaar het meer en meer : de leiding van het Blok is zowat de enige partij die nadenkt over lange(re) termijn ... en probeert op voorhand al scenarios klaar te hebben voor problemen die opduiken.

Of ge nu voor of tegen zijt dat is iets wat men moet kunnen erkennen vind ik. Maar ja wie ben ik he.
en ik kan best aannemen dat als ge tegen het Blok zijt dit wreed frustrerend moet zijn om dat telkens weer te moeten vaststellen.

Mambo 12 november 2004 13:45

Ik denk veel eerder dat tijdens de storm er druk paraplu's opengedaan worden.
Veel boe geroep voor het arrest, nu ze echter officieel als lid "kunnen" gedagvaard worden is het schuilen natuurlijk. Wat bewijst dat de meeste leden slechts papieren tijgers zijn achter pseudoniemen. Als men zal merken dat ze niet alle leden zullen dagvaarden (waarom zouden ze ook?) zal het terug oplaaien.
Een arrest als lid van een criminele organisatie want zo is dat nu uitgedraaid officieel zou dat immers betekenen dat de meesten hun geliefde job zouden verliezen en geen werk meer kunnen krijgen. Dan worden ze dat waar ze het meest boe naar roepen, een steuntrekker! En je weet wat het vlaams blok denkt van steuntrekkers en criminelen. Wel dat ze het nu eens in de praktijk zetten.
Maar nee zoals bij alle criminelen is de wet er voor een ander, nooit voor jezelf!
Waar is nu de slogan zoals "einde straf, strengere straffen"?
Hun nieuwe naam zou beter ALEXANDER zijn "alles voor mij en niks voor een ander"

Het Skill Effect 12 november 2004 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Waaruit nogmaals blijkt Skill dat die van het Blok eigenlijk het slimste zijn he.
Stel dat ze een blok forum zouden openen dan zouden daar alle Blokkers naar toe trekken en mekaar gelijk gaan geven.
neen het Blok is slimmer en ziet in dat men de blokkers met internetaansluiten en met discussie-"talent" beter hun gangen laat gaan op andere forums om zo hun gedachtegoed (of slecht as ge wilt) uit te zaaien he.

'k hem het nog gezegd en ik ervaar het meer en meer : de leiding van het Blok is zowat de enige partij die nadenkt over lange(re) termijn ... en probeert op voorhand al scenarios klaar te hebben voor problemen die opduiken.

Of ge nu voor of tegen zijt dat is iets wat men moet kunnen erkennen vind ik. Maar ja wie ben ik he.
en ik kan best aannemen dat als ge tegen het Blok zijt dit wreed frustrerend moet zijn om dat telkens weer te moeten vaststellen.

Slim? Ik noem het laf!

Iedere connectie met verantwoordelijkheid doorknippen en je positioneren als laffe stuurlui aan wal. ;)

Om fier op te zijn! :roll:

Er zijn partijen waar ik ook niks van moet hebben, maar die tenminste aandurven om rechtstreekse kritiek te aanvaarden op hun eigen site.
Ook al slagen er velen niet volledig in (vb: SPa), maar ze durven het tenminste aan.

Laat je niet vangen door oppervlakkige tegendradigheden van het blok. Is enkel om eigen vel te redden!

Hagal 12 november 2004 14:45

Ze zitten natuurlijk ook met een en ander in hun maag. Het oppoetsen van het programma leidde er toe dat ook typisch nationalistische thema's verdwenen of minder in de verf komen. Een harde kern Vlaams-nationalisten heeft het daar enorm moeilijk mee. Nog vorige maand waarschuwde Were Di de partij. De houding t.o.v. Brussel, Komen, Frans-Vlaanderen, en Noord-Nederland ligt bij de oude nationalistische bastions heel gevoelig. Ik probeerde onlangs de discussie daarover op een ander forum aan te zwengelen: geen enkele reactie.

Jan van den Berghe 12 november 2004 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Ze zitten natuurlijk ook met een en ander in hun maag. Het oppoetsen van het programma leidde er toe dat ook typisch nationalistische thema's verdwenen of minder in de verf komen. Een harde kern Vlaams-nationalisten heeft het daar enorm moeilijk mee. Nog vorige maand waarschuwde Were Di de partij. De houding t.o.v. Brussel, Komen, Frans-Vlaanderen, en Noord-Nederland ligt bij de oude nationalistische bastions heel gevoelig. Ik probeerde onlangs de discussie daarover op een ander forum aan te zwengelen: geen enkele reactie.

