![]() |
Vrije mening aan banden....
Ja het gaat er om dat bijvoorbeeld in dit land politieke partijen niet vrij uit hun mening en standpunten mogen innemen want het inquisitieregime beoordeelt de standpunten van politieke partijen en wijzigt desnoods wetten om die standpunten te verbieden. Bon daar is al genoeg over gezegd zou ik denken.
Maar gisteren zag ik op ATV een interview met Herman Brusselmans. En ik vond het verbijsterend daarin te moeten horen en zien dat hij zichzelf in de toekomst zou censureren. Het is algemeen geweten dat Brusselmans niet veel van de islam moet weten. Na de moord op Van Gogh zei hij de voorbije dagen goed nagedacht te hebben en zich in de toekomst zelf zou censureren als hij de islam nog eens op de korrel zou nemen. Zoals hij zelf zei : noem het intelectuele lafheid maar hij wilde niet eindigen zoals Van Gogh. Dus men moet niet alleen opletten voor de staatsinquisitie maar ook nog eens oppassen voor de straatinquisitie van de islam. Nondedomme, onze lage landen gaan naar de kloten dedju. De vrije meningsuiting is echt in gevaar en de meeste staan het nog toe te juichen ook. Kortzichtige idioten, jullie zien niet in wat er aan het gebeuren is. (wie het schoentje past trekke het maar aan) |
Mooi zo! Brusselmans kan zichzelf niet genoeg censureren.
|
Tja, nu zeg je iemand : Herman Brusselmans. Hij heeft een aantal heel grappige boeken maar verheven uitspraken moet je van hem niet verwachten.
|
Doet er niet toe. Iedere vogel zingt zoals hij gebekt is. De ene zegt het hoogdravend en verfijnd, den andere zegt het grof. Maar beiden hebben het recht om zich te uiten de op manier die hen het beste ligt.
En beiden hebben het recht om dat te doen zonder dat hun leven in gevaar mag komen. |
Vrije meningsuiting wordt langs alle kanten beknot, niet enkel voor het blok!
|
Allez ik had missschien beter 'schrijver X' geschreven of zo. het gaat niet over de figuur of mens Brusselmans.
Het gaat over het feit dat wij dat precies normaal vinden in onze samenleving dat mensen hun mond gaan houden uit angst voor vervolging of uit angst om vermoord te worden. Als je dat niet inziet... sloapel salu dan zenne... Terug naar de middeleeuwen dan zekers... wanneer de eerste brandstapels ? tja kom later niet tegen mij zagen dat ge het niet wist he. 'k hem jullie gewaarschuwd (doe ik eigenlijk al langer dan vandaag he... zucht) |
Citaat:
allez leg je maar ergens neer he Skill. Ik zal wel blijven rechtstaan.. |
Wakker worden, tegengarigaard. ;)
Met het blok aan de macht heerst er ook geen vrije meningsuiting. Laat je niet vangen! Vrije meningsuiting moet voor alle kanten, anders wordt het selectieve meningsuiting, ook met het blok! dat probeer ik hier te verduidelijken. Lees de reacties op mijn rijms eens! :shock: |
Citaat:
Straks komt de tijd terug dat je bvb. niet zomaar naar het buitenland kan reizen, maar gescreend wordt tot en met. |
Ga eens naar Amerika, Geert.
Dat is een schoolvoorbeeld van jouw stelling! |
Citaat:
Citaat:
|
Wat het met het Blok zou worden skill weet ik niet. 'k hem genen glazen bol he.
Ik kan enkel vaststellen wat er nu aan de hand is.. En dat vind ik niet fraai en daar zit het blok nog voor niks tussen. Das enkel het resultaat van het "democratische" beleid door "democratische" partijen... |
Tja Distel... vrije meningsuiting he...
Raf is er duidelijk geen voorstander van... |
Citaat:
|
Raf heeft duidelijk geen probleem met censuur ....
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat Brusselmans zich blijkbaar gedwongen voelt om zichzelf te moeten censureren uit veiligheidsoverwegingen, ja dar heb ik wel een probleem mee. Jij niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het politiek systeem is ziek, zodoende de partijen ook! Maar ik besef wel dat het met het blok van hetzelfde laken een broek is. Als ik pas iets mag zeggen als het 'geïntegreerd' is, dan kan dat voor mij ook de pot op. Van mij mogen ze ALLE partijen verbieden! Lekker tegendraads. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be