Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Electrische moto, met rijbereik tot 360 km... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=240918)

Micele 22 oktober 2017 18:32

Electrische moto, met rijbereik tot 360 km...
 
of tot 223 miles in stadsgebied, met optional extender batterij.
Of met een totaal accupack van 18 kWh zeker mogelijk.

Laat maar komen zou ik zeggen, lichtere versies bestaan natuurlijk ook.

Citaat:

https://electrek.co/2017/10/18/zero-...harging-range/

Zero Motorcycles unveils its 2018 lineup with new faster charging and up to 223 miles of range

Fred Lambert - Oct. 18th 2017 8:10 am ET @FredericLambert

California-based Zero Motorcycles, one of the biggest makers of all-electric motorcycles, unveiled its 2018 bike lineup this week.

As usual, the company is introducing some new features and improvements to its electric powertrain technology, which now allows for faster charging and longer range.

Zero is offering all the same Zero S, SR, DS, and DSR models, as it was offering with previous model years, but it is updating its Z-Force® battery system with now 3.6 kWh, 7.2 kWh, and 14.4 kWh options.

The previous option with the most energy capacity was 13 kWh.

Riders can still decide to buy the optional range extending ZF3.6 Power Tank, which adds 3.6 kWh of energy capacity and brings the total to 18 kWh with the top battery pack option.

On some of its models, Zero says that the configuration will enable “a city range of up to 223 miles.”

Under the 2018 lineup, Zero’s motorcycles now start at $8,495 with the Zero FX (left) and they can go up to over $20,000 with a fully-equipped Zero DSR (right):


http://www.zeromotorcycles.com/media-center/highlights/

https://newatlas.com/zero-2018-elect...rcycles/51810/

Tavek 22 oktober 2017 18:37

Euh dat zijn vergelijkbare ranges en prijzen als gewone motorfietsen.

Ideaal voor de motorpendelaar.

Johan Daelemans 22 oktober 2017 19:04

1 Bijlage(n)
Te geluidloos.
De E-fietsen maken al voldoende slachtoffers, we moeten er daar geen extra aan toevoegen door met fluisterstille motoren rond te rijden.

Wil je opgemerkt worden door de autobestuurder van vandaag en het gebruik van een motorfiets overleven plaats je best een vrije uitlaat of op zijn minst een race-uitlaat.

Ik weet waarover ik spreek.

Bovenbuur 22 oktober 2017 19:10

De gemiddelde motor maakt al het lawaai van een dozijn auto's, een slecht afgesteld busje en een opgevoerde grasmaaier, en jij maakt hem nog luidruchtiger?

Denk je wel aan je jaarlijkse test op gehoorbeschadiging?

Otherwise 22 oktober 2017 19:19

https://www.legitim.ch/single-post/2...0-Jahre-fahren


Over rijbereik gesproken: 100 jaar rijden zonder tanken, zelfs zonder tank.....

Otherwise 22 oktober 2017 19:20

https://www.legitim.ch/single-post/2...0-Jahre-fahren


Over rijbereik gesproken: 100 jaar rijden zonder tanken, zelfs zonder tank.....

Micele 22 oktober 2017 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise (Bericht 8554567)
https://www.legitim.ch/single-post/2...0-Jahre-fahren


Over rijbereik gesproken: 100 jaar rijden zonder tanken, zelfs zonder tank.....

Een E-wagen of E-moto tankt ook niet, die laadt thuis op, zoals jouw smartphone. Of tankt een smartphone? ;-)

Micele 22 oktober 2017 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 8554547)
Ik weet waarover ik spreek.

Je toont net aan dat je het niet weet.

The Paulus Experience 22 oktober 2017 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8554521)
of tot 223 miles in stadsgebied, met optional extender batterij.
Of met een totaal accupack van 18 kWh zeker mogelijk.