Kom, we moeten toch geen oude zaken uit de gracht haal halen?! Frans-Vlaanderen, het is er echt gedaan met het Vlaamse taal. We kunnen hoogstens nog wat doen voor de Vlaamse identiteit aldaar, maar de vraag is of dat nu de taak is van een politieke partij.

Over Brussel zie ik geen enkel verschil tussen het oude programma en het nieuwe.

Tegendradigaard 12 november 2004 14:54

Skill je zal toch ooit eens moeten toegeven dat in het redden van het eigen vel er geen grote kampioenen zijn dan die van het Vlaams Blok.
Met grote tegenzin maar je zal het moeten beamen.
Slechts 1 maal heb ik dat ook weten doen door een andere partij met succes. Dat was ten tijde van de straffen toebak en het PS schandaal...

Dat was ook een straf voorbeeld van hoe een schijnbaar slechte situatie ombuigen in een overwinning. Het blok slaagt daar nu al 13 verkiezingen in...

Het Skill Effect 12 november 2004 15:17

Je hebt gelijk hoor tegendradigaard.

Het vlaams Blok is een als slang. Enkel kronkelen en je huid telkens afwerpen.

Maar dat is geen teken van lef of verantwoordelijkheidsgevoel! :(

dominatrix 12 november 2004 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Ook al slagen er velen niet volledig in (vb: SPa), maar ze durven het tenminste aan.

Dan moet je wel eerst door de ijzeren cencuur komen, ... en geloof me dat een rechtse mening niet echt voor tolerantie vatbaar is bij die mensen. Daar mag enkel de hun genegen mening doorkomen...

En trouwens en klein voorbeeldje: http://www.vlaamsblokblankenberge.org/forum/ ... euh... maar neen, ze zullen het wel niet aandurven een Forum te openen he? Is dat nu je eigen blinde haat die zo verstikkend werkt? Of kijk je gewoon nooit verder dan je eigen neus lang is?

En als je toch zo graag je eigen mening ventileerd tav het Vlaams blok kun je ook altijd hier eens naar surfen:
http://www.vlaamsburgerinitiatief.be/
Bellen gaat natuurlijk ook,...
Het is altijd mogelijk je mening te geven aan de mensen van het VB, maar als ze op hun nationale site geen forum willen zetten, dan zullen ze daar wel hun reden toe hebben. Er zijn duizenden manieren waarop je het wel kan... Je moet ze willen zien natuurlijk... :roll:

Jan van den Berghe 12 november 2004 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat bewijst dat de meeste leden slechts papieren tijgers zijn achter pseudoniemen. Als men zal merken dat ze niet alle leden zullen dagvaarden (waarom zouden ze ook?) zal het terug oplaaien.

Alweer onzin. Hier heb ik geen pseudoniem. En het zal voor mij een eer zijn gedagvaard te worden als VB'er.

Hagal 12 november 2004 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kom, we moeten toch geen oude zaken uit de gracht haal halen?! Frans-Vlaanderen, het is er echt gedaan met het Vlaamse taal. We kunnen hoogstens nog wat doen voor de Vlaamse identiteit aldaar, maar de vraag is of dat nu de taak is van een politieke partij.

Over Brussel zie ik geen enkel verschil tussen het oude programma en het nieuwe.

Brussel heroveren, de oude leuze, is vergeten. Voor zover daar iets van naar buiten lekte vanop het partijbureau.
En sorry, hé, ik stel gewoon hoe in sommige kernen gedacht wordt. Of die gelijk hebben of niet, is een andere zaak.
Feit is dat een deel van de oude garde bang is voor een vervlakking a la volksunie. Voor hen zijn onderdelen, net zoals het solidarisme, wezenlijk. Nogmaals, ik verwees bv. gewoon naar de reactie van Were Di. De laatste maanden kwamen er af en toe kritische noten uit die richting.
De partij moet zelf maar afwegen wat voor haar wezenlijk is, en wat voor haar bijkomstig, haar zorg, maar niet iedereen zal daar uitgelaten blij om zijn. Men moet zien hoe ver men kan gaan. U moet toch weten dat vlaams-nationalisten van de meest principiëlen zijn die er rondlopen en dat het woord verraad aan de Vlaamse zaak nooit ver is. Hoe zouden we anders zo rijk aan bewegingen en afscheuringen zijn?

Mambo 12 november 2004 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Alweer onzin. Hier heb ik geen pseudoniem. En het zal voor mij een eer zijn gedagvaard te worden als VB'er.

