![]() |
Strijkijzer op wielen
De nieuwste auto's zien er allemaal uit als een strijkijzer op wielen.
Heel aerodynamisch. Alleen... Welk nut heeft aerodynamica als je 80% van de tijd in de file staat en bijna overal maar 50 per uur mag? Dan zit ge daar ook maar voor lul in uw strijkijzer op wielen. Lol. |
Citaat:
|
Weer een nieuwe frustratie, Thuleander?
|
Citaat:
Mijn auto is 14 jaar oud. |
Citaat:
Ligt dat aan het ingeven van bepaalde zaken op computer en die een model laten uittekenen aerodynamica en zo ... Of ligt dat aan industriële spionage? Vergelijk even ene Audi A3 met bepaalde modellen van Franse constructeurs Peugeot en Renault. |
Citaat:
|
Ik vraag me ook altijd af waarom auto's steeds meer pk's moeten hebben ? Ik vraag me ook altijd af waarom auto's banden moeten hebben als formule 1 wagens ? Is een gewone serie 70 band op een 13 duim velg niet meer dan genoeg ?
|
Citaat:
De blik verraadde da ze dat niet vaak tegenkomen. ik voelde me zo schuldig dat ik 1 optie heb genomen: het reservewiel :-/ de pk's zijn evident: auto's worden zwaarder. |
Citaat:
|
Vergeleken met de tijd dat we moesten choken, dat je John Massis moest zijn om je stuur te draaien, je niet mocht vergeten je lichten uit te zetten, je in de winter zorgvuldig je diesel moest mengen, de tsjoepkes in het portier en de sleutel voor elk portier en koffer apart, de autoradio die minstens twee keer per jaar gestolen werd....
vind ik het nu beter, eigenlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() ![]() |
Citaat:
De fabrikanten zijn hun motoren bijgevolg gaan downsizen. Om technische redenen dienen de motoren toch voldoende koppel te hebben bij lagere toerentallen en hierdoor kunnen ze nog niet veel kleiner gaan met de inhoud. Vermogen is namelijk koppel maal toerental. Weinig koppel maal weinig toeren is haalbaar op een motorfiets, maar om een wagen op gang te trekken is het onaanvaardbaar. Motorfietsen hebben dan ook meestal motoren getuned op heel hoge specifieke vermogens bij heel hoge toerentallen |
De vermogens zijn niet zo erg gestegen. Voor middenklassers liggen die al jaren tussen 90 en 120 pk voor de meestverkochte modellen.
En de trend van de GTI's is al jaren voorbij. |
Citaat:
Waar vroeger een 1800 cc motor 120 pk leverde doet nu een 1000 cc motor dat. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be