![]() |
Open Vld legt vlaktaks op tafel
... 30% voor personen, 15% voor bedrijven.
Eindelijk een goed voorstel die een enorme vereenvoudiging zou betekenen ( en dus ook een afbouw van het ambtenaren apparaat ) én bovendien ook rechtvaardiger is. https://www.hln.be/geld/open-vld-leg...jven~a9f356a5/ |
Een liberaal voorstel van Open VLD. Dat is al eventjes geleden.
Men zou haast denken dat ze eindelijk herinneren dat ze in principe liberalen zijn. |
Ik zou het eens goed moeten bekijken. Vooral hoe ze het element solidariteit er in blijven behouden.
Als lid van een gemeenschapspartij vind ik dat erg belangrijk. Even belangrijk als het omgekeerde zoals het nu is, namelijk dat arbeid kapot belast wordt. |
Waar kan je hun berekeningen terugvinden? Wat is de belastingsvrije som? Ik ben ook vooral benieuwd hoeveel minder inkomsten dat gaat betekenen en waar ze gaan snijden in de uitgaven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet, dat heet rechtvaardigheid. Iemand die meer verdient, zal ook meer betalen bij de vlak taks al blijft het aanslag percentage gelijk. |
Dat is een mooi voorstel, alleen zullen de inkomsten drastisch dalen. Hoe gaan ze dat oplossen?
|
Citaat:
|
Belachelijk en asociaal voorstel dat er toch nooit door gaat komen en dat weten ze.
Enkel voor de eigen achterban. Geen enkele centrum-partij die daarin mee gaat gaan. Maar het zorgt natuurlijk voor een startpunt in de onderhandelingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er zitten in de huidige federale regering slechts twee partijen die écht voorstander zijn van een vrije markt economie: OVLD en N-VA. Als doodgewone kiezer zal mijn komende electorale keuze bepaald worden door de partij die, volgens haar programma, die vrije markt economie het best stimuleert.
|
Ik ben voorsander van een vlaktaks, al is het maar omdat je dan duizenden ambtenaren kunt buitensmijten en een veel vrijere markt krijgt (niet meer belastingaftrekken melken).
En grote bedrijven die nu bijna niks betalen gaan dan ten minste 15 % betalen. En dat gaat over veel geld. |
Citaat:
Daar ben ik voor. ;-) De vrije markt nietwaar? :-D |
Citaat:
Als je aan de rechterkant zit dan betekent een vermindering van de belastingdruk een meerwaarde aan inkomsten. Want bij een lagere belastingdruk gaan belastingplichtigen meer trachten te genereren en tegelijk minder ontwijken. Vooral het effect van het laatste heeft Vlaanderen in het verleden mogen aanschouwen bij de hervorming van de schenkingsrechten. De inkomsten werden hoger door een verlaging van de voorheffingen. |
Citaat:
- arbeid - dividend - huurinkomsten - meerwaarde aandelen - meerwaarde huis vlak is ok https://www.hln.be/geld/open-vld-leg...jven~a9f356a5/ |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be