Jij bent een uitzondering, mijn respect daarvoor zelfs.
Maar kom, vlaams blok vraagt altijd een strengere toepassing van de wetten. Geef toe dat je dit niet kan pruimen in de "ongelukkige" rol van criminele organisatie. Zoals iedere veroordeelde heb je gans het parcour afgelegd maar ik zie geen enkele die blij is dat de wet gesproken heeft. Of de wet juist gesproken heeft is een ander verhaal. Laat dit dan ook terzijde a.u.b.
10'000 mensen zitten in de bewuste jailhouse en kunnen mede dankzij vl.bl minder aanspraak maken op vervroegde vrijlatingen, herkansingen in het leven en al wat er triestig genoeg bijkomt. Van die 10'000 zijn er ook velen bij die menen onrechtvaardig veroordeeld te zijn. Nooit steken jullie daar eens de nek voor uit.
Nu u weer, u staat met stip bovenaan deze lijst.
Daarom vind ik dat u en de anderen maar eens den lijve moet ondervinden wat u zo driftig proclameert telkens, namelijk strengere uitvoeringen van de wet en minder kans op strafverminderingen. U eigen programma punt als ik me niet vergis. Vl.Bl. heeft daar hard voor gevochten. Tot nader order zijn jullie officieel crimineeltjes en vind ik dat jullie met onmiddelijke ingang moeten ontzet worden uit al jullie huidige jobs, zoals alle veroordeelden.

ancapa 12 november 2004 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Noppes, nergens, nowhere, nikske !!!

Stelletje moraalridders van de vrije meningsuiting durven geen eigen forum aan!
(en neen, dit is niet het blokforum, maar een verziekt surrogaat!)

Wedden dat ze het na het arrest nog steeds niet aandurven! :twisted:

overtuig een Vlaams Blokker om Vlaams Blok te stemmen... wat heeft dat voor zin ? 8O

wij kennen de programma's, de standpunten maar vele anderen nog niet. :-(

ancapa 12 november 2004 23:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Brussel heroveren, de oude leuze, is vergeten. Voor zover daar iets van naar buiten lekte vanop het partijbureau.
En sorry, hé, ik stel gewoon hoe in sommige kernen gedacht wordt. Of die gelijk hebben of niet, is een andere zaak.
Feit is dat een deel van de oude garde bang is voor een vervlakking a la volksunie. Voor hen zijn onderdelen, net zoals het solidarisme, wezenlijk. Nogmaals, ik verwees bv. gewoon naar de reactie van Were Di. De laatste maanden kwamen er af en toe kritische noten uit die richting.
De partij moet zelf maar afwegen wat voor haar wezenlijk is, en wat voor haar bijkomstig, haar zorg, maar niet iedereen zal daar uitgelaten blij om zijn. Men moet zien hoe ver men kan gaan. U moet toch weten dat vlaams-nationalisten van de meest principiëlen zijn die er rondlopen en dat het woord verraad aan de Vlaamse zaak nooit ver is. Hoe zouden we anders zo rijk aan bewegingen en afscheuringen zijn?

Moet je het Boekje : "Brussel mijn stad van Johan Demol"

Brussel als tweetalige hoofdstad !

Het Skill Effect 13 november 2004 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
overtuig een Vlaams Blokker om Vlaams Blok te stemmen... wat heeft dat voor zin ? 8O

wij kennen de programma's, de standpunten maar vele anderen nog niet. :-(

Misschien kan een blokker via een forum meer dan ennkel overtuigd worden te stemmen.
Ik vind bijvoorbeeld het "klapper van de week" forum van CD&V (nochtans Tsjeven) veel vooruitstrevender en nuttiger dan het stelletje los op hol geslagen Blokapen dat hier zijn uitwerpselen kwijt wil. Maw, met eigen forum kan je via tweerichtingsverkeer communiceren.
Hier dropt iedere bloksukkel zonder dat je daarvoor het blok kan over aanspreken.

Totale verantwoordelijkheidsontduiking, meer is het niet!

Yossarian 13 november 2004 15:41

Citaat:

Slim en geslepen zijn ze inderdaad

Je moet het maar doen:
-geworteld in de collaboratie en het neo-nazisme
-het parlement wordt beschouwd als "praatbarak"
-een autoritaire partijstructuur waar alles door een handvol führertjes wordt bedisseld. De voorzitter wordt aangeduid door de partijraad, zijn benoeming pro forma bekrachtigd door... schaapachtig handgeklap van de simpele militant die voor de rest zijn bek moet houden (de bobo's zeggen hem wel wat hij moet denken)
- veroordeeld wegens herhaardelijk aanzetten tot haat en discriminatie

en er dan in slagen zich op te werpen als verdedigers van de vrije meningsuiting en de democratie.