Laat maar komen zou ik zeggen, lichtere versies bestaan natuurlijk ook.


http://www.zeromotorcycles.com/media-center/highlights/

https://newatlas.com/zero-2018-elect...rcycles/51810/

Ik vraag me af waarom die elektrische motoren er dienen uit te zien als een benzine motor

Jan van den Berghe 22 oktober 2017 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8554613)
Ik vraag me af waarom die elektrische motoren er dienen uit te zien als een benzine motor

Vrij normaal. Mensen willen niet opvallen.

Otherwise 22 oktober 2017 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8554673)
Vrij normaal. Mensen willen niet opvallen.

Mensen willen niet opvallen? Alle features aan moto's en auto's zijn puur functioneel? Daarom dat een Ferrari 200 000 euro kost en een VW Lupo 15 000?

Tavek 22 oktober 2017 21:34

Omdat bij electrische motos dezelfde dingen als bij een ICE motor spelen:

zwaartepunt
aerodynamica
wendbaarheid
comfort

En die verschillen niet zo veel.

The Paulus Experience 22 oktober 2017 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8554713)
Omdat bij electrische motos dezelfde dingen als bij een ICE motor spelen:

zwaartepunt
aerodynamica
wendbaarheid
comfort

En die verschillen niet zo veel.

En daarom dient er een nep benzinetank op te komen?

The Paulus Experience 22 oktober 2017 21:46



Beter

Micele 22 oktober 2017 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience (Bericht 8554733)
En daarom dient er een nep benzinetank op te komen?

Die wordt gebruikt als opbergruimte.
En bij de topversie kan men daar de extender-batterij inpluggen.

Natuurlijk zijn er veel meer mogelijkheden met het design als bij een fossiele moto: (veel) minder koeling nodig, geen uitlaat, geen versnellingsbak, enz...

De batterij is een rechthoekig blok, de E-motor is zeer compact.

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Er zijn zeker designers genoeg die er wat aparts van kunnen maken, maar dat zal de prijs navenant opdrijven.

The Paulus Experience 22 oktober 2017 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8554754)
Die wordt gebruikt als opbergruimte.
En bij de topversie kan men daar de extender-batterij inpluggen.

Natuurlijk zijn er veel meer mogelijkheden met het design als bij een fossiele moto: (veel) minder koeling nodig, geen uitlaat, geen versnellingsbak, enz...

De batterij is een rechthoekig blok, de E-motor is zeer compact.

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Er zijn zeker designers genoeg die er wat aparts van kunnen maken, maar dat zal de prijs navenant opdrijven.

Deze vind ik ook goed


Bovenbuur 22 oktober 2017 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Otherwise (Bericht 8554566)
https://www.legitim.ch/single-post/2...0-Jahre-fahren


Over rijbereik gesproken: 100 jaar rijden zonder tanken, zelfs zonder tank.....

Wel nog even goed de berekeningen dubbelchecken over de hoeveelheid fallout door verkeersongelukken en onderhoud en bedenken waar we dat radioactieve afval nu toch eens echt goed gaan opbergen.

Henri1 23 oktober 2017 05:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8554584)
Een E-wagen of E-moto tankt ook niet, die laadt thuis op, zoals jouw smartphone. Of tankt een smartphone? ;-)

Kan je je smartphone ermee opladen ?

Johan Daelemans 23 oktober 2017 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 8554555)
De gemiddelde motor maakt al het lawaai van een dozijn auto's, een slecht afgesteld busje en een opgevoerde grasmaaier, en jij maakt hem nog luidruchtiger?

Denk je wel aan je jaarlijkse test op gehoorbeschadiging?

Met de gemiddelde motorfiets zie ik geen probleem.
Van zodra een motor fluisterstil aan het verkeer gaat deelnemen zie ik wel een probleem. Het is el geweten dat de E-wagen extra risico's met zich meebrengt gezien hij niet het klassieke waarschuwend geluid voortbrengt.

Een E-motor en E-fiets zijn vervolgens nog kleiner en brengen nog minder rol geluiden voort.

Johan Daelemans 23 oktober 2017 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 8554586)
Je toont net aan dat je het niet weet.

Kan je dat eens verder uitleggen? Ik ben niet mee.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be