Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Burgemeester van partij in nood wil 50 op de Leuvense ring (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240897)

Vrijheideerst 19 oktober 2017 20:33

Burgemeester van partij in nood wil 50 op de Leuvense ring
 
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...e508/#comments

:rofl:

Het maar niet willen snappen he. :D

Dadeemelee 19 oktober 2017 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8552613)
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...e508/#comments

:rofl:

Het maar niet willen snappen he. :D

Op dat stuk waar nu nog 70 en 90 mag een snelheid van 50 invoeren???

Als het file is sta je daar toch stil, anders is het onzin. Buiten de spitsuren rijdt daar bijna niemand.

Micele 19 oktober 2017 21:16

En dan rij je plots 40 kmh te snel omdat de arbitraire Vmax plots 40 kmh lager gezet werd...
(vanaf 30 kmh te snel in de bebouwde kom betekent rijbewijsverlies... en de rest... https://www.wegcode.be/boetetarieven )

Dadeemelee 19 oktober 2017 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8552645)
En dan rij je plots 40 kmh te snel omdat de arbitraire Vmax plots 40 kmh lager gezet werd...
(vanaf 30 kmh te snel in de bebouwde kom betekent rijbewijsverlies... en de rest... https://www.wegcode.be/boetetarieven )

Ja dat stuk 50 km/h maken zou echt automobilisten pesten zijn. Dat is in essentie een viaduct. Daar staan geen huizen en er is 1 op en afrit die van ver zichtbaar zijn.

Trop is teveel :D

Zucht 19 oktober 2017 22:07

Bompa Toback heeft zijn chauffeur, en dan kan hij wat langer dutten onderweg.:-)

Micele 19 oktober 2017 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8552675)
Ja dat stuk 50 km/h maken zou echt automobilisten pesten zijn. Dat is in essentie een viaduct. Daar staan geen huizen en er is 1 op en afrit die van ver zichtbaar zijn.

Trop is teveel :D

En na 50 kmh is er ook nog 30 kmh in solden bij de bordenboer. :-D

Dadeemelee 19 oktober 2017 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8552678)
En na 50 kmh is er ook nog 30 kmh in solden bij de bordenboer. :-D

Het is al 30 in gans de binnenstad. En dat is gerechtvaardigd in sommige straten. Maar in andere is dat compleet erover. Nuja, mij hebben ze geflitst toen ze dat juist ingevoerd hadden en ik het niet doorhad. Nu zet ik mijn cruise op tot ergernis van de achterliggers.

fox 20 oktober 2017 08:03

Zet daar dynamische borden en voor mijn part maak je daar 50 van in de spits. In de praktijk ga je toch niet sneller Leuven uit of in zijn als je daar dan 90 rijdt, dus op dat vlak snap ik wel enigszins zijn punt. Maar daar snachts 50 gaan rijden is te gek voor woorden, dan zou je pas onveilige toestanden gaan krijgen, want dan heb je bestuurders die 50 rijden, maar evenzeer bestuurders die de normale snelheid van 90 tot 100 zullen hanteren op die weg.

PeterCC 21 oktober 2017 20:49

Citaat:

(...)
“Daarom rijden we allemaal beter aan een éénvormige snelheid en vormen we op die manier een soort groene golf”, aldus Tobback.
(...)
Een soort groene golf?
Ik denk dat de burgemeester van Leuven, een stad die nergens een groene golf toepast, geen idee heeft van wat een groene golf is. In de praktijk is er geen enkele coördinatie te ervaren in de regeling van de kruispunten op de ring.
Wat nog het best in de buurt komt is de rode golf: hoe kan je zoveel mogelijk de doorstroming hinderen.

Vrijheideerst 22 oktober 2017 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 8552783)
Zet daar dynamische borden en voor mijn part maak je daar 50 van in de spits. In de praktijk ga je toch niet sneller Leuven uit of in zijn als je daar dan 90 rijdt, dus op dat vlak snap ik wel enigszins zijn punt. Maar daar snachts 50 gaan rijden is te gek voor woorden, dan zou je pas onveilige toestanden gaan krijgen, want dan heb je bestuurders die 50 rijden, maar evenzeer bestuurders die de normale snelheid van 90 tot 100 zullen hanteren op die weg.

Ik vond 90 daar nu wel wat te hoog, 70 is ideaal.

Hypochonder 22 oktober 2017 11:15

Die snelheidsverlagingen zijn doorgaans gewoonweg ingegeven uit een combinatie van pure achterlijkheid en vooral uit geldzucht door de overheid. Heeft nog maar weinig met veiligheid te maken. Ik ken veel van die plaatsen waar ze zonder iets te veranderen aan de rijbaan de snelheid eerst van 90 naar 70 hebben gebracht en uiteindelijk 50 van hebben gemaakt. Dit wil dus zeggen dat je in sommige gevallen op een tweevaksbaan waar je vroeger probleemloos aan 100km/h doorreed je nu max meer mag rijden, ZONDER dat ze ook maar iets aan de rijbaan veranderd hebben. Als ze daar dan snelheidscontroles doen dan is het natuurlijk jackpot voor de politiediensten en de overheid. Dwaasheid en mensenkloterij in het kwadraat.

Dadeemelee 22 oktober 2017 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 8554306)
Ik vond 90 daar nu wel wat te hoog, 70 is ideaal.

Dat stuk is een vierbaansweg met middenberm en er is maar een beperkt stuk waar 90 mag.


Vrijheideerst 22 oktober 2017 11:30

Het was ook daar te hoog he Dademeleedinges. :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be