Het moet gezegd, dom zijn ze niet. Het gros van hun kiezers daarentegen...

doornroosje 13 november 2004 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian
Slim en geslepen zijn ze inderdaad

Je moet het maar doen:
-geworteld in de collaboratie en het neo-nazisme
-het parlement wordt beschouwd als "praatbarak"
-een autoritaire partijstructuur waar alles door een handvol führertjes wordt bedisseld. De voorzitter wordt aangeduid door de partijraad, zijn benoeming pro forma bekrachtigd door... schaapachtig handgeklap van de simpele militant die voor de rest zijn bek moet houden (de bobo's zeggen hem wel wat hij moet denken)
- veroordeeld wegens herhaardelijk aanzetten tot haat en discriminatie

en er dan in slagen zich op te werpen als verdedigers van de vrije meningsuiting en de democratie.

Het moet gezegd, dom zijn ze niet. Het gros van hun kiezers daarentegen...

Ja, inderdaad nu hebben we veel meer te zeggen,nietwaar?

Het Skill Effect 15 november 2004 14:50

Moest het een slimme strategie zijn van het blok om geen forum aan te durven, dan worden ze toch lomper met de jaren.

Eerst was er al een kwiebus (ik weet nie meer welke blokker hier op dit forum een blitzbezoek bracht) die grote beloftes deed omtrent het oprichten van een eigen blokforum en nu lees ik op www.vlaamsbelang.be dat ze toch een eigen forum gaan oprichten op hun nieuwe site.

Ze worden dus lomper met de dag! :rofl:
Citaat:

We zullen zien ...
Hier vindt u, beste bezoeker, binnen afzienbare tijd, diverse polls, opiniestukken, een forum, gastenboek en zoveel meer.

Onze site heeft uw draagkracht nodig, uw mening, uw bezoek ...

Tot binnenkort.

De redactie.

Jolle 15 november 2004 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix
Dan moet je wel eerst door de ijzeren cencuur komen, ... en geloof me dat een rechtse mening niet echt voor tolerantie vatbaar is bij die mensen. Daar mag enkel de hun genegen mening doorkomen...

En trouwens en klein voorbeeldje: http://www.vlaamsblokblankenberge.org/forum/ ... euh... maar neen, ze zullen het wel niet aandurven een Forum te openen he? Is dat nu je eigen blinde haat die zo verstikkend werkt? Of kijk je gewoon nooit verder dan je eigen neus lang is?

geprobeerd. Na mijn anti-Blok uitspraken dan ook geweerd.

Citaat:

En als je toch zo graag je eigen mening ventileerd tav het Vlaams blok kun je ook altijd hier eens naar surfen:
http://www.vlaamsburgerinitiatief.be/
Bellen gaat natuurlijk ook,...
Geen discussieforum te vinden.

Herr Flick 15 november 2004 15:46

Citaat:

Inderdaad tegendradigaard, en het grappige van de zaak is dat die linkiewinkies er elke keer met hun ogen open instinken, ...

Meestal wordt hun nog de pap in de mond gegeven, men zegt ze dikwijls al op voorhand wat de reactie zal zijn of probeerd het uit te leggen, maar dan nog lopen ze keihard met hun kop tegen de muur ze willen het gewoon niet snappen.

Het VB kan op die manier altijd al minstens 3 stappen verder denken dan de rest. Ze weten toch dat ze er intuinen, en als ze het per hoog toeval toch niet zouden doen hebben ze ook daarvoor hun antwoord al klaar.

Neem nu dat arrest, ...

2 keer op procedure gespeeld, te veel reclame voor het blok, enz... ondertussen is tegenspeller nr 1 al professioneel gewipt, niet door het blok, nee veraden door zijn eigen broodheren, buitengegooid, uitgespeeld, exit Leman, ... Ik denk dat er op het VB hoofdkwartier er wel een paar man in een deuk gelegen heeft, ...

Dan worden ze veroordeeld, vlak voor de verkiezingen, door een rechter, die een op zijn zachst gezegd verdachte achtergrond heeft, ...

Geen probleem natuurlijk , ... dankzij deze gratis reclame worden de verkiezingen glansrijk gewonnen ...

En nu de bevesteging, nog een hoop stemmen erbij en het oeverloos gelul dat hier weer op zal volgen zal nog wat volk over de streep trekken...

Verafstoot heeft het licht zien branden, ... "laten we besturen, ipv te lullen over het blok " ja had hij dat al eens wat eerder gezegd, ... maar wordt er naar geluisterd, ? nee er wordt rustig verder geluld, ...

Resultaat, vandaag of morgen valt de regering ne keer over de een of andere crisis, en dan zijn het weer verkiezingen.

Dan hebben we hier nog het geluk gehad dat er nog geen enkele moslimterrorist iets heeft uitgestoken zoals in holland, ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be